וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלדון אדלסון הודיע על תמיכה בטראמפ: "הוא טוב לישראל"

6.5.2016 / 8:50

איל ההון היהודי-אמריקני, אחד התורמים הגדולים של המפלגה הרפובליקנית, אמר כי טראמפ - המועמד היחיד שנותר לייצוג המפלגה - טוב עבור ישראל ו"זכה בצורה הוגנת". אמירתו מגיעה לאחר ששורה של רפובליקנים בכירים סירבה להביע תמיכה פומבית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(פרישתו של טד קרוז מהמרוץ, שהובילה למועמדות היחידה של טראמפ עם פרישת ג'ון קייסיק יממה לאחר מכן)

איל ההון שלדון אדלסון, מהתורמים הגדולים של המפלגה הרפובליקנית, אמר הלילה (שישי) בריאיון לעיתונאים בארצות הברית כי המועמד היחיד לייצוג המפלגה הרפובליקנית במרוץ לנשיאות, דונלד טראמפ, "טוב לישראל". לדברי אדלסון, שהודיע כי יתמוך בטראמפ, הוא שוחח עמו בנוגע לישראל ואמר שהוא היה "מקסים ביותר". אדלסון לא פירט מתי שוחחו השניים על ישראל, באיזה הקשר או מדוע הוא טוב למדינה, ורק הבהיר כי יעניק לו את תמיכתו.

"אני רפובליקני, הוא רפובליקני, הוא המועמד שלנו", אמר אדלסון בריאיון הקצר שהעניק. "מועמד שנבחר מתוך ה-17, הוא זכה בצורה הוגנת", הוא הוסיף. איל ההון אמר את הדברים לעיתונאים כשהגיע לאירוע גאלה של ארגון לקידום ערכים יהודיים, World Values Network.

עוד בנושא:
הממסד, הנשיאים לשעבר וקלינטון נחושים למנוע את "הנשיא טראמפ"
קייסיק פרש מהמרוץ הרפובליקני; טראמפ נותר המועמד היחיד
דונלד טראמפ: ישראל צריכה להמשיך לבנות בהתנחלויות

הריאיון הקצר עם אדלסון באירוע הגאלה

ואולם, טראמפ צובר יותר ויותר בעלי הון ושליטה שהודיעו כי לא צפויים לתמוך בו. רק אתמול, אמר יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית, פול ראיין הרפובליקני, כי הוא עדיין אינו מוכן לתמוך בטראמפ כמועמד המפלגה בבחירות לנשיאות – אף שהוא נותר המועמד היחיד. זאת, לאחר שהשבוע הודיעו גם הנשיאים הרפובליקנים לשעבר, ג'ורג' בוש האב והבן, כי לא יתמכו במועמד הצבעוני.

"אני עדיין לא מוכן לעשות זאת (לתמוך בטראמפ). אני עדיין לא במקום הזה", אמר ראיין, הרפובליקני הבכיר ביותר, בריאיון לרשת CNN. יו"ר בית הנבחרים, שהוסיף כי הוא מקווה שיוכל לתמוך במיליארדר, דיבר לראשונה מאז יריביו של טראמפ - טד קרוז וג'ון קייסיק - פרשו מהמרוץ בעקבות ההפסד הצורב שנחלו בפריימריז באינדיאנה.

דונלד טראמפ בעצרת תומכים באינדיאנה. רויטרס
"אני רפובליקני, הוא רפובליקני. הוא המועמד שלנו". טראמפ/רויטרס

גם המיליארדר צ'רלס קוך, שתורם מדי קמפיין בחירות אמריקני הון עתק למועמד הרפובליקני המועדף עליו יחד עם אחיו דייוויד, הודיע כי הוא שוקל להעניק הפעם את המימון דווקא להילרי קלינטון הדמוקרטית – ורק לא לטראמפ. מדובר בצעד יוצא דופן מצדם של האחים קוך. בריאיון, אמר קוך כי הרעיונות של טראמפ "מזכירים את גרמניה הנאצית", בהתייחס להצעה של טראמפ לאסור על כניסת מוסלמים לארצות הברית, מה שהפך בהמשך לרעיון לבצע מעקב אחריהם. "זה מפלצתי מאוד", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully