וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסכם נחשף: סוריה תאפשר לרוסיה נוכחות צבאית בלתי מוגבלת בשטחה

ההסכם שנחתם בין שתי המדינות באוגוסט האחרון מאפשר לצבא הרוסי לשהות במדינה באופן בלתי מוגבל וללא הגבלת זמן. רוסיה כבר החלה לפרוס כוחותיה בספטמבר במסגרת המאבק בדאעש. משמעות ההסכם: רוסיה תפעל ללא מחויבות לסוריה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: כוחות חיזבאללה וצבא אסד נלחמים בדאעש)

הסכם שנחתם באוגוסט האחרון בין הממשל בסוריה לבין רוסיה מאפשר לאחרונה נוכחות צבאית בלתי מוגבלת וללא הגבלת זמן במדינה השסועה. ההסכם בין המדינות שנחשף שלשום (חמישי), נחתם חודש לפני שרוסיה הצטרפה למאבק בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בשטחי סוריה.

תחת תנאי ההסכם, ממשלת רוסיה כבר פרסה בספטמבר האחרון במסגרת המאבק בדאעש כוח צבאי ומטוסי קרב בבסיס חמיימים שבאזור לטקיה, שנמצאת בשליטת ממשל אסד. מטרת ההסכם לפי המסמכים שנחשפו היא "להגן על הריבונות והשלמות הטריטוריאלית של הפדרציה הרוסית והשלטון הסורי".

עוד חדשות מהעולם בוואלה! NEWS:
צרפת: מתנדבים בניסוי רפואי נפגעו קשה, נבדק אחד נפל לתרדמת
אוטובוס עם פליטים סורים נשלח למשרדה של מרקל בברלין
שני מסוקי צבא ארה"ב התנגשו בהוואי; חיפושים אחר 12 אנשי הצוות

מערכת S-400 בבסיס הרוסי באזור לטקיה, 26 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
"רוסיה יכולה לעצור את המבצע בכל עת". כוחות רוסיים בבסיס בלטקיה/צילום מסך, טוויטר

הפרשן הצבאי אלכסנדר גולטס טען כי ההסכם בין המדינות משרת את האינטרסים הרוסיים בכך שהוא מאפשר לרוסיה "לעצור את המבצע הצבאי בכל עת". כמו כן, ההסכם מאפשר לרוסיה לפעול ללא שום מחויבות כלפי סוריה. "הכל תלוי בממשלת רוסיה", הוסיף גולטס.

בספטמבר האחרון, כאשר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על הצטרפותה של רוסיה למאבק בדאעש בסוריה, הוא הצדיק את ההתערבות הצבאית בתואנה שהיה עליהם לעשות כן עוד בטרם חצו דאעש את הגבול לסוריה. מדובר בהתערבות הרוסית הגדולה ביותר מאז ההתערבות הצבאית באפגניסטן ב-1979.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ונשיא סוריה בשאר אסד בפגישה במוסקבה, 20 באוקטובר 2015. מרשת RT, רויטרס
"רוסיה תפעל ללא מחויבות". אסד ופוטין במוסקבה, אוקטובר האחרון/רויטרס, מרשת RT

בתוך כך, כוחות ממשל אסד ממשיכים לנחול הצלחות בשדה הקרב, כאשר הלוחמים הצליחו לכבוש מידי דאעש את העיירה ערן שבאזור חאלב. ערן שוכנת כעשרה קילומטרים מא-באב שנחשבת לאסטרטגית מאוד ונמצאת בידי דאעש. הארגון הסורי לזכויות אדם אמר כי כיבוש ערן ממקם את הממשל הסורי "הכי קרוב לא-באב מאז 2012". זאת, משום שהעיר הייתה בידי המורדים תקופה ארוכה ולאחר מכן נכבשה על ידי דאעש. במשימת הכיבוש של ערן השתתפו גם מטוסי חיל האוויר הרוסי.

(עדכון ראשון: 18:10)

חיילים סורים מתכוננים ללחימה בדאעש. סוריה, דצמבר 2015. רויטרס
נוחלים הצלחות. חיילים סורים מתכוננים למלחמה בלוחמי דאעש/רויטרס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully