וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים במתקפת א-שבאב בבסיס האיחוד האפריקני בסומליה

15.1.2016 / 12:19

התקיפה התרחשה בסיס סאל קאדו, כ-550 ק"מ ממערב לבירה מוגדישו ובסמוך לגבול עם קניה. דובר הזרוע הצבאית של הארגון אמר כי 61 חיילי צבא קניה המוצבים בבסיס נהרגו. בצבא קניה אישרו את הדיווח, אך סירבו לנקוב במניין ההרוגים

צילום מסך

(סומליה: לוחמי א-שבאב הוציאו להורג עשרות חיילים אוגנדיים)

פעילי ארגון הטרור א-שבאב תקפו הבוקר (שישי) בסיס של האיחוד האפריקני בדרום סומליה והרגו עשרות חיילים - כך אמרו חמושים מהארגון המזוהה עם אל-קאעדה וקצין בצבא סומליה. מחבל מתאבד מקרב הארגון פוצץ את עצמו בשערי בסיס סאל קאדו, כ-550 ק"מ ממערב לבירה מוגדישו ובסמוך לגבול עם קניה, והם פרצו פנימה.

"הלוחמים שלנו נכנסו אחרי חילופי אש כבדים והשתלטו על הבסיס", אמר דובר הזרוע הצבאית של הארגון, שייח עבדיאסיס אבו מוסעב. לדבריו, 61 חיילי צבא קניה המוצבים בבסיס כחלק מכוח האיחוד האפריקני נהרגו במתקפה.

עוד בוואלה! NEWS:
העימות הרפובליקני ה-6: טראמפ וקרוז התכתשו על "ערכים ניו יורקיים"
דאעש: הפלנו מזל"ט איראני במרכז עיראק; צפו בתיעוד
"כנופיית הקשישים": הורשעו מבצעי "השוד הגדול בהיסטוריה האנגלית"

חייל כוח המשימה של האיחוד האפריקני בסומליה. רויטרס
חיילים של האיחוד האפריקני בסומליה/רויטרס

דובר צבא קניה אישר כי התקיפה התרחשה, אך הוסיף כי עדיין מוקדם לדעת כמה חיילים נהרגו במהלכה. "פעילי א-שבאב תקפו את בסיס האיחוד האפריקני", אמר, "מספר ההרוגים והנפגעים משני הצדדים הלוחמים אינו ידוע".

אבו מוסעב הוסיף כי א-שבאב השתלט על הבסיס ועל העיירה הסמוכה, ותפס כמעט 30 משאיות, טנקים וכלי רכב משוריינים. "העיירה כולה והבסיס נמצאים בידינו", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העיירה כולה והבסיס נמצאים בידינו". לוחם ארגון א-שבאב בסומליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי עבדוללאהי לידל, בעל חנות בעיירה, חיילים מכוח האיחוד האפריקני עזבו את המקום. "אנחנו רואים את א-שבאב בכל פינה בעיירה", אמר. "חלק מהתושבים נמלטו".

כוחות האיחוד האפריקני, הכוללים כ-22 אלף חיילים מכמה מדינות באפריקה, נאבקים באנשי הארגון בסומליה כבר כמעט עשור. בשנה החולפת תקף א-שבאב פעמים רבות בסיסים של האיחוד האפריקני במדינה, כחלק מהניסיונות לגרש את הכוחות הזרים מסומליה ולהחיל בה את החוק האיסלאמי.

ארגון אל שבאב סומליה. Farah Abdi Warsameh, AP
מנסים לגרש את הכוחות הזרים מהמדינה. אנשי א-שבאב בסומליה/AP, Farah Abdi Warsameh

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully