וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר חודשיים: נחשפה זהות המחבל מפריז שפוצץ עצמו בפשיטה המשטרתית

שכיב אכרוח, בלגי-מרוקאי בן 25, זוהה על ידי הרשויות בצרפת כמחבל המתאבד מדירת המסתור בפרבר סן דני. הוא גדל במולנבק, אותו פרבר של בריסל שממנו הגיעו חלק מהמחבלים הנוספים, ושב פעמיים מסוריה – שם נלחם בשורות דאעש – מבלי שנעצר

צילום: רויטרס

התביעה בפריז חשפה אמש (חמישי) את זהותו של המחבל המתאבד שפוצץ את עצמו ב-18 בנובמבר, במהלך הפשיטה המשטרתית על דירת המסתור שבה הסתתר יחד עם מתאם מתקפת הטרור בעיר כשבוע לפני כן עבד אל-חמיד אבאוד, בפרבר סן דני. התובע הכללי פרנסואה מולן מסר בהודעה רשמית כי מדובר בשכיב אכרוח, יליד בלגיה בן 25, שמחזיק גם באזרחות מרוקאית.

זיהויו התאפשר בזכות בחינת דגימות DNA שנלקחו מהזירה ונבדקו מול דגימה שנלקחה מאמו. להערכת המשטרה, אכרוח הוא אחד מעשרת המחבלים שהשתתף במסע הירי במרכז הבירה הצרפתית ה-13 בנובמבר, שהביאה למותם של 130 בני אדם. דגימת DNA שלו זוהתה גם על רובה קלצ'ניקוב שנמצא במכונית הסיאט הנטושה שנמצאה במונטרוי, בצפון-מזרח פריז, לאחר המתקפה.

עוד בוואלה! NEWS:
חודשיים לאחר המתקפה בפריז: תיעוד ראשון של המחבל הנמלט
הולנד בנאום לשנה החדשה: "צרפת לא סיימה עם הטרור"
המחבל הנמלט מפריז חמק מבריסל בזכות חוק האוסר על פשיטות ליליות

שכיח אכרוח, אחד מהמחבלים ממתקפת הטרור בפריז. טוויטר, צילום מסך
נשפט לחמש שנות מאסר בהיעדרו - אך לא נעצר. אכרוח במצלמות האבטחה של המטרו בפריז/צילום מסך, טוויטר

הזמן הרב שלקח לקבוע בוודאות את זהותו של אכרוח מעיד על ההרס הרב שנגרם בדירת המסתור, לאחר חילופי הירי עם כוחות המשטרה, שירו יותר מ-5,000 כדורים במהלך הפשיטה, ולאחר פיגוע ההתאבדות, שיוחס בתחילה לחסנה אייט בולחסן, בת הדוד של אבאוד שנהרגה אף היא במהלך הפשיטה. התביעה בפריז מעריכה כי אבאוד תכנן מתקפה נוספת ברובע העסקים של פריז בעת שהסתתר בדירה, שהייתה אמורה לצאת לפועל ביום הפשיטה או ביום שלמחרת.

המצוד אחר מחבל נוסף בלתי-מזוהה ממתקפת הטרור המשולבת עדיין נמשך, כמו גם המצוד אחר סלאח עבד א-סלאם, צרפתי בן 26 שהתגורר בבלגיה, שנמלט מפריז וטרם נודע מיקומו. מוקדם יותר השבוע נחשף תיעוד שלו בתחנת דלק על הגבול שבין צרפת לבלגיה כמה שעות לאחר המתקפה. שני סייענים שלו נעצרו והודו כי הסיעו אותו לבלגיה, אולם עבד א-סלאם הצליח לחמוק מידי כוחות הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שכיח אכרוח, אחד מהמחבלים ממתקפת הטרור בפריז. טוויטר, צילום מסך
כוחות הביטחון ירו כ-5,000 במהלך הפשיטה. אכרוח/צילום מסך, טוויטר

שמו של אכרוח עלה בחקירת סוכנות הביון הצרפתית DGSI כבר ב-23 בנובמבר, לאחר שזוהה בתיעוד ממצלמות האבטחה של הרכבת התחתית בפריז כמה דקות לאחר מתקפת הירי בעיר. במהלך החקירה התברר כי בימים שלאחר הפיגועים בפריז, בין 14 ל-17 בנובמבר, אבאוד ואכרוח היו בקשר טלפוני רציף. טלפון סלולרי שנמצא בפח אשפה סמוך לאולם המופעים "בטקלאן" בפריז, שם נטבחו עשרות בני אדם, הוביל את כוחות הביטחון לדירת המסתור בסן דני.

אכרוח נולד במולנבק, אותו פרבר של בריסל, בירת בלגיה, משם הגיעו חלק מהמחבלים הנוספים שהשתתפו במתקפה, כולל האחים בראהים וסלאח עבד א-סלאם. על פי מידע שפורסם ברשת הצרפתית BFMTV, ב-4 בינואר 2013, אכרוח עזב את בלגיה ויצא לסוריה, יחד עם קבוצת צעירים שחלקם מעורבים במתקפת הטרור בפריז.

כוחות משטרה מחפשים חשודים בטרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015. AP
אבאוד תכנן מתקפה נוספת באותו היום. כוחות משטרה במהלך הפשיטה בסן דני/AP

צו מעצר בינלאומי הוצא נגדו, לאחר שככל הנראה הצטרף לשורותיהם של ארגונים איסלאמיסטיים בסוריה, והוא אף נשפט בהיעדרו לחמש שנות מאסר, לפני כחצי שנה. עם זאת, הוא לא נעצר עם שובו לצרפת. בינואר 2015, הוא הגיע לסוריה פעם נוספת. במהלך משפטו, על פי הדיווח בעיתון הצרפתי "לה מונד", נטען כי הוא הצטרף לשורות "גדודי המהגרים" של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ואף השתתף בלחימה בשורות הארגון באופן פעיל. כבר באותה תקופה, הוא נחשב למקורבו של אבאוד.

כוחות משטרה מחפשים חשודים בטרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
כוחות משטרה מחפשים חשודים בטרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully