וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחסות סופת החול: אסד איבד את המעוז האחרון שלו בצפון סוריה

במשך יותר משנה הצליח הצבא הסורי למנוע מהמורדים לכבוש את שדה התעופה באידליב, שהפך למובלעת האחרונה של הנשיא אסד בצפון-מערב המדינה. סופת החול שפקדה את האזור גרמה להפסקת פעילות מטוסי המשטר והובילה לכיבוש מהיר של המקום

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

כוחות המורדים בסוריה הצליחו לכבוש את שדה התעופה הצבאי אל-דוהור, הסמוך לעיר אידליב, הנחשב למעוז האחרון של משטר אסד בצפון-מערב המדינה - כך מסרו היום (רביעי) גורמים באופוזיציה הסורית לרשת "אל-ערביה". לדבריהם, ההישג הגדול התאפשר בעזרתה של סופת החול הפוקדת את אזורנו.

במשך יותר משנה כיתרה הקואליציה של ארגוני המורדים בהובלת ג'בהת א-נוסרה את שדה התעופה של אסד. לפני חצי שנה אף כבשו המורדים את אידליב וסילקו לגמרי את כוחות המשטר מהמחוז הנושא את שם העיר, הגובל בטורקיה. עם זאת, כמה מאות מחיילי המשטר המשיכו להתבצר בשדה התעופה, שהפך למובלעת בלב האזור שבשליטת המורדים. הקרבות סביב השדה נמשכו, ומטוסי קרב של צבא אסד שהפציצו את המורדים מנעו מהם לגבור על כוחות המשטר.

עוד בנושא:
לראשונה: בריטניה תקפה בסוריה וחיסלה שני פעילי דאעש בריטים
דיווח: אחרי חיסול מנהיגם בסוריה, דרוזים סולקו מאבטחת אסד
תיעוד ראשון: כוחות רוסיים לוחמים לצד צבא אסד בסוריה

מורדים סורים בשדה התעופה באידליב. טוויטר, צילום מסך
ניצלו את סופת החול. מורדים סורים לאחר כיבוש שדה התעופה/צילום מסך, טוויטר

אך כעת, בשל סופת החול שפקדה את סוריה בימים האחרונים, הופסקה תנועת המטוסים באזור. ארגוני המורדים ניצלו את המצב, פתחו הבוקר במתקפה נרחבת על שדה התעופה, וללא סיוע אווירי, נאלצו החיילים המתבצרים בו להימלט מהמקום. כחמישים חיילים נהרגו ואחרים נפלו בשבי המורדים, וכעבור כמה שעות הודיעה הטלוויזיה הסורית הממלכתית כי הצבא נסוג מהמקום. הארגון סורי לזכויות אדם מסר כי מחוז אידליב כולו נותר ללא אף כוח של צבא אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully