וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב לרוסיה: "מודאגים מהדיווחים על מעורבותכם בלחימה בסוריה"

הפרסומים על הצבת כוחות רגליים רוסים במדינה השסועה העלו דאגה במדינות המערב. קרי שוחח עם מקבילו הרוסי והבהיר: "הדבר עלול ללבות את האלימות במדינה". מזכ"ל נאט"ו: "יפגע במאמצים לפתרון המשבר"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

(המורדים הסורים כבשו את המעוז האחרון של אסד במחוז אידליב)

גורמים רבים במערב התייחסו אתמול (רביעי) לדיווחים שלפיהם רוסיה החלה לקחת חלק פעיל בלחימה של משטר בשאר אסד בארגוני המורדים במדינתו. זאת, לאחר ששני גורמים רשמיים אמריקנים אמרו כי רוסיה שלחה בימים האחרונים לסוריה שתי אוניות המכילות טנקים, משלוח של מטוסים, וכן הציבה במדינה כוח רגלי קטן השייך לחיל הים הרוסי.

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, שוחח היום עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב והביע חשש מהמידע. דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי הודיע שקרי אמר ללברוב כי אם הדיווחים נכונים "הדבר יכול ללבות את האירועים האלימים, ואין זה מועיל למאמצי הקהילה הבינלאומית לסיום את המשבר בסוריה".

לפי המידע, הנתמך גם במידע שסיפקו גורמים לבנוניים לסוכנות הידיעות "רויטרס", מטרתם של הכוחות הרוסיים עדיין אינה ידועה. אחד הגורמים אמר כי ישנן הוכחות המצביעות על כך ישנה כוונה להקים שדה תעופה צבאי ליד עיר הנמל לטקיה, אחד ממעוזיו של אסד. "הרוסים כבר לא רק מייעצים לסורים", אמר אחד הגורמים הלבנונים. "הרוסים החליטו להצטרף למאבק".

עוד כתבות בנושא:
בחסות סופת החול: אסד איבד את המעוז האחרון שלו בצפון סוריה
לראשונה: בריטניה תקפה בסוריה וחיסלה שני פעילי דאעש בריטים
דיווח: אחרי חיסול מנהיגם בסוריה, דרוזים סולקו מאבטחת אסד

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בריאיון לעיתון "איל קוריירה דלה סרה", מוסקבה, יוני 2016. אתר רשמי, הקרמלין,
הציב כוחות רגליים בסוריה? פוטין/אתר רשמי, הקרמלין

הבוקר הודה משרד החוץ של רוסיה כי מומחים צבאים רוסים נמצאים על אדמת סוריה, אך הם לא הגיבו לדיווחים הנוגעים ללחימה בפועל ולהצבת הכוחות. מרינה זחרובה, דוברת משרד החוץ הרוסי, אמרה כי המומחים מסייעים לכוחות משטר אסד בתפעול הנשק הרוסי המגיע לצבא, אשר נועד, לטענתה, כדי להילחם בגורמי הטרור.

גם דמשק הכחישה את עניין המעורבות הרוסית בקרבות, אך גורם סורי אמר כי מספר המומחים הרוסים במדינה עלה בשנה האחרונה. וושינגטון לחצה על מדינות השכנות לסוריה שלא לאפשר מעבר אווירי למטוסים רוסיים - צעד שאותו כינתה היום רוסיה "טיפשות בינלאומית".

קרי: "אם איראן לא תציית להסכם - נגיב בהתאם ובמהירות:. רויטרס
"לא מועיל למאמצי הקהילה הבינלאומית לסיים את המשבר". קרי/רויטרס

גם מהבית הלבן נמסר כי ארצות "מודאגת מאוד" מהדיווחים, וכי היא עוקבת אחרי המתרחש. דובר הבית הלבן, אריק שולץ, אמר כי "השורה התחתונה היא כי אנו מברכים על תרומה מועילה של רוסיה למאבק בדאעש, אך זה יהיה בלתי-מוסרי לכל צד לספק כל תמיכה למשטר אסד".

מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר כי "הדיווחים המתגברים על פעילות צבאית רוסית בסוריה הם סיבה לדאגה. הדבר לא יתרום למאמצים לפתרון המשבר. אני חושב כי התמיכה במציאת פתרון פוליטי למשבר בסוריה היא הדבר חשוב ביותר". גם בצרפת הודיעו כי הם מתנגדים להתערבות הרוסית, ושר החוץ לורן פביוס אמר כי "אסיפת העצרת הכללית של האו"ם בסוף ספטמבר יכולה להיות המקום לדון בפתרון המשבר בסוריה, אך אם רוסיה שלחה חיילים למדינה זה עלול לסבך את העניין".

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully