וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: המלכה אליזבת מצדיעה במועל יד בהיותה בת 7

בסרטון שנחשף על ידי "הסאן" ושצולם בשנת 1933, היא נראית מחקה את אמה ודודה אדוארד השמיני, שנודע כפרו-נאצי מובהק. הוא הוכתר שלוש שנים לאחר מכן למלך בריטניה. בית המלוכה בתגובה: "מאוכזבים מהפרסום"

צילום מסך

הצהובון הבריטי "הסאן" פרסם הלילה (שבת) סרטון בלעדי ונדיר של אליזבת השנייה מצדיעה במועל יד בהיותה בגיל שבע. בסרטון, שזכה לכותרת "הוד מועלותה" (Rotal Heilnesses) נראית הילדה הקטנה, שכ-20 שנה מאוחר יותר תיקרא פשוט "המלכה אליזבת" ותוכתר למלכת בריטניה, מחקה את מעשיהם של אמה ודודה, הנסיך אדוארד. אדוארד, לימים המלך אדוארד השמיני, נודע כאוהד של אדולף היטלר והמפלגה הנאצית, שתפסה באותה תקופה את השלטון בגרמניה. "הסאן" לא פירט כיצד השיג את הסרטון.

מבית המלוכה הבריטי נמסר כי הם "מאוכזבים" מהפרסום של הווידיאו, "שצולם לפני יותר מ-80 שנה וכעת "נעשה בו שימוש לרעה".

בסרטון, שצולם בשנת 1933 או שנה מאוחר יותר בטירת בלמורל שבסקוטלנד, נראית כאמור גם אמה של אליזבת - אשתו של המלך ג'ורג' השישי שמאוחר יותר נודעה כ"המלכה האם" - מצדיעה במועל יד. אחותה של אליזבת, מרגרט, נראית גם היא בסרטון, כשהיא בת שלוש.

אליזבת אף מתועדת כשהיא משחקת עם אחד מכלבי הקורגי שבאחוזה, ואף רוקדת ומשחקת עם אחותה הקטנה. האחרונה מתה מהתקף לב בשנת 2002.

עוד בוואלה!NEWS:
חמינאי: "אמריקה תושפל אם היא תפתח במלחמה נגדנו"
טייס כבן 70 נהרג בהתרסקות מטוס קל בערבה
מסביב לעולם: 10 התמונות שעשו את השבוע

המלכה אליזבת והמלכה האם של בריטניה מצדיעות במועל יד ב-1933. אתר "הסאן", מערכת וואלה! NEWS
אליזבת הקטנה ואמה מצדיעות במועל יד/מערכת וואלה! NEWS, אתר "הסאן"

"הסאן" מציין כי בניגוד לאדוארד, שגם בתקופת שלטונו קיים קשרים עם המשטר הנאצי, "ברור כי לא המלכה ולא המלכה האם מעולם לא היו אוהדות של הנאציזם". עם זאת, היסטוריונם מאמינים כי התיעוד הנדיר, שנחשף כעת לראשונה, עשוי לשפוך אור על יחס משפחת המלוכה לגרמניה בשנות ה-30, ועל השפעתו של אדוארד השמיני, נסיך ויילס דאז.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אליזבת השנייה (משמאל) עם אחותה מרגרט בסרטון מ-1933. עיתון "הסאן", מערכת וואלה! NEWS
אליזבת השנייה/מערכת וואלה! NEWS, עיתון "הסאן"

"הסרטון הוא די מדהים", אמר ה ד"ר קטרינה אורבך, חוקרת של ההיסטוריה של המשטר הנאצי, בריאיון ל"סאן", והוסיפה: "למלכה אליזבת יש חובה לארצה, ואיש לא חושב שהיא הייתה פרו-נאצית. היא הייתה רק ילדה כשהסרטון צולם, הרבה לפני שהזוועות של הנאצים נחשפו. עם זאת, אדוארד כבר אז קיבל בברכה את המשטר כנסיך ויילס, ונשאר פרו-נאצי לאחר שהמלחמה פרצה בשנת 1939. הגיוני שהוא לימד את אליזבת ואת מרגרט כיצד לבצע את ההצדעה".

לדבריה, "התנועה של היטלר גדלה במהירות מאז 1929 והרבה קרובי משפחה גרמנים של משפחת המלוכה נמשכו אליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully