וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הציג תכנית כלכלית: "קלינטון מענישה עובדים ואנשי עסקים"

8.8.2016 / 19:55

המועמד הרפובליקני הציג את משנתו בדטרויט, אחת הערים שנפגעו בצורה הקשה ביותר מהמשבר הכלכלי, וניצל את ההזדמנות להשתלח ביריבתו. "עבור רבים בעיר הזאת, החלום האמריקני נגוז, אבל מצאנו כסף לקלוט פליטים - על חשבון משלם המסים"

צילום: אי-פי, עריכה: מתן חדד

המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ פועל במרץ כדי לייצב את קמפיין הבחירות שלו בניסיון להיחלץ מהפיגור בסקרים והערב (שני) הוא חשף את עיקרי המדיניות הכלכלית שלו. באירוע בעיר דטרויט, מישיגן - אחת הערים שנפגעו בצורה המשמעותית ביותר בעקבות קריסת תעשיית הרכב בארצות הברית - התמקד טראמפ בסוגיית המסים, וביקש להבהיר את ההבדלים בין תכניתו לזו של קלינטון.

"המכנה המשותף של כל הרעיונות של קלינטון הוא שהיא מענישה אותך על עבודה ועשיית עסקים בארצות הברית", טען טראמפ, שנאומו הופסק כמה פעמים בשל קריאות של מתנגדיו. לדבריו, "כל פעולה שלה מכוונת לעסקים עם מדינות אחרות. הרטוריקה שלה נועדת לפלג אותנו ולהפריד בינינו. אנחנו רוצים לחזור למדיניות ששמה את העם האמריקני בראש סדר העדיפויות".

עוד בנושא:
מנהיג המפלגה הנאצית בארה"ב תומך בטראמפ: "הזדמנות ללבנים"
הוצאתו להורג של מדען הגרעין האיראני עלולה לסבך מחדש את קלינטון
תורת המספרים: בכמה מדינות "מתנדנדות" מוביל טראמפ בסקרים?

הילרי קלינטון בעצרת בחירות באומהה, נברסקה, 1 באוגוסט 2016. רויטרס
"אם לא נשנה מדיניות, לא נראה שינוי בתוצאות". קלינטון/רויטרס

לדברי טראמפ, "בעיר דטרויט הסיפור שלנו מתחיל. היא הייתה פעם מושא הקנאה של העולם. היא עזרה להביא את ארצות הברית לקדמת הכלכלה העולמית. אולם עבור רבים בעיר הזאת, 'החלום האמריקני' מזמן נגוז". הוא טען כי האזרחים הוזנחו, "אבל מצאנו כסף ליישב מחדש פליטים, על חשבון משלם המסים".

"שיעור האבטלה בדטרויט הוא כפליים מהממוצע הארצי", הוסיף. "דטרויט היא בראש הרשימה של המקומות הכי מסוכנים מבחינת פשע. העיר היא דוגמה חיה ונושמת למדיניות הכלכלית הכושלת של יריבתי. היא תומכת במיסים גבוהים וברגולציה קיצונית". הוא הוסיף: "היא מועמדת של העבר. אנחנו עושים את הקמפיין של העתיד. אם לא נשנה מדיניות, לא נראה שינוי בתוצאות".

לטענת טראמפ, "לאופוזיציה שלנו נגמרו הרעיונות. כל מה שיש לקלינטון להציע זה עוד מאותו הדבר – עוד מסים, עוד הגבלות". הוא הוסיף כי עבור "כוח זר שמחפש להחליש את אמריקה – אין לך טוב יותר מהמדיניות הכלכלית של קלינטון. שום דבר לא ישמח את יריבותינו הזרות יותר ממסים שיפסיקו את העבודות שלנו. כל מדיניות שלה מטה את לוח המשחק לטובת מדינות אחרות, על חשבוננו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
דונלד טראמפ בנאום בדטרויט, מישיגן, 8 בואוגוסט 2016. רויטרס
"אנחנו עושים את הקמפיין של העתיד". טראמפ, הערב/רויטרס

"מסים הם אחד ההבדלים במרוץ הזה", קרא טראמפ. "המיסים שיש היום על עסקים יכולים להגיע ל-40%. במילים אחרות, אנחנו מענישים חברות שעושות כאן עסקים. אנחנו נוריד את מס התאגידים ל-15%. לפי התכנית של קלינטון הם יצטרכו לשלם עד פי שלושה מס מאשר לפי התכנית שלי". הוא הוסיף כי "אף אחד לא ירוויח יותר מההצעות האלה מאשר בעלי הכנסה בינונית ונמוכה. אנחנו נפחית גם את עלות גידול הילדים, נפטור ממס מעונות יום, נבטל את המס שיש על ירושה של נכסים. אמריקנים משלמים מס כל חייהם, הם לא צריכים גם לשלם מס לאחר המוות. זה פשוט שגוי".

לדברי איל ההון מניו יורק, "אנחנו בתחרות, ואני רוצה שאמריקה תנצח. אחת הרפורמות החשובות היא רפורמה במסחר. כפי שברני סנדרס אמר, להילרי קלינטון יש בעיה בשיקול הדעת. הילרי קלינטון תמכה בהסכם הסחר NAFTA, היא תמכה בכניסה של סין לארגון הסחר העולמי, והיא תמכה באמנת הסחר הטרנס-פסיפית. לכן הודעתי שניסוג מהאמנה הזו. קלינטון לעולם לא תיסוג מה-TPP". הוא הבהיר: "האינטרס היחיד שלי הוא העם האמריקני".

קלינטון תגיע לדטרויט בעצמה ביום חמישי

קריסת הענף הובילה להגירה שלילית מאסיבית מהעיר - רבע מתושבי דטרויט נטשו אותה בין שנת 2000 ל-2010. באתר "The Hill" דווח הלילה על כמה מהצעדים שעליהם מתכוון טראמפ להכריז - הפחתת מס התאגידים, ביטול המסים על ירושת נכס וביטול תשלומי המס על מעונות יום. ברשת "פוקס ניוז" דווח על צעד משמעותי אחר שעליו הוא הכריז - פרישה מאמנת הסחר הטרנס-פסיפית, ה-TPP. ההסכם נחתם בשנה שעברה בין ארצות הברית ל-11 מדינות השוכנות לחופי האוקיינוס השקט וזכה להתנגדות חריפה מצד תומכי ברני סנדרס.

בוועידת המפלגה הדמוקרטית שנערכה בפילדלפיה לפני כשבועיים הניפו עשרות מתומכיו של הסנאטור הסוציאליסט מוורמונט שלטים נגד אמנת הסחר ודרשו לבטל אותה. טראמפ לא הסתיר מעולם את שאיפתו לפנות לקהל מצביעיו של סנדרס שהעביר לאחרונה את תמיכתו להילרי קלינטון.

ועידת המפלגה הדמוקרטית בחרה את הילרי קלינטון כמועמדת לנשיאות 27.7.16. רויטרס, רויטרס
טראמפ ינסה למשוך את תומכיו. סנדרס/רויטרס, רויטרס

זו הסיבה שבגללה מתכוונת גם קלינטון להגיע לדטרויט ביום חמישי ולשאת משם נאום כלכלי בעצמה. בניסיון להרוויח כמה נקודות בדעת הקהל, נסעה המועמדת הדמוקרטית בשבוע שעבר למפעל עניבות בקולורדו כדי לעקוץ את טראמפ על כך שאינו מייצר את העניבות של מותג האופנה שלו בארצות הברית.

בסקרים קלינטון אמנם מובילה, אך בסוגיית הכלכלה טראמפ עדיין זוכה לציונים טובים יותר ממנה. לקראת נאומו הצפוי, פרסם הקמפיין של קלינטון הודעה התוקפת את צוות היועצים הכלכליים שמינה טראמפ וכינה אותם "אוסף של חבריו המיליארדרים של טראמפ". בהודעה גם נמתחה ביקורת על כך שהצוות כולל אך ורק גברים.

התכנית הכלכלית שחשף טראמפ היא חלק מהצעדים שנוקט המועמד בימים האחרונים בניסיון לאחד את השורות במפלגה הרפובליקנית ולהתניע מחדש את הקמפיין. הוא נקלע למשבר בשבוע האחרון על רקע העימות עם חיזר חאן, אביו של החייל האמריקני הומיון חאן, וכן על רקע הקרע עם בכירי מפלגתו.

בסוף השבוע האחרון הביע טראמפ תמיכה במועמדותם של יו"ר בית הנבחרים פול ראיין והסנאטור ג'ון מקיין, שעומדים לבחירה מחודשת בפריימריז במדינותיהם. זאת לאחר שבראיון שהעניק בשבוע שעבר ל"וושינגטון פוסט" אמר כי הוא "עדיין אינו מוכן לתמוך בראיין", עקיצה לעבר יו"ר בית הנבחרים שהשתמש במשפט זה במשך שבועות ארוכים כדי להסביר מדוע הוא נמנע מתמיכה בטראמפ.

התנגדות נוספת לטראמפ הגיעה היום מכיוון לא צפוי, כשבכיר ה-CIA לשעבר אוון מקמלין הכריז על כוונתו להיכנס למרוץ כמועמד עצמאי. מקמלין, שמעולם לא נבחר למשרה ציבורית, זוכה לתמיכה מסוימת מהגוש המתנגד לטראמפ במפלגה הרפובליקנית, אולם טרם ברור אם יצליח לאגור תמיכה מספקת על מנת לשנות את פני המרוץ - או אף להשלים בזמן את ההרשמה הפורמלית.

(עדכון ראשון: 16:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully