וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מתנדבים בניסוי רפואי נפגעו קשה, נבדק אחד נפל לתרדמת

שישה בני אדם שהשתתפו בניסוי בתרופה חדשה בעיר רן שבצפון המדינה אושפזו בבית החולים, ואחד מהם סובל מנזק מוחי. שרת הבריאות ציינה כי בניסוי השתתפו 90 איש. התביעה פתחה בחקירת המקרה

אדם במצב צמח בבית חולים. ShutterStock
השישה מטופלים בבית החולים במצב קשה/ShutterStock

שישה בני אדם נפגעו באורח קשה בצרפת לאחר שהשתתפו בניסוי בתרופה חדשה, ואחד מהם נמצא בתרדמת לאחר שנזק נגרם למוחו. משרד הבריאות במדינה מסר כי מצבם הבריאותי של ששת המטופלים היה טוב עד שהחלו לקחת את התרופות במסגרת הניסוי. לא נמסר מהי התרופה החדשה שנוסתה ובמה נועדה לטפל.

שרת הבריאות הצרפתית, מריסול טוריין, אמרה כי "השישה השתתפו בניסוי בעיר רן שבבריטני, בתרופה הנלקחת דרך הפה שפותחה על ידי מעבדה באירופה". לדברי טוריין, במסגרת הניסוי, המתנדבים הבריאים היו צריכים לקחת את התרופה על מנת להעריך את בטיחות השימוש.

בהמשך אמרה טוריין במסיבת עיתונאים בעיר כי בסך הכול השתתפו בניסוי 90 בני אדם, כולם גברים בני 49-28. לדבריה, הם החלו לקבל את התרופה ב-7 בינואר ובראשון האחרון החל המתנדב הראשון לחוש ברע. תחילה אמרו גורמים המעורים בפרטים כי התרופה שנוסתה מכילה מרכיב פעיל מצמח הקנאביס, אך השרה הכחישה לאחר מכן את הדברים.


עוד כתבות מהעולם:
אוטובוס עם פליטים סורים נשלח למשרדה של מרקל בברלין
עשרות הרוגים במתקפת א-שבאב בבסיס האיחוד האפריקני בסומליה
לאחר חודשיים: נחשפה זהות המחבל מפריז שפוצץ עצמו בפשיטה המשטרתית

אילוסטרציה. ShutterStock
"התרופה נוסתה על 90 בני אדם"/ShutterStock

מוקדם יותר הודיע משרד הבריאות כי הניסוי בוצע על ידי מוסד פרטי המתמחה בביצוע ניסויים רפואיים, והוא נועד כדי לבחון תופעות לוואי בתרופה חדשה. השישה הגיעו לבית החולים בתחילת השבוע, והם עדיין נמצאים בטיפול רפואי. כעת כל הניסויים במרפאה הושעו והתביעה במדינה פתחה בחקירה.

מדי שנה מתנדבים אלפי בני אדם כדי להשתתף בניסויים רפואיים, רבים מהם סטודנטים. רק פעמים נדירות נרשמים נזקים למטופלים. בשנת 2006 שישה גברים נפגעו בלונדון לאחר שהשתתפו בניסוי רפואי בתרופה שנועדה לטפל בלוקמיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully