וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות סופת חול כבדה: דאעש ממשיך להתקדם בדיר א-זור

19.1.2016 / 8:04

לוחמי הארגון ניצלו את השבתת חיל האוויר של אסד וכבשו חלקים נוספים באזור העיר שבמזרח המדינה. מאז תחילת המתקפה, נהרגו מאות בני אדם בשורות שני הצדדים, בהם תושבים רבים

עריכה: גדי וינסטוק

שלושה ימים אחרי תחילת המתקפה הנרחבת, ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ממשיך להתקדם בעיר דיר א-זור שבמזרח סוריה. לוחמי הארגון כבשו אמש (שני) אזורים נוספים בעיר, שהשליטה בה נחלקת בין דאעש למשטרו של בשאר אסד, ובסמוך לה. באופוזיציה דווח כי לוחמי הארגון ניצלו את סופת החול הכבדה המתחוללת באזור, שהביאה להשבתת חיל האוויר של סוריה.

רוב המחוז נשלט בידי "המדינה האסלאמית", אך הממשל בדמשק הצליח להחזיק בכמה כיסים בעיר עצמה. כ-250 אלף תושבים המתגוררים בחלקים אלו עדיין נתונים במצור. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, מאז החלה המתקפה ביום שבת, נהרגו לפחות 120 לוחמים בשורות המשטר ובמיליציות הנאמנות לו. עוד עשרות תושבים הוצאו להורג.

הממשלה טוענת כי מאות בני אדם, בהם זקנים, נשים וילדים, הוצאו להורג על ידי דאעש. ואולם, המשטר נוטה להפריז במספרי ההרוגים האזרחיים ולהמעיט באבידות בשורות כוחותיו. כ-400 איש מקרב משפחות המזוהות עם השלטון נחטפו על ידי הארגון.

הישגיו האחרונים של דאעש מגיעים ברקע מפלות שספג בחודשים האחרונים בסוריה ובעיראק. בצפון הוא נסוג מאזורים רבים בתום קרבות עם המיליציה הכורדית (YPG) וארגוני מורדים אחרים, שנתמכים בידי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית. במרכז המדינה נבלמה התקדמותו במחוז חומס, שם מתקרבים כוחות המשטר לעיר תדמור.

לקריאה נוספת בנושא
המתקפה של דאעש במזרח סוריה: "400 נחטפו, 300 הוצאו להורג"
דיווח בסוריה: דאעש הוציא להורג 250 איש במתקפה על מעוז אסד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש במתקפה בדיר א-זור/מערכת וואלה!, צילום מסך
ציוד צבאי שתפס דאעש מידי צבא סוריה בדיר א-זור, ינואר 2016. טוויטר, צילום מסך
ציוד צבאי שנתפס על ידי דאעש בדיר א-זור/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully