וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: בריטניה תקפה בסוריה וחיסלה שני פעילי דאעש בריטים

קמרון הודיע לפרלמנט כי שני פעילי הארגון בעלי אזרחות בריטית חוסלו לפני כשבועיים בתקיפת מל"ט בריטי בסוריה. זאת למרות שלא קיבל את אישור המחוקקים לתקוף בסוריה: "זו הייתה הגנה עצמית, הם תכננו לבצע פיגועים בממלכה"

עריכה: שניר דבוש

(מטוסים טורקים תוקפים מטרות של "המדינה האיסלאמית" בשטח סוריה, יולי 2015)

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון הודיע הערב (שני) לפרלמנט בארצו כי בריטניה חיסלה בסוריה שני לוחמים בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בעלי אזרחות בריטית. לדבריו, השניים נהרגו בתקיפות מל"ט שבוצעו ב-21 באוגוסט, לצד אדם נוסף שאינו אזרח בריטי.

ריאד חאן ורחול אמין חוסלו בעיר רקה שבצפון סוריה, המעוז המרכזי של דאעש בסוריה. שלושה ימים לאחר מכן נהרג בסוריה פעיל ג'יהאד בריטי נוסף, בתקיפה אווירית של ארצות הברית. לדברי קמרון, חיסול של אזרחים בריטים במדינה זרה בידי בריטניה הוא "חסר תקדים בעידן המודרני". הייתה זו גם הפעם הראשונה מאז החל הקמפיין נגד דאעש לפני שנה שבריטניה תקפה מטרות של הארגון בסוריה (עד כה תקפה רק בעיראק), וזאת על אף שקמרון לא הצליח ב-2013 להשיג אישור בפרלמנט להתערב צבאית בסוריה. קמרון הסביר בפני המחוקקים כי הפעולה נעשתה מתוך "הגנה עצמית", שכן היה מידע ברור על כך שהשלושה תכננו לבצע פיגועים בבריטניה, ועל כן לא דרשה את אישור הפרלמנט.

עוד בנושא:
דיווח: צרפת שוקלת להצטרף לתקיפות נגד דאעש בסוריה
שר האוצר הבריטי: הפתרון למשבר המהגרים - מאבק בדאעש ואסד
ההרס נמשך: דאעש פוצץ קברים עתיקים באתר העתיקות בתדמור

מנהיג השמרנים בבריטניה דיוויד קמרון בנאום הניצחון שלו, מאי 2015. AP
"חסר תקדים בהסטוריה המודרנית". ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון/AP

"ביצענו את הפעולה הזו משום שלא הייתה אלטרנטיבה אחרת", הצהיר קמרון, והבהיר כי גם בעתיד ישקול לבצע תקיפות דומות נגד פעילי ג'יהאד בעלי אזרחות בריטית בסוריה או בלוב, "אם הם יהוו איום ישיר על אזרחי בריטניה". ההודעה על החיסול מגיעה כשקמרון צפוי בקרוב לבקש את אישור המחוקקים הבריטים להרחיב את התקיפות של חיל האוויר הבריטי נגד דאעש מעיראק גם לסוריה. שעות לפני כן הודיע נשיא צרפת פרנסואה הולנד כי ארצו תרחיב את תקיפותיה נגד דאעש גם לסוריה.

פעילי דאעש בריטים שחוסלו בסוריה. BBC, צילום מסך
תכננו פיגועים בממלכה. פעילי הג'יהאד הבריטים שחוסלו/צילום מסך, BBC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully