וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "המוח" מהמתקפה בפריז תכנן פיגוע התאבדות ביום שחוסל

בעלי הדירה בפרבר סן דני, שבה הסתתר עבד אל-חמיד אבאוד, "היה חייב לדעת שהוא מסייע לארגון טרור", לדברי התובע הכללי. צו מעצר הוצא נגד חשוד נוסף בסיוע לחוליות הטרור. הולנד בבית הלבן: "צרפת לא תפתח במבצע קרקעי בסוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

יותר משבוע לאחר מתקפת הטרור בפריז שהביאה למותם של 130 בני אדם, מסר היום התובע הכללי של פריז, פרנסואה מולן, עדכון על התקדמות החקירה ואמר כי עבד אל-חמיד אבאוד, שעל פי ההערכות היה אחראי על תכנון המתקפה המשולבת ועל התיאום בין החוליות, תכנן פיגוע התאבדות נוסף ברובע העסקי של פריז, לה דפאנס, ככל הנראה ב-18 או ב-19 בנובמבר. כמו כן, מסר מולן כי אבאוד שב ברכבת התחתית לאזור הפיגועים ברבעים ה-10 וה-11 של הבירה הצרפתית בעת המתקפה.

אבאוד הוא אחד משלושה ההרוגים בשפיטה המשטרתית על דירה בפרבר סן דני שבצפון פריז ביום רביעי האחרון. הטלפון הסלולרי שברשותו אוכן על ידי סוכנויות הביון באזור הפיגועים במהלך הערב, אולם הוא הצליח להימלט מהאזור, והוא נלכד בסן דני רק בתום כמה ימים של חיפושים. בנוסף לכך, מולן טען כי ג'וואד בנדאוד, בעלי הדירה בסן דני שבה הסתתר אבאוד "היה חייב לדעת שהוא מסייע לארגון טרור". מולן הודיע כי תיפתח חקירה נפרדת נגדו.

עוד בוואלה! NEWS:
11 ימים אחרי המתקפה: חגורת נפץ נמצאה בפרבר של פריז
המבצע נגד דאעש מתרחב: נושאת המטוסים הצרפתית נכנסה לפעולה
מכריו של המחבל הנמלט מבריסל: "הומו שנוהג להשתכר ולעשן סמים"

התובע הכללי של פריז, פרנסואה מולן, בהצהרה לתקשורת, 24 בנובמבר 2015. רויטרס
התובע הכללי פרנסואה מולן, היום בפריז/רויטרס

בתוך כך, הרשויות בבלגיה הוציאו היום צו מעצר בינלאומי נגד מוחמד עבריני, בן 30, שנצפה לצדו של אחד המחבלים, סלאח עבד א-סלאם, בערב המתקפה. מהתביעה הכללית נמסר כי עבריני תועד בתחנת דלק בצפון צרפת, כשהוא נוהג במכונית רנו קליאו שבה נעשה שימוש בעת הפיגועים בפריז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
צו מעצר נגד מוחמד עבריני, בעלי הדירה בסן דני שבה הסתתרו המחבלים מהמתקפה בפריז. טוויטר, צילום מסך
התיעוד של עבריני מתחנת הדלק שפורסם היום/צילום מסך, טוויטר
צו מעצר נגד מוחמד עבריני, בעלי הדירה בסן דני שבה הסתתרו המחבלים מהמתקפה בפריז. טוויטר, צילום מסך
מוחמד עבריני/צילום מסך, טוויטר

היום ערכו הרשויות הגרמניות חיפוש באזור האנובר אחר עבד א-סלאם, שמיקומו טרם נודע. עם זאת, ממשטרת צפון ריין-ווסטפליה נמסר כי לא נמצאו כל ראיות להימצאו באזור. זאת, לאחר שהתקבל מידע על כך שעבד א-סלאם נראה במינדן, ממעבר להאנובר. המבצע המשטרתי הסתיים ללא עצורים.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד ביקר היום בבית הלבן, ואמר במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא ארצות הברית פרנסואה הולנד כי שתי המדינות הסכימו להגביר את התקיפות בסוריה ובעיראק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שאחראי למתקפת הטרור בפריז. כמו כן, שני המנהיגים הסכימו כי יש לחסום את הגבול הטורקי, על מנת להגביל את כניסתם של גורמים איסלאמיסטים לאירופה.

ברק אובמה ופרנסואה הולנד במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 24 בנובמבר 2015. רויטרס
תומך בחסימת גבול טורקיה. הולנד, היום/רויטרס

זאת בשל חשש כי בין מאות אלפי מבקשי המקלט מסוריה ומעיראק, יסתננו גם גורמים קיצוניים. עם זאת, בניגוד לדיווחים הראשוניים על מבצעי המתקפה בפריז, אף אחד מהמעורבים לא הגיע לאירופה כחלק מגלי ההגירה האחרונים של מבקשי המקלט.

הנשיא אובמה הבהיר את מחויבותו לצרפת "בטוב וברע", והוסיף כי דאעש הוא "ארגון טרור ברברי, שהאידאולוגיה הרצחנית שלו מציבה איום חמור לכולנו. לא ניתן לסבול זאת. חייבים להשמיד את הארגון, וחייבים לעשות זאת יחד". לדבריו, "ארצות הברית תמכה בתקיפות האוויריות של צרפת בסוריה, ונמשיך לעשות זאת".

ברק אובמה ופרנסואה הולנד במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 24 בנובמבר 2015. רויטרס
"חייבים להשמיד את הארגון, וחייבים לעשות זאת יחד". הולנד ואובמה, היום/רויטרס

ביקורו של הולנד הוא חלק ממאמציו של הנשיא הצרפתי לגבש קואליציה בינלאומית נגד דאעש, לאחר פגישה עם ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון, ולפני ביקור במוסקבה בהמשך השבוע, שם ייפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין. אולם הולנד הבהיר כי המעורבות הצרפתית תישאר אווירית בלבד. "צרפת לא תפתח במבצע צבאי קרקעי", אמר.

כוחות משטרה באזור בו נלקחו בני ערובה, צפון צרפת, 24 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
הכוחות ברובה, הערב/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, חמושים התבצרו הערב במבנה בשדרות דלורי שבעיירה רובה, מצפון-מזרח לעיר הצרפתית ליל, ולקחו כמה בני ערובה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת הצרפתיים, הם ירו לעבר כוחות המשטרה שהוזעקו לאזור, ודווח כי יש כמה פצועים במקום. על פי הדיווח בכלי התקשורת המקומיים, החמושים הם חוליית שודדים, וככל הנראה מדובר בניסיון שוד שהסתבך, ללא קשר לפעילות טרור. בני הערובה הם בנקאי בכיר ובני משפחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully