וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ציבורית בארה"ב: דונלד טראמפ טוען שג'ון מקיין אינו גיבור מלחמה

טראמפ לא עוצר בקמפיין הפוליטי האגרסיבי שלו וממשיך לשחוט פרות קדושות ולהכתיב את סדר היום. נראה שהאמירות הבוטות שלו על ג'ון מקיין, גיבור מלחמת וייטנאם ומועמד לנשיאות ב-2008, גרמו לו בעיקר נזק

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

דונלד טראמפ, שהפך למועמד המוביל בסקרים בין מועמדי המפלגה הרפובליקנית, פרסם הצהרות רדיקליות ופרובוקטיביות בחודש הראשון לקמפיין שלו. לכן, בתקשורת האמריקנית מופיעות יותר מפי שתיים כתבות וידיעות הקשורות אליו ביחס למועמדת הדמוקרטית הבכירה הילרי קלינטון ויריבו במפלגה הרפובליקנית, ג'ב בוש. הסנסציות שמחוללות ההתבטאויות של טראמפ אף הביאו את האתר הפופולארי "האפינגטון פוסט" להכריז ביום שישי האחרון שסיקור הקמפיין של טראמפ יועבר למדור הבידור של האתר.

אלא שאתמול (שבת) נראה שטראמפ חצה קו אדם, והנסיקה הפוליטית שלו עלולה להיפגע כתוצאה מכך. "ג'ון מקיין אינו גיבור מלחמה", אמר טראמפ במהלך סדרת שאלות ותשובות באירוע שהתקיים באייווה. המארח פרנק לונץ התפרץ לדברי טראמפ ואמר לו: "מקיין הוא כן גיבור מלחמה", ואז טראמפ הסביר: "הוא גיבור מלחמה רק מפני שנפל בשבי. אני מעדיף אנשים שלא נפלו בשבי, בסדר?" הקהל באולם הגיב ברובו באי נוחות ונשמעו קולות בוז, אנחות וגיחוכים לצד מעט מחיאות כפיים.

מקיין, שהתמודד מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ב-2008 והפסיד לברק אובמה, שירת כטייס בצי. ב-1967 מטוסו הופל מעל צפון וייטנאם, הוא נפלט מהמטוס ושבר את רגליו וידיו. מקיין נפל בשבי וספג עינויים רבים שהותירו אותו מוגבל בתנועה. רק ב-1973 הוא שוחרר וזכה בארה"ב לעיטורי שבח וגבורה. ב-2008 הסנאטור מאריזונה היה המועמד מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות.

עוד כתבות מהעולם:
תיעוד: המלכה אליזבת מצדיעה במועל יד בהיותה בת 7
המאבק בהסכם הגרעין: איפא"ק שוקלת לשלוף את "נשק יום הדין"
הקלף האחרון שהיוונים שולפים לגרמניה: היטלר ושוד הזהב

דונלד טראמפ מופיע בכנס הנהגת המשפחה, אייווה, 18 ביולי 2015. רויטרס
האם האמירה הזו עשתה לו נזק בלתי הפיך? טראמפ בכינוס אתמול/רויטרס

מיד לאחר אמירתו על מקיין, טראמפ צייץ בטוויטר ש"שבויים או לא, כל החיילים האמריקנים הם גיבורים", אולם האמירה הקשה כבר נקלטה ויצרה סערה פוליטית אדירה. כל המועמדים האחרים לנשיאות משתי המפלגות הגיבו לדברים של טראמפ, דחו אותם בבוז והתייצבו לצד מקיין.

"מספיק עם ההשמצות הפרועות", צייץ ג'ב בוש שספג בעצמו הרבה עקיצות מטראמפ, "מקיין ושאר ותיקי המלחמות שלנו הרוויחו את הכבוד וההערצה שלנו". מועמד רפובליקני אחר, ריק פרי, אמר שאם טראמפ לא יתנצל, הוא לא ראוי להיות נשיא ארה"ב, שמתוקף תפקידו עומד בראש הצבא. הילארי קלינטון אמרה ש"אין שום דבר משעשע בשנאה שטראמפ זורע נגד מהגרים ובעלבונות שהוא כיוון לגיבור המלחמה מקיין. זו בושה".

מקיין עצמו סרב להגיב, אך בתו מייגן צייצה שהיא "מזועזעת" ו"נגעלת" מההערות. "אני לא מאמינה למה שאני קוראת הבוקר. אין לי מילים", הוסיפה. בתקשורת האמריקנית דאגו להזכיר שבמהלך מלחמת וייטנאם בשנות ה-60, טראמפ השיג כמה דחיות לשירות צבאי בשל לימודים וסיבות רפואיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ג'ון מקיין, שהיה המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב ב-2008. רויטרס
להוציא את טראמפ, ג'ון מקיין/רויטרס

מיט רומני, שהתמודד בבחירות לנשיאות ב-2012 והפסיד גם הוא לאובמה, צייץ: "ההבדל בין מקיין לטראמפ הוא שטראמפ ירה לעצמו ברגל. מקיין וותיקי המלחמות הם גיבורים אמיתיים". טראמפ לא נשאר חייב, וצייץ בתגובה: "למה שמישהו יקשיב למיט רומני? הוא הפסיד מערכת בחירות שהוא היה אמור לנצח בה בקלות נגד אובמה. דרך אגב, גם מקיין הפסיד באותה צורה".

כשמקיין רץ לנשיאות ב-2008 טראמפ אמר שהוא מחבב ומכבד אותו. "הוא בחור חכם שיכול להיות נשיא גדול", אמר מי שתרם כסף לקמפיין של מקיין (על סך מיליון דולר, לדבריו). אתמול הוא אמר: "אני לא אוהב את העבודה שמקיין עושה בסנאט. הוא לא דואג לוותיקי המלחמות, ועד היום עשה למענם מעט מאוד".

טראמפ, שלפני מספר ימים הצהיר שהונו שווה 10 מיליארד דולר, לא מתכוון להתנצל. הוא רק תוקף בקמפיין שלו, שפי שאפשר להתרשם מהציוץ שלו מליל אמש: "בנוסף לעבודה הגרועה שלו בטיפול בוותיקי המלחמות, ג'ון מקיין אכזב אותנו כשהפסיד במרוץ לנשיאות לברק אובמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully