וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר בית הנבחרים: "לא מסוגל לתמוך בטראמפ כמועמד לנשיאות בשלב זה"

פול ראיין, הרפובליקני הבכיר ביותר, דיבר לראשונה מאז נותר המיליארדר לבדו במרוץ לראשות המפלגה לקראת הבחירות. "אני עדיין לא במקום הזה", אמר ודחה את הרעיון שירוץ בעצמו. טראמפ בתגובה: "אולי בעתיד נוכל לעבוד יחד"

צילום: מתוך חשבון הטוויטר הרשמי של הילרי קלינטון, עריכה: אוהד פיטר

יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, פול ראיין הרפובליקני, אמר אתמול (חמישי) כי הוא עדיין אינו מוכן לתמוך בדונלד טראמפ כמועמד המפלגה בבחירות לנשיאות. הוא דחה את האפשרות שהוא ייצג את המפלגה בעצמו.

"אני עדיין לא מוכן לעשות זאת (לתמוך בטראמפ). אני עדיין לא במקום הזה", אמר ראיין, הרפובליקני הבכיר ביותר, בריאיון לרשת CNN. יו"ר בית הנבחרים, שהוסיף כי הוא מקווה שיוכל לתמוך במיליארדר, דיבר לראשונה מאז יריביו של טראמפ - טד קרוז וג'ון קייסיק - פרשו מהמרוץ בעקבות ההפסד הצורב שנחלו בפריימריז באינדיאנה.

"כדי שנהיה מפלגה מוצלחת ונצליח להגיע לפסגה ולזכות בנשיאות, אנחנו צריכים נושא דגל שיוכל לאחד את כל הרפובליקנים, את כל השמרנים ואת כל אגפי המפלגה, ואז נצא עם אג'נדה שיכולה לגעת גם בעצמאיים וגם בדמוקרטים לא מרוצים", הוסיף ראיין. "יש לנו עבודה לעשות בחזית הזאת ואני חושב שעל המועמד שלנו להוביל את המאמץ הזה".

עוד על המרוץ לבית הלבן
הממסד, הנשיאים לשעבר וקלינטון נחושים למנוע את "הנשיא טראמפ"
בישראל מעריכים: אובמה נערך לרסק את הנהגת דאעש עד תום כהונתו

דונלד טראמפ לאחר הניצחון באינדיאנה. רויטרס, רויטרס
"לא מוכן לתמוך בסדר היום של ראיין". טראמפ/רויטרס, רויטרס

טראמפ התייחס לדבריו של ראיין ואמר בתגובה: "אני לא מוכן לתמוך בסדר היום של ראיין". הוא הוסיף כי "אולי בעתיד נוכל לעבוד ביחד ולהגיע להסכמה על מה טוב ביותר עבור העם האמריקני".

דוברת הוועדה הלאומית של המפלגה הרפובליקנית (RNC), לינדזי וולטרס, מסרה כי בתגובה לדברים כי ראיין וטראמפ צפויים להיפגש בקרוב. "רק מפלגה מאוחדת תוכל לנצח את הילרי קלינטון", אמרה וולטרס. היא הוסיפה כי "אנו מכבדים את דעתו של היו"ר ראיין ומאמינים כי מאחר שהפריימריז הסתיימו מוקדם, יהיה לנו זמן לאחד את המפלגה. אנו צופים שהפגישה בין השניים בקרוב תעזור לאחד את המפלגה".

מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי, הציע לתווך בין ראיין לטראמפ. "לדונלד יש עבודה לעשות כדי לחבר בין אנשים", אמר כריסטי, התומך בטראמפ. הוא הוסיף כי ידבר עם ראיין, "ואראה מה החששות שלו".

בתוך כך, מושל טקסס לשעבר ריק פרי הודיע הלילה על תמיכתו בטראמפ. פרי אמר לרשת CNN כי הוא אינו פוסל אפשרות לשמש כסגנו של טראמפ, אם ייבחר לנשיא. בספטמבר היה פרי הראשון שפרש מהמרוץ הרפובליקני, זאת לאחר שנכשל גם במרוץ ב-2012.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית פול ראיין אפריל 2016. רויטרס
לא נותן עוד את ברכת הדרך. ראיין, בחודש שעבר/רויטרס

אתמול פרש מהמרוץ לראשות המפלגה ג'ון קייסיק, ובכך הותיר את טראמפ המועמד היחיד לראשות המפלגה בבחירות שייערכו בנובמבר. קייסיק, בדומה לטד קרוז, נחל כישלון חרוץ בפריימריז שהתקיימו שלשום באינדיאנה. המיליארדר מחץ את הסנאטור מטקסס ואת קייסיק כשגרף את כל 51 הצירים שחולקו מתוך 57 בסך הכול. בנוסף, קייסיק הובס כמעט בכל הבחירות המקדימות שנערכו עד כה, וניצח רק במדינת הבית שלו - אוהיו. הוא צבר בסך הכול 153 צירים, ואיבד כל דרך להשיג את 1,237 הצירים הנדרשים למועמדות.

קייסיק נותר עד כה במרוץ מתוך מחשבה שטראמפ לא יוכל להשיג מספיק צירים על מנת להבטיח את המועמדות, כך שבמהלך הוועידה הרפובליקנית יוכלו הצירים להצביע לפי רצונם. הוא אף שיתף פעולה עם טד קרוז, והשניים קבעו כי קייסיק לא יתחרה על הקולות באינדיאנה, ויאפשר לקרוז להתחרות ראש בראש עם טראמפ בפריימריז במדינה, וקרוז יעשה מהלך דומה עבור קייסיק באורגון ובניו מקסיקו. עם זאת, העסקה לא הניבה פרי והשניים הבינו כי המועמדות של טראמפ היא עובדה מוגמרת.

לאחר הבחירות המקדימות באינדיאנה, טראמפ חצה את רף אלף הצירים ונותרו לו קצת פחות מ-200 כדי להבטיח את מועמדותו. כעת, תימשך ההצבעה ביתר המדינות שנותרו למען הפרוטוקול, ובשבועות הקרובים צפוי טראמפ להבטיח את 1,237 הצירים הדרושים על מנת לקבל את המועמדות בוועידת המפלגה בחודש יולי.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully