וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "רוסיה מעבירה מערכת נ"מ מתקדמת לסוריה"

11.9.2015 / 19:03

שני גורמים מערביים וגורם רוסי מסרו כי מערכת SA-22 משודרגת תתופעל על ידי כוחות רוסיים שמוצבים במדינה. "ארה"ב חוששת מהצבת המערכת", אמר דיפלומט מערבי. זאת ברקע הגברת המעורבות של מוסקבה במלחמה במדינה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

רוסיה שולחת מערכת נ"מ מתקדמות לסוריה – כך מסרו היום (שישי) שני גורמים מערביים וגורם רוסי בהמשך לדיווחים על המעורבות ההולכת וגוברת של מוסקבה במלחמת האזרחים במטרה לסייע לנשיא החבול בשאר אסד. שני הגורמים המערביים טענו כי מדובר במערכת מדגם SA-22, שאותה יתפעלו כוחות רוסיים ולא מקומיים. לדבריהם, המערכת נמצאת בדרכה למדינה וטרם הגיעה.

"מדובר במערכת המשודרגת שבה עושה שימוש רוסיה ואותה אמורים להפעיל הרוסים בסוריה", אמר האחד הגורמים, דיפלומט מערבי שמתודרך באופן תדיר על הערכות מודיעיניות של ישראל ושל ארצות הברית. גורם אמריקני אישר את המידע. הגורם הרוסי, שמקורב לצי הרוסי, אמר כי לא מדובר במשלוח הראשון מסוגו. לדבריו, המערכת, ששמה המקומי הוא "פנציר-S1", הגיעה לידי דמשק עוד ב-2013. "יש עכשיו תכניות לשלוח סוללה חדשה", אמר הגורם, מבלי לפרט. מנגד, הדיפלומט המערבי טען כי המערכת הנוכחית חדשה יותר מהקודמות שהוצבו בסוריה.

לקריאה נוספת:
דריסת הרגל הרוסית בסוריה תשנה את מאזן הכוחות במזרח התיכון
קרי: אם רוסיה לוחמת לצד אסד - היא מסתכנת בעימות עם הקואליציה
תיעוד ראשון: כוחות רוסיים לוחמים לצד צבא אסד בסוריה

ולדימיר פוטין במצעד הצבאי במוסקבה לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, מאי 2015. AP
זקוק לבסיס הימי בסוריה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין/AP

הדיפלומט עוד הוסיף כי הכוחות האמריקניים הפועלים נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה מודאגים מהאפשרות שהמערכת המתקדמת תוצב באזור. שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב הודה היום אמנם כי מוסקבה שולחת ציוד צבאי למשטר אסד ומומחים שיאמנו את הצבא להשתמש בו נגד דאעש, אך העברת טילי נ"מ מתקדמים סותרת את הטענה, מאחר שלכל ארגוני המורדים הלוחמים נגד אסד אין כלי טיס.

בנוסף לכך, לברוב אמר כי על צבא רוסיה וצבא ארצות הברית לתאם את פעולותיהם באזור על מנת להימנע מ"תקריות בלתי-מכוונות" בסוריה. לדבריו, הצי הרוסי עורך תרגילים שתוכננו מראש במזרח הים התיכון. רוסיה, שהפכה לבעלת ברית קרובה של סוריה עוד מתקופת המלחמה הקרה, מחזיקה בבסיס הימי היחיד שלה במזרח התיכון בעיר החוף טרטוס. בימים האחרונים דיווחו גורמים לבנוניים כי חיילים רוסים החלו להילחם לצדו של המשטר שאיבד שטחים רבים השנה לטובת המורדים, אולם מוסקבה לא התייחסה לכך.

הגורם הדיפלומטי התייחס גם לאפשרות שישראל תגיב להעברת משלוח מערכת הנ"מ המתקדמת, מחשש שתעשה את דרכה לחיזבאללה. "במזרח התיכון אתה אף פעם לא יודע מה יכול לקרות", אמר. "אם הרוסים יעבירו את המערכת לצבא סוריה, אני לא חושב שישראל תתערב. ואולם, היא יכולה לצאת מדעתה אם היא תראה שהמערכת מועברת לחיזבאללה בלבנון", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully