וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוגעני וחסר מודעות": טראמפ ניסה לחגוג עם המקסיקנים - וזכה לביקורות

בציוץ שפרסם לכבוד חג "סינקו דה מאיו" המקסיקני, פנה המועמד הרפובליקני היחיד שנותר במרוץ לבית הלבן לקהילה בארה"ב, שאינו נמנה על חביביה, וקרא: "אני אוהב היספנים". יריבתו קלינטון צייצה תזכורת להצהרתו לפיה "יגרש את כולם"

צילום: מתוך חשבון הטוויטר הרשמי של הילרי קלינטון, עריכה: אוהד פיטר

(חברי המפלגה הרפובליקנית מדברים על טראמפ. מתוך סרטון שפורסם בחשבון הטוויטר של הילרי קלינטון השבוע)

דונלד טראמפ, המועמד היחיד לייצוג המפלגה הרפובליקנית במרוץ לנשיאות, זכה לביקורות חריפות לאחר שפרסם הלילה (שישי) תמונה בחשבון הטוויטר שלו, ובה הוא נראה אוכל מנת טאקו ומכריז כי הוא אוהב את הקהילה ההיספנית לרגל 5 במאי - חג לאומי מקסיקני המצוין גם בקרב הקהילה המקסיקנית בארצות הברית. בין היתר, ספג המועמד הצבעוני את הביקורת בעקבות מדיניות החוץ המחמירה שלו בכל הנוגע לבני מהגרים והנהלים שטען כי יטמיע בגבולות.

"סינקו דה מאיו (חמישה במאי) שמח! קערות הטאקו הטובות ביותר מוגשות במסעדת הגריל של מגדלי טראמפ. אני אוהב היספנים", כתב טראמפ בציוץ, שזכה ליותר מ-70 אלף שיתופים וכמעט 90 אלף משתמשי טוויטר סימנו אותו כמועדף.

ראש הארגון המוביל של הקהילה ההיספנית בארצות הברית, ג'נט מורגויה, ביקרה את המועמד וכתבה כי הצילום שהעלה "מייצג את המהות של טראמפ: חסר מודעות, פוגעני ומקדם את עצמו". לדבריה, "המסר ששמענו עד כה מטראמפ הוא בניית חומה, גירוש המוני והפסקת מתן אזרחות לילדי מהגרים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
שלדון אדלסון הודיע על תמיכה בטראמפ: "הוא טוב לישראל"
יו"ר בית הנבחרים: "לא מסוגל לתמוך בטראמפ כמועמד לנשיאות בשלב זה"
קייסיק פרש מהמרוץ הרפובליקני; טראמפ נותר המועמד היחיד

מתוך חשבון הטוויטר של ג'נט מורגויה:

הילרי קלינטון, המועמדת המובילה לייצוג המפלגה הדמוקרטית, התייחסה לנושא וצייצה את דבריו של טראמפ מיום קודם, כשהצהיר על כוונתו לגרש מהגרים. אחד ממנהלי הקמפיין של טד קרוז, בריאן פיליפס, כתב בציוץ המתייחס לאחת מסיסמאות הבחירות של טראמפ - "ערכים ניו יורקיים" - כי "הדבר היחיד הגרוע יותר מערכים ניו יורקיים הוא האוכל המקסיקני בניו יורק".

כמו כן, גולשים חדי עין וכן עיתונאים המסקרים את המרוץ לנשיאות בדקו ומצאו כי למעשה לא מוגשת מנה כזו במסעדה בבניין החברה של טראמפ. מנה דומה כן נמצאת בתפריט מנות הפתיחה, אך תחת שם אחר.

מתוך חשבון הטוויטר של הילרי קלינטון:

בריאן פיליפס, ממנהלי הקמפיין של טד קרוז מגיב בחשבון הטוויטר שלו:

"סינקו דה מאיו" הוא יום שבו מציינים במקסיקו ובקרב הקהילה המקסיקנית בארצות הברית, את ניצחון הצבא המקסיקני על כוחות צרפתיים בקרב פואבלה בתאריך זה בשנת 1862 תחת הגנרל איגנסיו סראגוסה. היום, שמשמש מקור לגאווה אתנית, מצוין בחגיגות ובסממנים תרבותיים רבים. ואולם, בקהילה ההיספנית מדגישים כי אין לצמצם את תרבותם לחגיגות הצבעוניות לבדן, וכי לחג משמעות היסטורית.

חגיגות ה"סינקו דה מאיו" במקסיקו, מאי 2016. AP
שחזורי הניצחון בחגיגות "סינקו דה מאיו" במקסיקו, אתמול/AP
חגיגות ה"סינקו דה מאיו" במקסיקו, מאי 2016. AP
מאורע היסטורי עבור הקהילה. חוגגים את "סינקו דה מאיו" במקסיקו/AP

טראמפ ידוע ביחסו הצונן כלפי מקסיקו - בעיקר סביב נושא המהגרים הבלתי חוקיים שאותם הוא מאיים לגרש חזרה לארצם. תדמיתו הציבורית היא של מי שאינו מחבב את הקהילה ההיספנית בארצו, אך בעבר טען טראמפ כי יזכה בקול ההיספני בבחירות לנשיאות.

בבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, טראמפ היה למעשה מועמד מוביל בקרב מצביעים היספנים. בתחילת המרוץ במפלגתו, זכה לשיעור תמיכה של 38% באחד הסקרים הפנימיים. יותר מכפול מיריבו עד לא מכבר, טד קרוז.

בעבר הכריז טראמפ בריאיון למגזין "טיים" כי אם יזכה בייצוג המפלגה הרפובליקנית במרוץ לנשיאות, יצטלם לתמונה קבוצתית עם כל העובדים ההיספנים המועסקים בחברה שלו. לדבריו, אנשים יידהמו לגלות שישנם אלפים כאלה ש"אוהבים אותי. אני מטפל בהם בצורה נפלאה".

(עדכון ראשון: 13:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully