וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: דאעש הוציא להורג 250 איש במתקפה על מעוז אסד

17.1.2016 / 1:34

גורם המקורב למשטר מסר כי בין ההרוגים במתקפה דיר א-זור שבמזרח המדינה לוחמים מהכוחות הנאמנים לנשיא ובני משפחותיהם. עוד נמסר כי ראשם של כמה הרוגים נערף. "דאעש ביצע טבח באזרחים"

ספק 500

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציא להורג עשרות בני אדם במהלך מתקפה נרחבת על אזורים שנמצאים בשליטת המשטר בעיר דיר א-זור שבמזרח סוריה - כך מסר אמש(שבת) גורם בממשלת סוריה והארגון הסורי לזכויות אדם. גורם המקורב לממשל בדמשק אמר כי לוחמי הארגון הקיצוני הרגו 250 בני אדם לפחות, בהם נאמני הנשיא בשאר אסד ובני משפחותיהם. עוד הוא מסר כי ראשיהם של כמה הרוגים נערפו, וכי המתקפה נערכה בשתי שכונות בעיר.

הארגון הסורי לזכויות אדם, שעוקב אחרי המלחמה ממקום מושבו בלונדון, מנה לפחות 60 חיילים הרוגים במתקפה. "אנו יודעים על 60 הרוגים, אך המספר רב יותר", מסר יו"ר הארגון רמי עבד א-רחמן. "קשה לאסוף את הפרטים, אך המידע שיש בידינו כרגע מצביע על עשרות הרוגים", מסר

גורם אחר בסוריה אמר כי הארגון הקיצוני "ביצע טבח בקרב האזרחים". לדבריו, הצבא הצליח להביא לסיום המתקפה והרג מספר רב של לוחמים. "ראשית הם שלחו שישה מחבלים מתאבדים וניסו לפרוץ לתוך עמדות צבאיות, אך הם כשלו", אמר הגורם.

עוד כתבות בנושא:
דיווח בסוריה: דאעש הוציא להורג 250 איש במתקפה על מעוז אסד
שטרות מתעופפים באוויר: צפו בתיעוד הפצצת הבנק של דאעש בעיראק
ההסכם נחשף: סוריה תאפשר לרוסיה נוכחות צבאית בלתי מוגבלת בשטחה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דאעש שולט על רוב מחוז דיר א-זור, בעוד שהממשל אוחז בכמה חלקים בעיר עצמה, בין היתר בשדה תעופה צבאי. השליטה של הארגון במחוז מאפשרת לו למעשה ליצור שטח רציף ממעוזו א-רקה לעיראק.

דאעש מטיל מצור על האזורים הנמצאים תחת המשטר כבר יותר משנה, ויותר מ-200 אלף איש החיים באזור בתנאים קשים ועם מחסור במזון ובתרופות. גורם מקומי אמר כי דאעש מנסה מדי יום לתקוף את האזורים בעיר הנמצאים תחת המשטר כמעט מדי יום.

(עדכון ראשון: 21:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully