וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בהיסטוריה: האפיפיור ופטריארך הכנסייה הרוסית ייפגשו

5.2.2016 / 18:05

לאחר קרע של כאלף שנים, מנהיגי הכנסיות ייפגשו בהוואנה בשבוע הבא, על מנת לדון ברדיפת הנוצרים במזרח התיכון. הצדדים מקווים כי הפגישה "תהיה סמל לתקווה ולרצון טוב עבור כל בני האדם". בכיר אורתודוקסי: "חייבים לפעול יחד נגד רצח העם"

האפיפיור פרנציסקוס מבקר בהוואנה, קובה, 20 בספטמבר 2015. רויטרס
הפגישה אורגנה על ידי נשיא קובה ראול קסטרו. פרנציסקוס בביקור בקובה, בשנה שעברה/רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס ייפגש בשבוע הבא לראשונה בהיסטוריה עם קיריל, פטריארך הכנסייה הרוסית האורתודוקסית - כך נמסר היום (שישי) בהודעה רשמית של הוותיקן. מדובר בפגישה הראשונה של ראש הכנסייה הקתולית עם ראש הכנסייה הרוסית. השניים ייפגשו ביום שישי הקרוב בעת ביקורו של פרנציסקוס בקובה, בדרכו לביקור רשמי במקסיקו.

הפגישה בין השניים עשויה להיות צעד משמעותי בקירוב בין הכנסייה הקתולית לאורתודוקסית, לאחר קרע של כאלף שנים שהחל בסכיזמה הגדולה בשנת 1054. אפיפיורים קודמים נפגשו עם בכירים בכנסייה האורתודקסית, שמרביתם מילאו תפקידים סמליים בלבד. הפטריארך קיריל נחשב לדמות המשפיעה ביותר בעולם האורתודוקסי, והוא מנהיג כ-165 מיליון מתוך 250 מיליון הנוצרים האורתודוקסים בעולם.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל הרדיפה של דאעש, הנוצרים בעיראק חוגגים חג מולד קודר
סרטון חדש של דאעש מתעד רצח של עשרות אתיופים נוצרים
"נכבוש את רומא": דאעש ערף ראשיהם של 21 נוצרים

קיריל, פטריארך הכנסייה הרוסית האורתודוקסית, בטקס לרגל חג הפסחא, מוסקבה, אפריל 2015. רויטרס
"שלב חשוב ביחסים בין שתי הכנסיות". הפטריארך קיריל/רויטרס

על פי הודעת הוותיקן, השניים ייפגשו למשך כשעתיים בשדה התעופה בהוואנה. הפגישה אורגנה בתיווכו של נשיא קובה ראול קסטרו, שאירח את פרנציסקוס בקובה בשנה שעברה. "פגישת המנהיגים של הכנסייה הקתולית ושל הכנסייה האורתודוקסית הרוסית, לאחר הכנות נרחבות, תהיה הראשונה בהיסטוריה ותסמן שלב חשוב ביחסים בין שתי הכנסיות", נמסר בהצהרה משותפת.

שני הצדדים הביעו תקווה כי הפגישה "תהיה סמל לתקווה ולרצון טוב עבור כל בני האדם". מהכנסייה האורתודוקסית נמסר כי המנהיגים צפויים לדון בתגובה משותפת לרדיפת הנוצרים במזרח התיכון. הבכיר האורתודוקסי מטרופוליטן הילריון מסר כי חילוקי הדעות בין הכנסיות נותרו על כנן, אך הבהיר כי המנהיגים יתאחדו בנושא רדיפת הנוצרים.

עוד באותו נושא

שריפת אנשים בחיים, עריפת ראשים: זוועות דאעש בעיראק נחשפות

לכתבה המלאה
סרטון חדש: דאעש הוציא להורג עשרות אתיופים נוצרים. צילום מסך
"דורש צעדים מיידים". סרטון של דאעש, שבו הוצאו להורג נוצרים אתיופים בצפון אפריקה/צילום מסך

"במסגרת המצב הקיים כיום במזרח התיכון, בצפון אפריקה ובמרכזה ובאזורים נוספים, קיצונים מבצעים רצח עם של ממש באוכלוסייה הנוצרית", מסר הילריון. לדבריו, "המצב הזה דורש צעדים מיידים ואף שיתוף פעולה קרוב בין הכנסיות הנוצריות. אנו חייבים להניח לחילוקי הדעות הפנימיים בעת הטראגית הזאת ולשלב מאמצים על מנת להציל את הנוצרים באזורים שבהם הם נתונים לרדיפה אכזרית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully