וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה חריפה מבית: סנאטורית ועשרות יועצי ביטחון לשעבר נגד טראמפ

9.8.2016 / 8:10

סוזן קולינס ממיין הודיעה כי לא תצביע עבור נציג מפלגתה מאחר "שהוא לא מייצג את הערכים ההיסטוריים שלנו". 50 פקידים ויועצים לשעבר, ששירתו תחת נשיאים רפובליקניים, הזהירו: "הוא יהיה הנשיא הפזיז בהיסטוריה שלנו"

צילום: אי-פי, עריכה: מתן חדד

הסנאטורית הרפובליקנית סוזן קולינס הודיעה הלילה (שלישי) כי לא תצביע עבור מועמד המפלגה דונלד טראמפ בבחירות הקרובות לנשיאות ארצות הברית. זאת במקביל לגילוי דעת תקיף שפרסמו 50 פקידים ויועצים לביטחון לאומי, כולם שירתו תחת נשיאים רפובליקנים, מריצ'ארד ניקסון ועד ג'ורג' בוש הבן.

קולינס, המייצגת בסנאט את מדינת מיין, פרסמה מאמר בוושינגטון פוסט ובו כתבה: "לא אצביע עבור דונלד טראמפ. זו לא החלטה קלה, כיוון שכל חיי הייתי רפובליקנית, אבל הוא לא מייצג את הערכים ההיסטוריים של המפלגה". קולינס תקפה את דבריו של המיליארדר במהלך הקמפיין ואמרה כי "לדחות את המוסכמות של התקינות הפוליטית זה דבר שונה מאשר זלזול מוחלט בהגינות בסיסית", והעידה על עצמה כי "בחלוף הזמן הפכתי מיואשת מהזרם הבלתי פוסק של הערות אכזריות מצדו ומחוסר היכולת שלו להודות בטעות או להתנצל".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ הציג תכנית כלכלית: "קלינטון מענישה עובדים ואנשי עסקים"
מנהיג המפלגה הנאצית בארה"ב תומך בטראמפ: "הזדמנות ללבנים"
"האם רובוט-הילרי נמסה?": טראמפ משמיץ את יריבתו בסרטון חדש

דונלד טראמפ בנאום בדטרויט, מישיגן, 8 בואוגוסט 2016. רויטרס
עוד מכה לקמפיין. טראמפ, אתמול/רויטרס

היא כתבה במאמרה כי הגיעה למסקנה שטראמפ אינו מתאים לתפקיד הנשיא וכי תקוותה לראות "טראמפ חדש" כהגדרתה במהלך הקמפיין הנשיאותי נחלה אכזבה. "אני מודאגת עמוקות מחוסר הריסון העצמי שלו. זה פזיז שמועמד לנשיאות יטיל ספק בפומבי על כיבוד הסכמים עם בעלות בריתנו", הוסיפה.

בגילוי הדעת שלהם, כתבו היועצים כי אם טראמפ ייבחר, "הוא יהיה הנשיא הפזיז ביותר בהיסטוריה האמריקנית". הם טענו כי הוא "חסר את האופי, הערכים והניסיון להיות נשיא", וכי אם ייבחר, "הדבר יעמיד בסכנה את הביטחון הלאומי".

שתי ההודעות התקיפות מגיעות לאחר יום מוצלח מבחינתו של טראמפ, שהשיק תכנית כלכלית בדטרויט שכללה קיצוצי מס הכנסה ומס חברות, ביטול מס על מעונות יום לילדים וביטול מס על ירושה של נכס. מטרת הצעדים היא למשוך מצביעים ממעמד בינוני ונמוך מכל צדי הקשת הפוליטית בארצות הברית, לרבות תומכי ברני סנדרס - הנסיגה מאמנת הסחר הטרנס-פסיפית, ה-TPP, הייתה אחת מהבטחות הפריימריז של הסנאטור הסוציאליסט מוורמונט.

בניסיון להכניס למשמעת קמפיין קפדנית ולהימנע מתקריות מיותרות, המיליארדר נשא את הנאום שלו מטלפרומטר. הוא הקפיד להיצמד לתוכן הכתוב מבלי לסטות ממנו, גם כאשר נאומו הופרע לא פחות מ-14 פעם על ידי מפגינים שהסתננו לאולם המועדון הכלכלי בדטרויט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הילארי קלינטון במהלך הקמפיין הדמוקרטי לנשיאות בפיטסברג, יולי 2016. GettyImages
מובילה בפער ניכר בסקרים. קלינטון/GettyImages

בסקרים נמשכת המגמה השלילית של טרמפ. לפי סקר של אוניברסיטת מונמאות' מאמש, קלינטון מובילה על טראמפ ב-12%. 46% מקרב כלל הנשאלים השיבו כי יצביעו עבור המועמדת הדמוקרטית, 34% לטראמפ, %7 למועמד הליברטריאני גארי ג'ונסון ו-2% למועמדת המפלגה הירוקה ג'יל סטיין. בקרב אלו שהשיבו כי הם מתכוונים להצביע הפער בין השניים אף גדל באחוז נוסף. הפער הממוצע בשקלול הסקרים הארציים כיום לפי אתר Real Clear Politics עומד על 7.2%.

המועמד הרפובליקני תקף הלילה את קלינטון וכתב בטוויטר שלו כי "הרבה אנשים אומרים שהאיראנים הרגו מדען שעזר לארצות הברית בגלל המיילים של קלינטון שנפרצו". בכך התייחס טראמפ להוצאתו להורג של מדען הגרעין האיראני שאהרם אמירי, שנתלה בחשאי בשבוע שעבר, אחרי שהוחזק במעצר בחמש השנים האחרונות. משפחתו אישרה בסוף השבוע כי גופתו הושבה לידה, וביום ראשון השבוע הוציאה מערכת המשפט ברפובליקה האסלאמית הודעה רשמית שאישרה כי הושת עליו עונש מוות בעקבות מסירת מידע חיוני לארצות הברית.

עם זאת, בקרב המועמדת הדמוקרטית הדפו את ההאשמות של טראמפ. "הרבה אנשים אומרים = אני המצאתי זאת", כתב ניק מריל, יועץ תקשורת של קלינטון, בחשבון הטוויטר שלו. "אחרי שהשתמש בטלפרומטר, הרסן שוב הוסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully