וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: אם רוסיה לוחמת לצד אסד - היא מסתכנת בעימות עם הקואליציה

6.9.2015 / 0:05

בשיחה עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, הביע קרי את דאגתו בעקבות הדיווחים לפיהם כוחות רוסיים חברו לצבא אסד. השניים קבעו לדון בנושא בהמשך החודש. "אלה פעולות שעשויות להגדיל את כמות הפליטים ולהביא למוות של חפים מפשע"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי שוחח אמש (שבת) עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב, והביע דאגה מפני הדיווחים על הכוחות הרוסים שלוחמים לצדו של צבא אסד בסוריה. בהודעה מטעם מחלקת המדינה האמריקנית נמסר כי "קרי הבהיר שאם יש אמת בדיווחים, מדובר בפעולות שעשויות להביא להסלמה בסכסוך באזור ולהביא לאובדן רב יותר של חיי חפים מפשע, להגדיל את כמות הפליטים ולהסתכן בעימות עם הקואליציה נגד 'המדינה האיסלאמית' (דאעש) הפועלת, בין היתר, בסוריה, בהובלת ארצות הברית". עוד נמסר כי קרי ולברוב הסכימו כי הדיונים בנושא מלחמת האזרחים בסוריה יימשכו בסבב פגישות בניו יורק בהמשך החודש.

דבריו של קרי מגיעים בעקבות פרסום התיעוד שבו נראים הכוחות הרוסיים לוחמים לצד צבא אסד בטלוויזיה הממלכתית הסורית ובארגוני אופוזיציה שונים. בסרטון שפורסם בטלוויזיה נראים חיילים ומשוריינים רוסיים נלחמים לצד כוחות המשטר במחוז לטקיה שבמערב המדינה. לפי הדיווחים, ניתן לשמוע אותם מדברים רוסית במהלך הסרטון.

עוד בוואלה! NEWS:
ההסכם עם איראן גמור, אבל המאבק ביהדות ארה"ב רק התחיל
שר האוצר הבריטי: הפתרון למשבר המהגרים - מאבק בדאעש ואסד
סוריה: 6 הרוגים בהפגנות אלימות בעקבות חיסול המנהיג הדרוזי

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב בפגישה בקואלה לומפור, מלזיה, 5 באוגוסט 2015. רויטרס
השניים קבעו לדון בנושא בהמשך החודש בניו יורק. קרי ולברוב/רויטרס

כמו כן, חשבון טוויטר המקושר לג'בהת א-נוסרה, ששולט בשטחים גדולים בצפון המדינה, פרסם תמונות שבהן נראים לכאורה מטוסים ומל"טים רוסיים טסים בשמי מחוז אידליב, שרובו המוחלט נפל לידי המורדים במהלך השנה האחרונה. ברשתות החברתיות ובבלוג של ספנות אף פורסמה תמונה של כלי שיט רוסי, שעושה דרכו דרומה דרך מצר בוספרוס ועליו ציוד צבאי רב.

בזמן שיועצים רוסים נמצאים בסוריה לפי הדיווחים זה כמה חודשים כחלק מניסיונה של מוסקבה לסייע לבעלת בריתה המרכזית במזרח התיכון, עד כה לא אושרה נוכחותם של חיילים רוסים בחזית. ייתכן שהכוחות שתועדו בסרטון הם שכירי חרב, שמבדילים את עצמם מהקרמלין.

גורם בצבא סוריה החופשי אמר ל"טיימס" הבריטי כי "הרוסים נמצאים שם זמן רב". לדבריו, "יש יותר גורמים רוסיים שמגיעים לאזור בשבועות האחרונים. אני לא יודע בכמה מדובר, אבל אני יכול להבטיח שיש תגבורת רוסית".

(עדכון ראשון: 23:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully