וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ראשון: כוחות רוסיים לוחמים לצד צבא אסד בסוריה

הטלוויזיה הממלכתית שידרה סרטון ובו לכאורה נראים חיילים ומשוריינים רוסיים מסייעים לכוחות המשטר במחוז לטקיה שבמערב המדינה. גורם בצבא סוריה החופשי: "הם נמצאים שם כבר זמן רב"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

כוחות רוסיים לוחמים לצד כוחותיו של נשיא סוריה בשאר אסד – כך דווח בטלוויזיה הממלכתית ועל ידי כמה ארגוני אופוזיציה. בסרטון שפורסם בטלוויזיה נראים חיילים ומשוריינים רוסיים נלחמים לצד כוחות המשטר במחוז לטקיה שבמערב המדינה. לפי הדיווחים, ניתן לשמוע אותם מדברים רוסית במהלך הסרטון.

כמו כן, חשבון טוויטר המקושר לג'בהת א-נוסרה, ששולט בשטחים גדולים בצפון המדינה, פרסם תמונות שבהן נראים לכאורה מטוסים ומל"טים רוסיים טסים בשמי מחוז אידליב, שרובו המוחלט נפל לידי המורדים במהלך השנה האחרונה. ברשתות החברתיות ובבלוג של ספנות אף פורסמה תמונה של כלי שיט רוסי, שעושה דרכו דרומה דרך מצר בוספרוס ועליו ציוד צבאי רב.

חיילים רוסים נלחמים לצד צבא אסד בסוריה. טוויטר, צילום מסך
תמונות מהסרטון ששודר בטלוויזיה הממלכתית/צילום מסך, טוויטר

בזמן שיועצים רוסים נמצאים בסוריה לפי הדיווחים זה כמה חודשים כחלק מניסיונה של מוסקבה לסייע לבעלת בריתה המרכזית במזרח התיכון, עד כה לא אושרה נוכחותם של חיילים רוסים בחזית. ייתכן שהכוחות שתועדו בסרטון הם שכירי חרב, שמבדילים את עצמם מהקרמלין.

גורם בצבא סוריה החופשי אמר ל"טיימס" הבריטי כי "הרוסים נמצאים שם זמן רב". לדבריו, "יש יותר גורמים רוסיים שמגיעים לאזור בשבועות האחרונים. אני לא יודע בכמה מדובר, אבל אני יכול להבטיח שיש תגבורת רוסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully