וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגיף הזיקה נמצא ברוק: "חשבו פעמיים לפני שאתן מתנשקות עם זר"

בעקבות הגילוי החדש, מכון הבריאות בברזיל ממליץ לנשים הרות שלא להתנשק עם מי שחשוד כלוקה בנגיף. מדענים אחרים מוחים: "אזהרה מטורפת ומיותרת". במקביל, בקולומביה מתו שלושה בני אדם לאחר שלקו בזיקה ופיתחו הפרעה עצבית נדירה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

תאים פעילים של הנגיף זיקה אותרו ברוק ובשתן - כך נמסר אתמול (שישי) ממכון המחקר הממשלתי בברזיל, פיוקרוז. עם זאת, לא נמצאה הוכחה שניתן להידבק בנגיף באמצעות העברת נוזלים אלה. "סדרת מחקרים נחוצה על מנת לברר את התשובה לשאלה הזאת", אמר ראש המכון, פאולו גדלה.

מציאת הנגיף ברוק הציתה ויכוח בין מדענים בברזיל בנוגע לשאלה אם יש לייעץ לאישה בהיריון שלא להתנשק עם אנשים המראים תסמינים אפשריים לנגיף. עד שהסוגיה תוכרע, המכון ייעץ לנשים בהיריון לחשוב פעמיים לפני שהן מתנשקות עם מישהו פרט לבני זוגן, או חולקות משקאות עם אנשים שעלולים להיות נגועים בנגיף.

המלצה זו העלתה ספקות רבים ואף גיחוך ולעג. ישנם מדענים הטוענים כי בלתי סביר שהנגיף יתפשט באופן זה. "האזהרה היא מטורפת ומיותרת", אמר רוברטו סוארס קמפוס, שלקח חלק בזיהוי מקרה הזיקה הראשון בברזיל. "זה שהנגיף נמצא ברוק לא אומר שניתן להידבק בו דרך רוק". לטענתו, סביר יותר שהזיקה דומה לדנגי, נגיף נוסף שנישא על ידי יתושים ומצוי בנוזלי גוף אנושיים אך לא מועבר באמצעותם.

עוד חדשות מהעולם:
שתי חברות בשם "איקאה" נקלעו לסכסוך באינדונזיה - אך העולמית הפסידה
אסאנג' יצא למרפסת בשגרירות אקוודור בלונדון והכריז: "ניצחון"
לראשונה בהיסטוריה: האפיפיור ופטריארך הכנסייה הרוסית ייפגשו

התפרצות הזיקה: ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום. רויטרס
"זה שהנגיף נמצא ברוק לא אומר שניתן להידבק בו דרך רוק". תינוק לאישה שחלתה בזיקה/רויטרס

במקביל, בקולומביה מתו שלושה בני אדם שנדבקו בנגיף זיקה ופיתחו הפרעה נדירה המכונה תסמונת גיאן-בארה - כך אמר היום שר הבריאות של קולומביה, אלחנדרו גביריה. התסמונת מתבטאת בתקיפה של המערכת החיסונית את מערכת העצבים, אך לרוב היא אינה קטלנית. לטענת גביריה, ישנו קשר סיבתי בין זיקה, תסמונת גיאן-בארה ומותם של שלושת האנשים. עם זאת, המדענים עדיין חלוקים בדעתם בנוגע לקשר בין הידבקות בנגיף לתסמונת העצבית.

כמו כן, בפורטו ריקו, הכריז המושל אלחנדרו גרסיה פדילה, על מצב חירום בריאותי בעקבות הנגיף זיקה - כך נמסר בהצהרה ממשלתית. גורמים ברשויות הבריאות אישרו את קיומם של 22 מקרים בפורטו ריקו, ובהם אישה בהריון ואיש שנדבק בנגיף ולקה בתסמונת גיאן-בארה.

בתוך כך, מקורות בממשלת ברזיל מסרו כי הממשל במדינה עשוי לשנות את החקיקה כדי להקל על שיתוף דגימות של הנגיף עם מעבדות במדינות אחרות, אם הדבר יוכל לאפשר פיתוח חיסונים לנגיף. זאת לאחר שמדענים במדינה מתחו ביקורת על חוק ביטחון ביולוגי שהועבר ב-2005 המגביל את היכולת לשלוח דגימות לחו"ל, גם אם מדובר במקרה חירום. ההחלטה, על פי המקורות, תיעשה בפגישה שתערך ביום רביעי הקרוב ותערב את משרדי הבריאות, המדע והטכנולוגיה, ואת ראש המטה של נשיאת ברזיל דילמה רוסף.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מבחנות לבדיקת נגיף הזיקה, דואיסבורג גרמניה. פברואר 2016. רויטרס
כיום, אין פרוטוקול מוגדר בברזיל לגבי שליחת דגימות לחו"ל במקרי חירום/רויטרס

החשד לקשר בין נגיף הזיקה לבין מיקרוצפליה - מצב שבו נולד התינוק עם היקף ראש קטן מהממוצע, הופך חזק יותר ויותר ככל שחוקרים מעמיקים את הבדיקה לגבי קיומו של קשר סיבתי, כך מסר ראש המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן ד"ר טום פרידן.

הוא סיפר כי מדענים בודקים אם הדבקה בנגיף במהלך היריון גורמת לתופעה. עוד הוסיף כי המרכז עובד עם חוקרים בברזיל כדי לבדוק קשר אפשרי בין הנגיף למגוון רחב יותר של הפרעות התפתחותיות בתינוקות. כמו כן עדכן המרכז את הנחיותיו לבדיקות עבור נשים בהריון שטיילו באזורים שנפגעו מהנגיף.

(עדכון ראשון: 23:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully