וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירה ב-44 מדינות: מחאה עולמית נגד הוצאתו להורג של האמן הסעודי

יותר מ-120 אירועי קריאת שירה נערכים בעשרות מדינות לאות הזדהות עם המשורר ואוצר האמנות הסעודי ממוצא פלסטיני שהורשע בכפירה. "קוראים לבריטניה וארה"ב להתערב", דרש משתתף באירוע בשיקגו. מתחילת 2016 הוציאה להורג הממלכה הסעודית 52 בני אדם

אשרף פאייד. AP
אשרף פיאד/AP

מאות סופרים ומשוררים משתתפים היום (חמישי) ביותר מ-120 אירועי קריאת שירה לאות הזדהות עם המשורר הסעודי ממוצא פלסטיני, אשרף פיאד, שנידון לגזר דין מוות בערב הסעודית. האירועים נערכיםו ב-44 מדינות כחלק מהקמפיין שאורגן על ידי פסטיבל הספרות הבינלאומי בברלין.

הקמפיין קוראה לממשלות ארצות הברית ובריטניה להתערב בשמו של פיאד שהורשע בכפירה. פיאד הכחיש את האישומים נגדו וטען כי האדם שהתלונן עליו שיקר. פעילי זכויות אדם אמרו כי נשללה מפיאד הזכות לעורך דין במהלך מעצרו ומשפטו, בניגוד לחוק הסעודי והבינלאומי.

פיאד בן 35, שנולד בערב הסעודית לפליטים פלסטינים, נעצר ב-2013 לאחר שחברו הגיש נגדו תלונה לפיה קילל את אללה ואת הנביא מוחמד והעליב את הממלכה. הוא שוחרר יום למחרת מחוסר ראיות. ארבעה חודשים מאוחר יותר, ב-1 בינואר לפני שנתיים הפתיעו את פיאד שוטרי משטרת המוסר שהחרימו את תעודת הזהות שלו ולקחו אותו למעצר. כמה חודשים לאחר מכן הוא הורשע בכפירה וכן בהפרת החוק נגד עבירות סייבר משום שהחזיק בטלפון הנייד שלו תמונות של נשים. בנובמבר גזר עליו בית משפט עונש מוות.

עוד בוואלה! NEWS:
הלהיט החדש במקסיקו: בובות פינייטה של "אל צ'אפו"
דמוקרטיה? במקום שמזרח אירופה הולכת אליו אין מקום לדמוקרטיה

כרזת האירועים: חיים וחופש עבור אשרף פיאד

לפי פסטיבל הספרות בברלין, פיאד, המשמש גם כאוצר אמנות, נחשב לדמות מפתח בחשיפת אמנות סעודית מודרנית לקהל בינלאומי. אירווין וולש, שמתכנן לקרוא שירה באירוע קריאה שייערך בבית קפה בשיקגו, אמר ל"גרדיאן" הבריטי כי הוא מקווה שקמפיין הקריאה הבינלאומי יפעיל "לחץ על הממשלות התומכות בדמוקרטיה ובחופש לשקול מחדש את ענייניהן עם ערב הסעודית". איי.אל קנדי, שישתתף באירוע קריאה שעליו אמון ארגון PEN במערב לונדון, אמר כי רדיפתו של פיאד הייתה "מאוד לא הוגנת ובלתי מוסרית". ממשלת ערב הסעודית לא הגיבה פומבית על עניינו של פיאד.

עוד באותו נושא

עונש המוות של האמן הסעודי שמטלטל את העולם הערבי

לכתבה המלאה

חבר ארגון PEN קורא משירו של פיאד "מקלט":

היום הוצא להורג בערב הסעודית אזרח תימני שהורשע ברצח המעסיקה שלו. מקרה זה העלה את מניין הוצאות להורג בממלכה מתחילת 2016 ל-52. יאסר קוואזה פרץ לביתו של פאלווה אל-ג'ראד, קשר אותה והכה אותה למוות בטרם גנב את כספה ואת תכשיטיה. לפני שבועיים הוציאה הממלכה 47 בני אדם להורג, בהם איש הדת השיעי נימר באקר א-נימר. מותו גרם למשבר דיפלומטי בין איראן לערב הסעודית ומדינות נוספות בעולם המוסלמי.

בשנה שעברה הוציאה ערב הסעודית 153 בני אדם, רבים מהם הורשעו בסחר בסמים או ברצח. לפי ארגון זכויות האדם הבינלאומי, מספר הוצאות להורג בערב הסעודית ב-2015 היה הגבוה ביותר בשני העשורים האחרונים.

אירוע קריאה באינדונזיה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully