וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפת אנשים בחיים, עריפת ראשים: זוועות דאעש בעיראק נחשפות

דוח של מועצת האו"ם לזכויות אדם מפרט כי לפחות 18,802 אזרחים הוצאו להורג, מרביתם בשל התנגדותם לארגון. מאות ילדים נחטפו למטרות אימון צבאי. "חרף ההפסד העקבי לכוחות הממשל, דאעש ממשיך להרוג ולגרום סבל בלתי יתואר"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

לפחות 18,802 אזרחים עיראקים נהרגו ו-36,245 נוספים נפצעו מתחילת שנת 2014 עד סוף אוקטובר 2015 בעקבות פעילות "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך עולה מדוח שפורסם היום (שלישי) על ידי לשכתו של הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, זיד ראאד אל-חוסיין, בשיתוף עם כוח הסיוע של האו"ם בעיראק. הדוח, שמתמקד בתקופה שבין מאי לאוקטובר 2015 ומבוסס ברובו על עדויות מהשטח, מפרט את הדרכים השונים שבהם הוציאו להורג לוחמי דאעש אזרחים – החל מירי ועריפת ראשים, עבור בדריסה בבולדוזרים ושריפה בחיים, וכלה בהשלכת בני אדם מגגות.

הדוח מציין כי חלק גדול מהאזרחים שנחטפו או נרצחו באותה התקופה היו כאלה שניסו להתנגד לאידאולוגיה של דאעש או למוסדות הארגון, גורמים בעלי קשרים לממשל העיראקי, אנשי מקצוע כמו רופאים, עורכי דין או עיתונאים, או מנהיגים דתיים ומנהיגי שבטים מקומיים. רבים נחטפו או הוצאו להרוג בתואנה כי סיפקו מידע לכוחות הממשל, ורבים מהם נשפטו בבתי הדין של דאעש.

עוד בוואלה! NEWS:
חרף ההתנגדויות: הוקמה ממשלת אחדות בלוב שנועדה לעצור את דאעש
בזכות סופת חול כבדה: דאעש ממשיך להתקדם בדיר א-זור
בשל הפגיעה בהכנסותיו: דאעש מקצץ מחצית ממשכורות הלוחמים

דאעש מאיימים בסרטון חדש על קמרון ב"מלחמת ג'יהאד" ומוציאים להורג "מרגלים" בריטים. מיוטיוב, צילום מסך
מרביתם האזרחים הואשמו בהעברת מידע לכוחות הממשל. הוצאתם להורג של "מרגלים" בריטים/צילום מסך, מיוטיוב

בתקופה שבה התמקד הדוח, כמחצית ממקרי המוות של אזרחים אירעו בבגדאד. כמו כן, דווח על רצח ילדים חיילים שנמלטו מחזית הלחימה במחוז אנבאר. בין 800 ל-900 ילדים במוסול נחטפו על ידי דאעש, למטרות חינוך דתי ואימון צבאי. "דאעש ממשיך להפעיל אלימות מינית כלפי ילדים ונשים, בעיקר בצורת החזקתם כשפחות ועבדי מין", צוין בדוח. בנוסף לכך, באותה התקופה התגלו קברי אחים רבים, הגדול שבהם כלל 377 גופות שככל הנראה נהרגו במהלך ההתקוממות השיעית נגד השליט סדאם חוסיין בשנת 1991.

"האלימות שסובלים אזרחים בעיראק ממשיכה להיות מזעזעת", נכתב בפתח הדוח. "הארגון הנקרא לכאורה 'המדינה האיסלאמית בעיראק ובלבנט' (דאעש) ממשיך לבצע מעשי אלימות שיטתיים ונרחבים והפרות של החוק ההומניטרי הבינלאומי וחוקי זכויות האדם. המעשים האלה, בחלק מהמקרים, מגיעים לכדי פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ואף אולי רצח עם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
צבא עיראק חוגג את שחרור העיר רמאדי מידי דאעש, 28 בדצמבר 2015. רויטרס
הממשלה מונעת את גישתם של אזרחים לאזורים מוגנים. כוחות צבא ברמאדי, לאחר שחרורוה מידי דאעש/רויטרס

מאז תחילת שנת 2014, לפחות 3.2 מיליון עיראקים גורשו מבתיהם אולם נותרו במדינה, ובהם יותר ממיליון ילדים. במקביל, הדוח גם מציין הפרות של החוק ההומניטרי הבינלאומי בידי כוחות הביטחון העיראקיים, בידי המיליציות המקומיות הנאמנות להם ובידי הארגונים הכורדיים, כמו פשמרגה. צוין כי במקרים מסוימים, הממשלה מונעת את גישתם של אזרחים לאזורים מוגנים, ואלה נעצרים לעתים בידי כוחות הממשל.

"אלימות מזוינת ממשיכה לגבות מחיר מזעזע מאזרחי עיראק ומקהילותיהם", מסר נציב האו"ם אל-חוסיין. "ממשלת עיראק, בתמיכת הקהילה הבינלאומית, חייבת להמשיך את מאמציה לספק טיפול ראוי והגנה למאות אלפי האזרחים שסבלו מהפרות של זכויות אדם. הקהילה הבינלאומית, כולל מועצת הביטחון של האו"ם והמועצה לזכויות אדם, חייבת להמשיך לעקוב מקרוב אחר המצב בעיראק, במטרה להבטיח כי האחראים להפרות החמורות של זכויות האדם ולעבירות הקשות על החוק ההומניטרי הבינלאומי יעמדו לדין".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"דאעש ממשיך להפעיל אלימות מינית כלפי ילדים ונשים". שבויות יזידיות שהוחזקו בכלובים/מערכת וואלה!, צילום מסך

יאן קוביש, השליח המיוחד של מזכ"ל האו"ם לעיראק, הוסיף: "חרף ההפסד העקבי לכוחות הממשל העיראקי, פורעי החוק של דאעש ממשיכים להרוג, לפגוע ולגרש אזרחים עיראקים באלפיהם, ולגרום סבל בלתי יתואר. אני שב וקורא לכל הצדדים בסכסוך להבטיח את ההגנה על אזרחים מפני השפעות האלימות. אני גם קורא לקהילה הבינלאומית להגביר את תמיכתה במאמציה ההומניטריים של ממשלת עיראק, כמו גם מאמציה להביא ליציבות ולשיקום, באזורים שנכבשו בידי דאעש, כך שכל העיראקים שגורשו מבתיהם בעקבות האלימות יוכלו לשוב אליהם בביטחון ובכבוד, והקהילות שהושפעו יוכלו לקום מחדש במיקומם המקורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully