וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי: "אמריקה תושפל אם היא תפתח במלחמה נגדנו"

18.7.2015 / 8:03

המנהיג העליון התייחס לראשונה בפומבי להסכם הגרעין. לדבריו, מנהיגי ארה"ב מעוניינים "בכניעת איראן" והבהיר: "נמשיך לתמוך בעמים בפלסטין, בעיראק, בסוריה ובתימן". עם זאת, ציין: "לא מעוניינים במלחמה"

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור קירשנר

(שלשום: נתניהו ושר החוץ הבריטי המונד מתעמתים על הסכם הגרעין)

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, התייחס הבוקר (שבת) לראשונה באופן פומבי להסכם הגרעין שנחתם השבוע עם המעצמות בווינה. חמינאי, שנשא את הדברים לרגל סיום חודש הרמדאן, טען כי "המנהיגים של ארצות הברית מעוניינים בכניעתה של איראן" והבהיר כי מדיניות ארצו נגד "ארצות הברית היהירה לא תשתנה". הוא הדגיש כי "איראן לא מעוניינת במלחמה, אבל אם זו תיפתח נגדנו, אמריקה תושפל".

המנהיג העליון אמר כי הוא רוצה שהפוליטיקאים יבחנו את ההסכם על מנת להבטיח שהאינטרסים הלאומיים של איראן לא נפגעים, מאחר שלטענתו, הוא לא יאפשר פגיעה ב"עקרונות המהפכניים" או ביכולות ההגנה של ארצו. "בין אם ההסכם יאושר או לא, לעולם לא נפסיק לתמוך בחברינו באזור ובעמים בפלסטין, בתימן, בעיראק, בסוריה, בבחריין ובלבנון. אפילו אחרי ההסכם הזה, המדיניות שלנו כלפי ארצות הברית היהירה לא תשתנה", הבהיר חמינאי.

"האמריקנים אמרו שהם עצרו את איראן מלהשיג נשק גרעיני", אמר חמינאי. "הם יודעים שזה לא נכון. יש לנו פתווה שאומרת שנשק גרעיני הוא נגד הדת. אין לזה שום קשר לשיחות הגרעין". לדבריו, קריאות ה"מוות לאמריקה" ו"מוות לישראל" שהושמעו בהפגנות תמיכה בפלסטינים השבוע מוכיחות כי האיראנים חושבים ו"מעצבים את האווירה במדינה".

עוד בוואלה!NEWS:
ארה"ב על הגרעין האיראני: "האופציה הצבאית עדיין על השולחן"
אחרי הסכם הגרעין: איראן מנצלת ההזדמנות לחזק קשרים באזור
סעודיה על ההסכם: "אם איראן תגרום לצרות - נילחם בה בנחישות"

המנהיג הרוחני העליון של איראן, עלי חמינאי, יוני 2015. AP
ממשיך לתקוף את ארצות הברית. חמינאי/AP

שלשום פורסם כי במכתב ששלח חמינאי לנשיא איראן, חסן רוחאני, התייחס המנהיג העליון לראושנה להסכם בין ארצו למעצמות, שיעלה להצבעה במועצת הביטחון של האו"ם בשבוע הבא. "השגת העסקה היא צעד חשוב, אבל יש לבחון מקרוב את פרטי ההסכם ויש לנקוט צעדים כדי לוודא את יישומו ושהצד האחר לא מפר אותו. על חלק משש המעצמות לא ניתן לסמוך", ציין המנהיג העליון, מבלי לפרט בזמנו במי מדובר.

חמינאי אף תקף את ארצות הברית במהלך המשא ומתן שהתנהל בשבועות האחרונים בווינה שבאוסטרה. בפגישה עם סטודנטים בטהראן אמר כי ארצות הברית היא "ההתגשמות האמיתית של ההתנשאות הבינלאומית". הוא אמר את הדברים בתשובה לשאלה של סטודנט ששאל מה יקרה "למאבק נגד ההתנשאות הבינלאומית" לאחר סיום שיחות הגרעין, ואף הוסיף: "התכונן להמשיך את המאבק".

מפגינים שורפים את דגל ישראל ביום אל-קודס, טהראן, איראן, יולי 2015. AP
מפגינים שורפים את דגל ישראל בטהראן, ביום "אל-קודס" בשבוע שעבר/AP
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully