וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אחרי חיסול מנהיגם בסוריה, דרוזים סולקו מאבטחת אסד

העיתון הלבנוני "א-דיאר" דיווח כי חיילים דרוזים הורחקו מאבטחת הנשיא הסורי, לאור הידרדרות היחסים עם העדה לאחר חיסולו של השייח' וואחיד אל-בלעוס. המשטר טוען כי ג'בהת א-נוסרה עומד מאחורי ההתנקשות

רויטרס

העיתון הלבנוני "א-דיאר" דיווח היום (ראשון) כי סוריה הוציאה את כל החיילים הדרוזים משורות משמר הרפובליקה, כוח העילית של צבא סוריה אשר בין היתר מאבטח את הנשיא עצמו. זאת מחשש שחייל דרוזי עלול לבגוד או אף לנסות לפגוע בנשיא, לאור הידרדרות היחסים בין המשטר לעדה.

הרחקת החיילים נעשתה בעקבות ההתנקשות שאירעה ביום שישי האחרון במנהיג העדה הדרוזית בסוריה, וואחיד אל-בלעוס. הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי אל-בלעוס חוסל יחד עם בנו, שומר ראשו ואיש דת נוסף בפיצוץ מכונית תופת במחוז סווידא שבדרום המדינה. פיצוץ נוסף אירע במקביל באותו המחוז שמרבית תושביו דרוזים. הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחה כי בסך הכל נהרגו בשני הפיצוצים 38 בני אדם. אף ארגון לא לקח אחריות על הפיצוצים.

עוד בנושא זה:
סוריה: 6 הרוגים בהפגנות אלימות בעקבות חיסול המנהיג הדרוזי
קרי: אם רוסיה לוחמת לצד אסד - היא מסתכנת בעימות עם הקואליציה
דיווח: צרפת שוקלת להצטרף לתקיפות נגד דאעש בסוריה

מנהיג העדה הדרוזית בסוריה, השייח' וואחיד אל-בלעוס, שחוסל ב-4 בספטמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
נחשב למנהיג העדה הדרוזית בסוריה. וואחיד אל-בלעוס/צילום מסך, טוויטר

אל-בלעוס נחשב למתנגד קולני של אסד, ולכן רבים הטילו את האשמה על המשטר. לאחר היוודע דבר החיסול, החלו עשרות דרוזים להפגין בסמוך לבנייני הממשלה הסורית במחוז, הציתו רכבים והחריבו פסל של הנשיא לשעבר ואביו של הנשיא הנוכחי, חאפז אסד. במהלך ההפגנות, נהרגו אתמול שישה אנשי ביטחון של המשטר מירי חמושים דרוזים.

לצת זאת, אל-בלעוס ידוע גם כמתנגד של הארגונים האיסלאמיסטים הנלחמים באסד, כגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וג'בהת א-נוסרה. במחוז סווידא מתרחשות לעיתים קרובות תקיפות הן של דאעש והן של ג'בהת א-נוסרה, בניסיון שלהם להתקדם באזור האסטרטגי, הגובל בבירה דמשק. במהלך תקיפות אלו, מתנהלים לעיתים קרובות עימותים עם תושבי האזור הדרוזים, וכך גם בכפרים הדרוזים במחוז קוניטרה הגובל בישראל, כגון הכפר חאדר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
לוחם מהארגון הקיצוני ג'בהת אל נוסרה בעיר רקה, מזרח סוריה. יוני 2013. רויטרס
מתעמתים עם התושבים הדרוזים. פעיל בג'בהת א-נוסרה/רויטרס

שלטונות סוריה מצדם מיהרו להאשים את ג'בהת א-נוסרה בהתנקשות, הודיעו היום כי עצרו פעיל בארגון האחראי לפיצוצים. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית הודיע החשוד, וואפיד אבו תראבה, נעצר בעיר סווידא, ואף הודעה במעשיו ואישר כי כוונתו הייתה לפגוע בשיירה של אל-בלעוס. זמן קצר לאחר פרסום המעצר, מיהר וואליד ג'ונבלאט, מנהיג הדרוזים בלבנון הידוע גם הוא כמתנגד בולט לאסד, להגיב לה בביטול. בהודעה שרשם בחשבון הטוויטר שלו, אמר ג'ונבלאט: "הרגלים של השקר הזה קצרות. אבו תראבה הוא בכלל דרוזי, בשם אבו עדס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully