וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ השיק תשדיר ראשון: "אערוף את ראש דאעש ואקח להם את הנפט"

בתשדיר המכונה "נהפוך את אמריקה לאדירה שוב" ויעלה לשידור באיווה ובניו המפשייר, מדינות מפתח בבחירות המקדימות, חוזר המועמד הסנסציוני על עמדותיו הנוקשות נגד מוסלמים והגירה בלתי חוקית. טראמפ: "גאה בתשדיר, אף שאני לא יודע אם אני צריך אותו"

צילום: רויטרס

דונלד טראמפ, המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית, פרסם אתמול (שני) את תשדיר הטלוויזיה הראשון שלו למרוץ לנשיאות 2016. בתשדיר הבחירות בן 30 השניות הוא ממשיך לדבוק בעמדתו הנוקשה נגד מוסלמים, הגירה וטרור.

התשדיר יעלה לאוויר היום באיווה ובניו המפשייר, שתי מדינות מפתח בבחירות המקדימות במפלגה, לקראת אסיפת הבחירות של המפלגה בחודש יולי והבחירות לנשיאות בנובמבר. הסרטון חוזר על דרישתו של המועמד הרפובליקני המוביל להטיל איסור זמני על כניסת מוסלמים לארצות הברית וכן מדגיש את העמדה הנוקשה שלו בעניין ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) ומעשי טרור. "הוא יערוף את ראש דאעש וייקח להם את הנפט", נאמר בתשדיר.

לקריאה נוספת:
סיפור בדקה: כך הגיבה הילרי קלינטון להאשמות שבעלה הטריד מינית
לאחר דבריו נגד מוסלמים: טראמפ מככב בסרטון של ארגון הטרור א-שבאב

תמונות מתוך תשדיר הטלוויזיה הראשון של דונלד טראמפ, מועמד לבחירות לנשיאות ארצות הברית, ינואר 2016. מתוך תשדיר הבחירות של דונלד טראמפ, צילום מסך
"נגרום לאמריקה להיות אדירה שוב"/צילום מסך, מתוך תשדיר הבחירות של דונלד טראמפ
תמונות מתוך תשדיר הטלוויזיה הראשון של דונלד טראמפ, מועמד לבחירות לנשיאות ארצות הברית, ינואר 2016. מתוך תשדיר הבחירות של דונלד טראמפ, צילום מסך
"יערוף את ראש דאעש"/צילום מסך, מתוך תשדיר הבחירות של דונלד טראמפ

טראמפ הציע לראשונה לאסור כניסת מוסלמים לארצות הברית בעצרת בחירות שערך בצ'רלסטון שבדרום קרוליינה. קטע וידאו של טראמפ שבו הוא מקדם את ההצעה הוכנס לסרטון גיוס לוחמים של ארגון הטרור הסומלי א-שבאב. בריאיון ל"וושינגטון פוסט" אמר טראמפ כי הוא מקווה שהתשדיר החדש ישכנע את המצביעים שטרם החליטו. "העולם צוחק עלינו, על הטיפשות שלנו", אמר טראמפ. "זה חייב להיפסק. אנחנו חייבים להיות חכמים מהר – או שלא תהיה לנו מדינה".

הפרסומת גם מדגישה שוב את קריאותיו החוזרות ונשנות של איל ההון לבנות חומה לאורך הגבול הדרומי עם מקסיקו כדי לעצור את ההגירה הלא חוקית. בתשדיר אף נאמר כי מקסיקו תשלם על בניית החומה. טראמפ מוביל את סקרי דעת הקהל על כל 12 המועמדים הרפובליקנים, אף שבחלק מהסקרים הכלליים הוא מפסיד.

תשדיר הבחירות הראשון של טראמפ: "יכרות את הראש של דאעש". רויטרס
אובמה לצד קלינטון בתשדיר, שנייה לאחר מכן - הטבח בקליפורניה/רויטרס
תמונות מתוך תשדיר הטלוויזיה הראשון של דונלד טראמפ, מועמד לבחירות לנשיאות ארצות הברית, ינואר 2016. מתוך תשדיר הבחירות של דונלד טראמפ, צילום מסך
איסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית/צילום מסך, מתוך תשדיר הבחירות של דונלד טראמפ

בסרטון מופיעים גם הנשיא המכהן, ברק אובמה, לצד הילרי קלינטון, המועמדת המובילה בקרב הדמוקרטים. תמונתם מגיעה שניות לפני שהתמונה מתחלפת בפריימים (קטעי וידאו מהירים) שבהם נראים פצועים מהטבח בסן ברנרדינו מובלים על אלונקות.

ממטה הקמפיין של טראמפ נמסר כי הוא מתכנן לבזבז שני מיליון דולרים כל שבוע על שידור הפרסומת, המכונה "אדירה שוב". בהודעה שפרסם המועמד נמסר: "אני מאוד גאה בתשדיר הזה, אני לא יודע אם אני צריך את זה, אבל אני לא רוצה ליטול סיכונים משום שאם אזכה אנחנו נגרום לאמריקה להיות אדירה שוב".

(עדכון ראשון: 21:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully