וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר דבריו נגד מוסלמים: טראמפ מככב בסרטון של ארגון הטרור א-שבאב

3.1.2016 / 8:15

הארגון שבסיסו בסומליה השתמש בדבריו השנויים במחלוקת של המועמד הרפובליקני בסרטון גיוס המיועד לאמריקנים. הסרטון, שהופץ ברשתות החברתיות, מציג את טראמפ כחלק ממדיניות רדיפת המוסלמים והשחורים בארה"ב

עריכה: גדי וינסטוק

ארגון הטרור א-שבאב, שבסיסו בסומליה, פרסם קטע מדבריו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, בסרטון שמטרתו גיוס אמריקנים מוסלמים ואפרו-אמריקנים לשורותיו. בסרטון, נראית קריאתו של טראמפ לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית, תוך שימוש בו כדי להציג את המדינה כולה כבעלת מדיניות ממוסדת של רדיפת שחורים ומוסלמים. הפתרון, כך לפי סרטון הגיוס, הוא האיסלאם הקיצוני.

הסרטון הופץ בטוויטר ביום שישי, ומסופר בו סיפורם של אזרחים אמריקנים ממדינת מינסוטה שהצטרפו לשורות א-שבאב ונהרגו בלחימה בסומליה. הוא נשען על הטיעון כי אפרו-אמריקנים ומוסלמים תמיד יתמודדו עם אפליה בארצות הברית, ועל כן עליהם להצטרף לתנועות ג'יהאדיסטיות כדי להילחם בחזרה בתרבות המערבית.

לקריאה נוספת:
טראמפ על דבריו נגד המוסלמים: "ספק אם נתניהו באמת לא מסכים איתי"
טראמפ בהערה סקסיסטית לקלינטון: "קיבלה שלונג"
טראמפ בעימות הרפובליקני: "אבנה גדר עם מקסיקו, כמו בישראל"

המועמד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ בנאום באלבמה 21 נובמבר 2015. רויטרס
דבריו שולבו עם דברי אחד מהמטיפים המפורסמים של אל-קאעדה. טראמפ/רויטרס

לצד קטעים מנאומו של טראמפ, נראה בסרטון המטיף התימני-אמריקני אנואר אל-עוולקי, שהיה אחד מהמגייסים המרכזיים דוברי האנגלית לאל-קאעדה, שאליו מסונף א-שבאב. אל-עוולקי נהרג בתקיפה אמריקנית בתימן בשנת 2011, ובסרטון נראים קטעים מוקלטים שבו הזהיר כי ארצות הברית תפנה בעתיד נגד מוסלמים.

מועמדת המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, הילרי קלינטון, טענה טרם הפצת הסרטון באינטרנט כי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וקבוצות נוספות באיסלאם הקיצוני ישתמשו בדבריו של טראמפ על מנת לגייס פעילים נוספים. דבריה הציתו ויכוח תקשורתי רחב בין השניים, במהלכו כינה טראמפ את קלינטון "שקרנית". מועמדים נוספים ממפלגתה של קלינטון וגם מהמפלגה הרפובליקנית גינו את דבריו של טראמפ, שמוסיף להוביל בסקרים בדרכו להיות מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הילרי קלינטון בנאום במכון בורקינס שבוושינגטון הבירה, ספטמבר 2015. רויטרס
התריעה שמגייסי דאעש ישתמשו בדבריו של טראמפ. קלינטון/רויטרס

ארגון א-שבאב נלחם בימים אלו בממשלה בסומליה, שמגובה בידי המערב. הוא נדחק החוצה מהבירה מוגדישו בשנת 2011, אך חמושיו המשיכו לבצע מתקפות גרילה רבות במדינה ובמדינות נוספות, כמו קניה, ג'יבוטי ואוגנדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully