וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לפיגוע ברהט: הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

יהודייה נדקרה ברהט, מתלוננת נוספת נגד משה איבגי, הזמר גבי שושן הלך לעולמו, תאונת דרכים קטלנית ליד כרמיאל, הרוגים ברעידת אדמה בטייוואן, סנדרס מדביק את קלינטון בסקרים ונגיף הזיקה נמצא ברוק. אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

חשד לפיגוע ברהט

אישה כבת 65 נדקרה על ידי גבר ממוצא ערבי בשוק העירוני ברהט ומצבה מוגדר בינוני. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה עם פציעות בפלג גופה העליון לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הדוקר נמלט מהזירה וכוחות משטרה גדולים עורכים סריקות אחריו.

שטייניץ: ישראל לא יודעת על כל מנהרה שחמאס חופר

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, התייחס היום (שבת) לדיווחים כי חמאס חידש את חפירת המנהרות מרצועת עזה ואמר כי ישראל אינה יודעת מה מיקומן של כל המנהרות. באירוע "שבתרבות" בבאר שבע בהנחיית רועי כ"ץ, הוסיף שטייניץ כי במהלך מבצע "צוק איתן" הייתה התלבטות בממשלה לגבי הפעולות שיש לנקוט. "התלבטנו והחלטנו לא להגיע להכרעה בעזה ולא ללכת עד הסוף, להכרעה יש מחירים כבדים כמו חיי אדם ושליטה בעזה, היו מקרים בודדים בישראל שהגענו להכרעה", אמר.

הוא הוסיף כי "אנחנו לא מעוניינים בסבב נוסף בעזה, אנחנו לא כובשים את עזה, יש לנו גם תכניות התקפיות בעזה. נעשה מאמץ אדיר להתמודד עם התת קרקע, אבל בסוף אתה לא יכול לאטום לחלוטין את גבולותיך, אין הגנה מוחלטת". לדבריו, "אזרחי ישראל יכולים להיות רגועים. אכן יש איומים, ישראל לא בהכרח יודעת על כל מנהרה ועל כל פיר, כבר כמה שנים שאנחנו מתעסקים במנהרות באופן רציני, נעשים דברים מאוד משמעותיים". על הצפת המנהרות בין עזה לסיני בידי מצרים אמר: "זה פתרון טוב לגזרה הזאת, אבל לא טוב לגזרה גדולה כמו שלנו".

גורמים פלסטיניים: הרשות סיכלה הקמת תא טרור פרו-איראני בגדה

מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית בגדה המערבית סיכלו ניסיון להקים תא של ארגון הטרור השיעי "א-סאברין", הפועל בעיקר ברצועת עזה בגיבוי איראני – כך מסרו אמש גורמים ביטחוניים פלסטיניים לעיתון הערבי "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. לדברי המקורות, נעצרו חמישה פעילים בבית לחם, שקיבלו סיוע כלכלי מהנהגת הארגון בעזה. תכניתם של הפעילים, על פי הדיווח, הייתה להשיג נשק ולעשות פיגועים נגד מתנחלים ישראלים וחיילי צה"ל.

המקורות הוסיפו כי אין זה הניסיון הראשון של איראן להפעיל תשתית טרור בגדה המערבית, וניסיונות דומים נעשו כבר במהלך האינתיפאדה השנייה, לרוב על ידי תמיכה בתאים הכפופים לג'יהאד האיסלאמי ובתיווך חיזבאללה בלבנון. לדברי הגורמים הביטחוניים, ניסיונות אלה סוכלו במלואם "בזכות ערנותם של מנגנוני הביטחון" של הרשות הפלסטינית.

מתלוננת נוספת נגד משה איבגי

אישה נוספת טענה בסוף השבוע כי השחקן נישק אותה בכפייה. ד', שעבדה עם איבגי בכמה הפקות, מספרת כי הוטרדה על ידו לפחות שלוש פעמים, כשבאחת מהן משפחתו נמצאה במרחק מטרים ספורים ממקום האירוע.

היא סיפרה כי באחד המקרים, באירוע חגיגי שקשור לאחת ההפקות, "הוא פשוט פגש אותי, חיבק אותי, ונתן לי נשיקה שפתאום הרגשתי את הלשון שלו בתוך הגרון שלי". היא הוסיפה: "זה פשוט היה נורא כי המשפחה שלו היתה שם, הילדות שלו היו שם, זה היה לא יאומן שהם ישבו שני שולחנות מאיתנו. אשתו ושתי הבנות שלו ישבו בשולחן ליד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הזמר גבי שושן הלך לעולמו בגיל 66

שושן, מחלוצי הרוק הישראלי, נמצא בדירתו שבחולון כשהוא ללא רוח חיים. צוותי החייאה שהוזעקו למקום קבעו את מותו. בשנים האחרונות סבל שושן מדיכאון קשה.

שושן פרץ לתודעה הציבורית בתחילת שנות ה-70 עם הלהיט "בראשית", מתוך אלבום הבכורה "נער שחור עיניים". השיר המצליח ביותר מתוך האלבום היה "שש עשרה מלאו לנער", שהפך את שושן לאחד הזמרים האהובים בישראל באותה תקופה. בעקבות ההצלחה הגדולה של האלבום, שחרר שושן אלבום שני בשם "שירים שאהבנו", שכלל להיטים רבים נוספים, ביניהם "להשתטות לפעמים", ילדה קטנה" ו"לילה בחוף אכזיב" שכתבה נעמי שמר.

בת 17 נהרגה ושני צעירים נפצעו קל בתאונת דרכים ליד כרמיאל

נערה בת 17 נהרגה היום ושני צעירים נוספים, בני 17 ו-19, נפצעו באורח קל בתאונת דרכים בכביש שבין לבון לכרמיאל. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותה של הנערה בזירה, והעניקו טיפול רפואי לפצועים. מבדיקה ראשונית עולה כי כלי הרכב הידרדר לתעלה בצד הדרך, מסיבה שטרם התבררה. במשטרה בודקים אם הרכב החליק בסיבוב כתוצאה מבלימת פתע או מהירות לא סבירה לעקומה.

שירן אלבז, פרמדיק מד"א שהוזעק לזירה, סיפר כי "על תלולית עפר בצד הכביש ראינו רכב עם מעיכה בצדו הימני. מחוץ לרכב שכבה נערה בת 17 מחוסרת הכרה". לדבריו, "היא הייתה עם פגיעה רב מערכתית, ללא נשימה וללא דופק. מתנדבת מד"א שחלפה במקום החלה בפעולות החייאה, ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותה בשטח. נער בן 17 וצעיר בן 19 שנפגעו קל טופלו במקום".

אלפי סורים נמלטו מחאלב והשאירו את יקיריהם מאחור

אלפי סורים שנמלטו מאזור חאלב, עקב חשש ממשבר הומניטרי, הגיעו היום (שבת) לטורקיה. ואולם, עקב הביקוש הרב, מעבר הגבול בקיליס נסגר. עשרות אלפים נותרו בצד השני של הגבול, מה שעורר את דאגתם של אלו שהצליחו להיכנס ונאלצו להשאיר את בני משפחותיהם מאחור.

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו אמר כי לטורקיה הגיעו כבר 15 אלף בני אדם שנמלטו מחאלב. עם זאת, כלי תקשורת במדינה טענו כי הוא הפריז במספרים. אמש תקף שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, את ההתערבות הצבאית הרוסית בסוריה, ואמר כי היא משתמשת ב"פצצות טיפשות" שגורמות לפגיעה באוכלוסייה אזרחית, הכוללת נשים וילדים, "במספרים גדולים".

טייוואן: 13 הרוגים, בהם תינוקת בת שבוע, ברעידת אדמה

לפחות 13 בני אדם נהרגו הלילה בקריסת מגדל בן 17 קומות בעיר טיינאן שבדרום טייוואן, עקב רעידת אדמה בעוצמה 6.4 שפקדה את האזור. בין ההרוגים, תינוקת בת עשרה ימים. כמו כן, 475 בני אדם נפצעו ונזקקו לטיפול רפואי. כוחות ההצלה, בעזרת מנופים, פועלים לחילוצם של עוד עשרות בני אדם שעדיין לכודים בין ההריסות. כמאה עדיין מוגדרים נעדרים.

ראש עיריית טיינאן, ויליאם לאי אמר שמוקדם לקבוע אם כשלים בבניית המגדל הם שהובילו לאסון. "נבדוק את האחריות אחר כך", אמר לכתבים. נשיא טייוואן מא יינג-ג'יו, הגיע לבית החולים לבקר את הפצועים. כמו כן, סין הציעה סיוע לטייוואן סיוע במאמצי החילוץ ושלחה מכתב תנחומים למדינה. זאת, חרף העובדה כי בין שתי המדינות מתנהל סכסוך ארוך שנים.

מהפך במרוץ הדמוקרטי? סנדרס הדביק את הפער עם קלינטון בסקרים

ברני סנדרס, המתמודד במרוץ הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, הדביק לחלוטין את הפער בסקרים עם יריבתו הילרי קלינטון - כך עולה מסקר של סוכנות הידיעות "רויטרס" ומכון המחקר Ipsos, שנערך בקרב 512 אזרחי ארצות הברית.

בקרב מצביעים דמוקרטים בכלל המדינה, 48% תומכים בקלינטון ו-45% תומכים בסנדרס - פער של 3%. הסקר נערך לאחר אסיפת הבחירות באיווה, שם גברה קלינטון על סנדרס בפער זעום של 0.3%. בתחילת השנה זכתה קלינטון לכפליים מהתמיכה בסקרים לה זכה סנדרס.

שר החוץ של איראן: "הציונים לא מסוגלים לחיות בשלום עם שכניהם"

שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, ערך השבוע ביקור ראשון בבריטניה לאחר החתימה על הסכם הגרעין – הביקור הראשון של שר חוץ איראני במדינה ב-12 השנים האחרונות. אתמול נפגש זריף לארוחת בוקר עם מקבילו הבריטי פיליפ המונד, שכתב בעמוד הטוויטר שלו: "ביקור רשמי ראשון של שר החוץ האיראני אחרי יותר מעשור. זהו סמל של חימום היחסים".

במהלך הביקור השתתף זריף בפגישה עם חברי פרלמנט ואנשי עסקים, ונשאל לגבי היחס של מדינתו לישראל. "בכל הנוגע למצב בפלסטין, למרבה הצער הבדיקות שלנו הוכיחו כי הציונים לא יכולים לחיות בשלום עם שכניהם", אמר זריף, והוסיף כי אין להיטפל לאיראן כאשר ישראל "פועלת באכזריות" בשטחים הפלסטיניים. "ישנם מעשים אכזריים נגד העם הפלסטיני באופן יומיומי, ואיראן היא לא חלק מזה – זו לא איראן שאחראית לרצח תושבים בעזה. מה תפקידה של איראן כשאנשים בגדה המערבית נרצחים? מה תפקידה של איראן?"

נגיף הזיקה נמצא ברוק: "חשבו פעמיים לפני שאתן מתנשקות עם זר"

תאים פעילים של הנגיף זיקה אותרו ברוק ובשתן - כך נמסר אתמול ממכון המחקר הממשלתי בברזיל, פיוקרוז. עם זאת, לא נמצאה הוכחה שניתן להידבק בנגיף באמצעות העברת נוזלים אלה. "סדרת מחקרים נחוצה על מנת לברר את התשובה לשאלה הזאת", אמר ראש המכון, פאולו גדלה.

מציאת הנגיף ברוק הציתה ויכוח בין מדענים בברזיל בנוגע לשאלה אם יש לייעץ לאישה בהיריון שלא להתנשק עם אנשים המראים תסמינים אפשריים לנגיף. עד שהסוגיה תוכרע, המכון ייעץ לנשים בהיריון לחשוב פעמיים לפני שהן מתנשקות עם מישהו פרט לבני זוגן, או חולקות משקאות עם אנשים שעלולים להיות נגועים בנגיף.

סכנה לגוף, טראומה לנפש: 200 מיליון עברו מילת נשים

לפחות 200 מיליון נערות ונשים שחיות כיום בעולם עברו הליך של חיתוך והשחתה של איבר מינן, שמכונה "מילת נשים", ומחצית מהן מתגוררות בשלוש מדינות בלבד - מצרים, אתיופיה ואינדונזיה - כך עלה מנתונים שפרסם אתמול ארגון יוניצ"ף. נתון זה גבוה בלפחות 70 מיליון ממספר הנשים והנערות שעברו את ההליך ותועדו עד שנת 2014, עקב נתונים חדשים שנאספו מאינדונזיה, שהיא אחת המדינות שבהן ההליך נפוץ ביותר. זאת, על אף שהוטל עליו איסור בשנת 2006.

הניתוח של ארגון יוניצ"ף סקר 30 מדינות ופורסם לציון היום הבינלאומי לאפס סובלנות למילת נשים. לפיו, בסומליה שיעור הנשים שעברו את ההליך הוא הגבוה ביותר - הוא כולל כמעט את כולן ומגיע לשיעור של 98% מהנשים בגילאי 15 עד 49. כמו כן, קלאודיה קפה, החוקרת הראשית מהצוות שכתב את הדוח, הוסיפה כי הנתונים החדשים לגבי אינדונזיה ממחישים כי "מדובר בבעיה עולמית, בניגוד לדעה שרווחה עד כה, לפיה מוקד הבעיה נמצא ביבשת אפריקה".

אסאנג' יצא למרפסת בשגרירות אקוודור בלונדון והכריז: "ניצחון"

מייסד ויקיליקס, ג'וליאן אסאנג', יצא אתמול למרפסת של שגרירות אקוודור בלונדון לאחר שבשנים האחרונות היה נצור במבנה מחשש שייעצר אם יצא ממנו. היציאה למרפסת מהווה אקט סמלי, לאחר שצוות החקירה של האו"ם פסק כי אסאנג' עצור באופן שרירותי וכי יש להעניק לו פיצויים - ולפיכך הוא חופשי להסתובב בבריטניה. ואולם, הרשויות הכריזו כי הן יכולות לערער על ההכרעה, שאינה מחייבת, וכי אסאנג' ייעצר אם יצא מן השגרירות.

"האו"ם קיבל החלטה לפיה פסיקתם היא מחייבת מבחינה משפטית", הכריז אסאנג', "זוהי החלטה הנמצאת תחת החוק ההומניטרי הבינלאומי. בריטניה ושבדיה מונעות ממני קשר עם ילדיי כבר חמש שנים וחצי. אם העוצר יימשך, יהיו לכך השלכות פליליות לכל המדינות האחראיות. ישנם אנשים טובים בשלושת הממשלות – הבריטית, השבדית והאמריקנית – והניצחון הזה התאפשר בחלקו בזכות אנשים טובים אלה", אמר לסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully