וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ בעימות הרפובליקני: "אבנה גדר עם מקסיקו, כמו בישראל"

16.12.2015 / 6:30

תשעת המועמדים לייצוג המפלגה הרפובליקנית התנגחו זה בזה על הפודיומים במלון בלאס וגאס. בוש ביקר בחריפות את טראמפ, שביטל את דבריו ואמר: "אני עם 42% בסקרים ואתה עם שלושה". קרוז על רוביו: "תומך באובמה ובקלינטון"

צילום: רשת CNN, עריכה: שניר דבוש

המועמדים לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות עמדו הלילה (שלישי) זה לצד זה על הבמה במלון הוניישיין בלאס וגאס וניסו לשכנע את האומה האמריקנית כי הם האנשים המתאימים ביותר לאיוש המשרה הבכירה ביותר במדינה. את ההצגה הגדולה נתן המועמד המוביל על כל היתר בפער משמעותי – דונלד טראמפ. העימות עסק ברובו בסוגיית הביטחון בארצות הברית, באיומי הטרור ובמלחמה בדאעש, וכן בנושא ההגירה.

במהלך העימות נוצרו שתי חזיתות עיקריות: האחת של המועמדים טד קרוז ומרקו רוביו, הממוקמים במקומות השני והשלישי בסקרים. הם מיקדו את כל החיצים שלהם אחד בשני, בעיקר בסוגיית מדיניות החוץ, אבל גם בנושאי ביטחון. מנגד, המועמד ג'ב בוש, המדשדש בסקרים, תקף אך ורק את דונלד טראמפ, והצליח להוציא אותו מעט משלוותו.

עוד כתבות בנושא:
בוש תקף את טראמפ בעימות הרפובליקני: "לא תוכל להעליב את דרכך לנשיאות"
סקר במדינת מפתח בארה"ב: טראמפ מאבד את המקום הראשון
טראמפ על דבריו נגד המוסלמים: "ספק אם נתניהו באמת לא מסכים איתי"

דונלד טראמפ מגיב בזלזול לביקורת שהשמיע ג'ב בוש בעימות הרפובליקני החמישי. רויטרס
טראמפ מזלזל בביקורת של בוש/רויטרס

"אני עם 42% בסקרים ואתה עם שלושה. מצבי טוב בהרבה משלך", אמר טראמפ לבוש בבוז. טראמפ גם התלונן על מארגני העימות, CNN, על שהובילו לטענתו את בוש בשאלות שהתמקדו ישירות בו. המועמד המוביל אף התייחס לישראל בדבריו, ואמר כי הוא מתכוון לפתור את בעיית המהגרים הבלתי-חוקיים ממקסיקו, על ידי בניית גדר גבול הדומה לזו שקיימת בגבולות המדינה. "כל מה שצריך זה לדבר עם החבר'ה בישראל. הגדר עובדת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תשעת המועמדים לייצוג הרפובליקני בבחירות (משמאל לימין): ג'ון קייסיק, קרלי פיורינה, מרקו רוביו, בן קרסון, דונלד טראמפ, טד קרוז, המושל לשעבר ג'ב בוש, כריס כריסטי וראנד פול. רויטרס
תשעת המועמדים לייצוג הרפובליקני בבחירות/רויטרס

העימות, כמיטב המסורת, נפתח בשירת ההמנון האמריקני והמנחה הסביר למועמדים כי לכל אחד יהיו 1:15 דקות להשיב לשאלה. בוש, שעד לא מזמן ראשות המפלגה הרפובליקנית הייתה בכיסו וכעת נמצא הרחק מאחורי טראמפ בסקרים, החל ישר במתקפה נגד המועמד המוביל. "למנוע כניסה של כל המוסלמים תמנע מאיתנו את מה שאנחנו רוצים, לנצח את דאעש", אמר בהתייחסו לאמירה השנויה במחלוקת של טראמפ לאחר הפיגוע בסן ברנרדינו ."טראמפ הוא מועמד כאוטי והוא יהיה נשיא כאוטי".

מאוחר יותר הוסיף בוש: "זה מטריד, אנחנו במלחמה, הוא לא מועמד רציני והתכנית שלו נגד דאעש לא אחראית". בפנייה ישירה לטראמפ אמר: "לא תוכל להגיע לנשיאות באמצעות עלבונות. זה לא יקרה. מנהיגות לא קשורה בלתקוף אנשים". טראמפ לא נשאר חייב והשיב: "בוש הוא בחור נחמד אבל אנחנו צריכים להיות קשוחים. עם בוש אמריקה לא תהיה נהדרת שוב", אמר תוך שימוש בסיסמת הבחירות שלו עצמו.

דונלד טראמפ, טד קרוז ובן קרסון מתבדחים במהלך הפסקת הפרסומות של העימות החמישי. רויטרס
טראמפ, קרסון וקרוז במהלך הפסקת הפרסומות/רויטרס

בהמשך נשאל טראמפ על אודות האמירה שלו לסגור את האינטרנט כדי להיאבק בדאעש. "התכוונתי לאזורים בסוריה ובעיראק", הבהיר. "רציתי שהאנשים המבריקים מעמק הסיליקון ימצאו דרך שבה דאעש לא יוכל להשתמש באינטרנט. צריך לסגור את האינטרנט באזורי מלחמה. כן, יש לסגור חלקים של האינטרנט במקום שבו דאעש נמצאים". המועמדים נשאלו כיצד צריך להתייחס לנשיא סוריה בשאר אסד על רקע המלחמה בדאעש, וטראמפ ענה כי "אי אפשר להילחם באסד ובדאעש בו זמנית. צריך לעשות כל דבר בעתו. אסד הוא בחור רע, רע מאוד. צריך קודם כל לטפל בדאעש".

טד קרוז עם בתו לאחר העימות הרפובליקני. AP
קרוז ובתו על הפודיום בתום העימות/AP

כאמור, עימות מעניין נוסף נרשם בין קרוז ורוביו. "אחת הבעיות עם מדיניות החוץ של מרקו היא שהוא תמך לעתים קרובות בקלינטון ובאובמה. חתירה תחת ממשלות במזרח התיכון עזרה לאיסלאם הרדיקלי", אמר קרוז. "אנחנו צריכים להתרכז בלהרוג את הרעים, לא להיתקע במלחמות מזרח-תיכוניות שלא שומרות על אמריקה בטוחה".

רוביו, מצדו, האשים את קרוז בחולשה בגין הצבעתו לסיים את תכנית המעקב של ה-NSA ונגד חוקים שיזם לחיזוק הביטחון הלאומי, לדבריו. "הקיצוצים שאנחנו מתמודדים עמם היום והקיצוצים שסנאטור קרוז תמך בהם יותירו אותנו עם צבא קטן יותר ממה שיש לנו", אמר. "האסטרטגיה של קלינטון ואובמה היא להנהיג מאחורי הגב. מה שקרוז מציע הוא לא להנהיג כלל. אנחנו לא יכולים להמשיך לעשות מיקור חוץ למדיניות החוץ", הוסיף.

המועמדים לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות צועדים לפודיומים לקראת העימות החמישי. רויטרס
המועמדים בדרך לפודיומים/רויטרס

בשלב מסוים התייחסו המועמדים למאבק בדאעש. "בזמנים של איום ביטחוני נדרשת מנהיגות חזקה, כדי להביס את דאעש. אשמור על ביטחון האזרחים כנשיא", אמר ג'ב בוש. "תוצאות בחירתו של אובמה הן אסון", אמר מארק רוביו. "הנשיא הרס את הצבא ובעלות בריתנו לא סומכות עלינו. אם אבחר, יהיה נשיא שמאמין שזו המדינה הגדולה בעולם ונוהג כך".

"ארצות הברית במלחמה, וצריכה נשיא שיכול לשמור על האומה הזו טוב יותר מאובמה והילרי קלינטון", אמר קרוז. "אם אבחר נצוד את הטרוריסטים, נהרוס את דאעש. נפגע בטרוריסטים לפני שיוציאו לדרך את התכניות שלהם. לא נתייחס לג'יהאדיסטים כאל פליטים. נשמור על אמריקה בטוחה". בן קרסון אמר כי "אנחנו במלחמה, קיומנו תלוי בכך. ארצות הברית היא החולה והיא במצב קריטי, היא לא תירפא בעזרת פוליטיקלי קורקט".

יו"ר HP לשעבר קרלי פיורינה עונה לשאלות המנחה בעימות הרפובליקני. AP
המועמדת קרלי פיורינה עונה לשאלת המנחה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully