וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סימן שאסד מודאג": מאות חיילים רוסים הוצבו בצפון סוריה

כ-200 חיילים הוצבו בשדה תעופה בסמוך ללטקיה שבשליטת הצבא הסורי, כחלק מהתמיכה הגוברת של מוסקבה במדינה. לטענת אובמה, הדבר מעיד על חולשתו של הנשיא הסורי. "תמיכתה של רוסיה באסד היא טעות"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

כ-200 חיילים רוסים הוצבו בשדה תעופה בסמוך לעיר הנמל לטקיה שבצפון סוריה, שנחשבת לאחד ממעוזי התמיכה של הנשיא בשאר אסד - כך העריכו אמש (שישי) גורמים רשמיים בארצות הברית. לטענתם, כמות החיילים הרוסים באזור עלתה בימים האחרונים, והם ככל הנראה עוסקים בהכנת שדה התעופה לשימוש עתידי.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי מעורבותה הצבאית הגוברת של רוסיה באזור היא סממן לכך ש"אסד מודאג" ופונה לייעוץ רוסי כדי להתמודד עם מצבו. עם זאת, במוסקבה מכחישים את הטענות כי המדינה תומכת במשטרו ובצבאו של אסד, ומוסרים כי סיועה הצבאי לסוריה נועד לשם נטילת חלק במאבק הבינלאומי נגד ארגון "המדינה איסלאמית" (דאעש), שהשתלט על חלקים ניכרים מהמדינה. שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב קרא אתמול למדינות נוספות להצטרף לרוסיה במאמץ צבאי זה, בטענה כי הצבא הסורי הוא הכוח היעיל ביותר במלחמה נגד הטרור האיסלאמי הקיצוני.

בדברים שנשא אובמה בטקס זיכרון לאירועי 11 בספטמבר, הוא הבהיר כי תמיכתה של רוסיה בסוריה נידונה לכישלון. "האסטרטגיה שבה הם נוקטים כרגע בתמיכתם באסד היא טעות", אמר אובמה, בניסיון להבהיר כי תמיכה באסד ולחימה בדאעש במקביל לא יכולות להתבצע בו זמנית.

לקריאה נוספת:
"מצרים עם אסד": סיסי וראש המודיעין הסורי נפגשו בקהיר
ארה"ב לרוסיה: "מודאגים מהדיווחים על מעורבותכם בלחימה בסוריה"
קרי: אם רוסיה לוחמת לצד אסד - היא מסתכנת בעימות עם הקואליציה

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מדבר על הסכם הגרעין בבית הלבן, 15 ביולי 2015. רויטרס
"התמיכה של רוסיה באסד נידונה לכישלון". אובמה/רויטרס

אובמה הוסיף כי הזהיר את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כבר לפני "ארבע או חמש שנים" לגבי מכירת כלי נשק לסוריה. "הוא לא קיבל את האזהרות שלי, וכתוצאה מכך העניינים נעשו גרועים יותר", אמר. לטענתו, תמיכת רוסיה באסד לא תשנה את האסטרטגיה האמריקנית שלפיה יש להפעיל כמה שיותר לחץ על דאעש. "החדשות הטובות הן שרוסיה שותפה לדאגה שלנו לגבי המלחמה באלימות ובקיצוניות, ולראיה של דאעש כארגון מסוכן מאוד. החדשות הרעות הן שהרוסים ממשיכים להאמין שאסד הוא אדם שיש להמשיך ולתמוך בו".

מוקדם יותר השבוע דיווחו גורמים רשמיים אמריקניים כי רוסיה שלחה לסוריה שתי אוניות המכילות טנקים ומטוסים, ואף הציבה במדינה כוח רגלי קטן השייך לחיל הים הרוסי. משרד החוץ של רוסיה הודה ביום חמישי כי מומחים צבאיים מהמדינה נמצאים על אדמת סוריה, וכי תפקידם לסייע לכוחות הצבא הסורי בתפעול נשק רוסי המיועד ללוחמה בגורמי טרור. עם זאת, המשרד לא הגיב על הדיווחים נוגעים להצבת הכוחות. כמו כן, אתמול מסרו שני גורמים מערביים וגורם רוסי כי מוסקבה ממשיכה במשלוח מערכות טילי קרקע-אוויר מתקדמות לסוריה, בהן מערכת מדגם SA-22, שאותה יתפעלו כוחות רוסיים ולא מקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully