וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה על ההסכם: "אם איראן תגרום לצרות - נילחם בה בנחישות"

16.7.2015 / 23:24

שר החוץ הסעודי אל-ג'ובייר פגש את מקבילו האמריקני קרי בריאד והביע תקווה שטהראן תשתמש בכספים שיוזרמו לקופתה לצורך שיפור הכלכלה ולא ל"הרפתקאות באזור". זאת התייחסות ראשונה של גורם בכיר בממלכה להסכם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

שר החוץ של ערב הסעודית, עאדל אל-ג'ובייר, התייחס הערב (חמישי) להסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לאיראן במהלך פגישה עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי. לדבריו, על טהראן להשתמש בהסכם כדי לשפר את כלכלתה ולא לצאת ל"הרפתקאות" במזרח התיכון, אחרת ארצו "תילחם בכך בנחישות". זאת ההתבטאות הראשונה בפומבי של גורם רשמי בממלכה מאז חתמו הצדדים על ההסכם בווינה ביום שלישי.

"אנחנו מקווים שאם ההסכם ייושם, אז האיראנים ישתמשו בו כדי לשפר את המצב הכלכלי באיראן ואת מצבם של רבים מתושביה ולא בשביל הרפתקאות באזור", הבהיר שר החוץ הסעודי. "אם איראן תנסה לגרום לצרות, אנחנו מחויבים להילחם בכך בנחישות".

עוד על הסכם הגרעין:
נתניהו והמונד התעמתו על ההסכם: "סולל דרכה של איראן לפצצה"
אובמה לנתניהו: "טעות היסטורית? לא שמעתי מה האלטרנטיבה שלך"
חרדים מגרעין? כך משפיע ההסכם עם איראן על הרחוב הישראלי

שר החוץ של סעודיה נועד עם קרי: "אם איראן תעשה צרות - נתעמת איתם". רויטרס
קרי ואל-ג'ובייר, היום/רויטרס

דבריו משקפים את חששותיה של ריאד מכך שאיראן תשתמש במאות מיליארדי הדולרים שיזרמו לקופתה כתוצאה מהסרת הסנקציות כדי להגביר את אספקת הנשק שהיא מעבירה לבעלי בריתה באזור, בהם המורדים החות'ים בתימן, שבהם ערב הסעודית נלחמת מאז חודש מרץ.

אל-ג'ובייר לא אמר במפורשות אם הוא תומך או מתנגד להסכם, אך הדגיש את החשיבות בפיקוח על מתקני הגרעין של איראן ובמנגנון להשבת הסנקציות אם טהראן תפר את ההסכם. קרי, שהגיע לממלכה כחלק מניסיונותיה של וושינגטון להפיג את החשש של מדינות המפרץ ושל ישראל מהשלכות ההסכם, הודיע כי הוא יתדרך את מועצת מדינות המפרץ לשיתוף פעולה בכינוס שיתקיים ב-3 באוגוסט בדוחא, בירת קטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully