וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש: הפלנו מזל"ט איראני במרכז עיראק; צפו בתיעוד

הארגון הקיצוני הודיע כי הצליח לקרקע כלי טיס בלתי מאויש של הרפובליקה האיסלאמית ליד סמרה שבמרכז עיראק ואף פרסם תיעוד שלו. בסרטון נראה המזל"ט שרוע על האדמה ודגל דאעש נעוץ בחרטומו

ספק 500

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הכריז אתמול (חמישי) כי לוחמיו הפילו כלי טיס בלתי מאויש איראני במרכז עיראק ממערב לסמרה. לפי מקורות המזוהים עם דאעש, המזל"ט הוא מסוג "אבאביל", סדרת מזל"טים הקרואים על שמן של ציפורים אגדיות המוזכרות בקוראן המסייעות לכאורה ללוחמי הג'יהאד.

בסרטון שהופץ בקרב עמודי טוויטר המזוהים עם הארגון נראה המזל"ט שרוע על האדמה והדגל השחור של דאעש נעוץ בחרטומו. המזל"ט הופל כאמור ליד סמרה, הנמצאת כ-130 קילומטרים מצפון מערב לבגדאד, שם מתנהלים זה יותר משבוע קרבות עזים בין דאעש לצבא עיראק ומיליציות שיעיות.

חלק ממזל"טים אלו משמשים לאיסוף מודיעין וחלקם משמשים כ"מזל"ט מתאבד", המתרסק על מטרה בעודו עמוס בעשרות קילוגרמים של חומרי נפץ. אין זו הפעם הראשונה שבה טוען הארגון כי הצליח להפיל מל"ט של איראן. בנובמבר 2014 מסרו לוחמי הארגון כי הפילו מל"ט במחוז דיאלא שבעיראק. חשבונות המזוהים עם הארגון הקיצוני פרסמו תמונות של כלי הטיס הבלתי מאויש.

עוד בוואלה! NEWS:
שירה ב-44 מדינות: מחאה עולמית נגד הוצאתו להורג של האמן הפלסטיני בסעודיה
העורך הראשי של "לה מונד" מגן על הכיפה: "היהודים בקרב הישרדות"

מל"טים איראנים טסים בשמי עיראק זה יותר משנה, מאז שכבש הארגון הקיצוני שטחים נרחבים בשכנה עיראק ובבעלת בריתה סוריה.

(עדכון ראשון: 22:18)

ארגון "המדינה האיסלאמית" טוען: תפסנו מזל"ט. ספק 500
המל"ט האיראני ועליו דגל דאעש/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully