וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכריו של המחבל הנמלט מבריסל: "הומו שנוהג להשתכר ולעשן סמים"

אנשים שהכירו את סאלח עבד א-סלאם, אחריו רודפת המשטרה בשל מעורבותו בפיגועים בפריז, סיפרו כי הוא נהג לפקוד בר גייז בבירה הבלגית, לעשן מריחואנה ואף שימש כנער ליווי במקום - פעולות הנחשבות לעבירות חמורות באיסלאם הקיצוני שבשמו נערכו הפיגועים

עריכה: ניר חן

סאלח עבד א-סלאם, המחבל הנמלט שהיה מעורב במתקפת הטרור הקטלנית בפריז אמנם פעל מתוך מניעים איסלאמיים קיצוניים, אך על פי פרסום בכלי תקשורת בבריטניה, הוא נהג לקיים יחסים הומוסקסואלים – איסור חמור באיסלאם, וכן השתמש בסמים וצרך אלכוהול. בעלים של גיי-בר בבריסל אמר ל"סאנדיי טיימס אוף לונדון" כי עבד א-סלאם היה לקוח קבוע במקום והיה נוהג להשתכר, לעשן מריחואנה ולהתחיל עם גברים. כוחות הביטחון בבלגיה מקיימות מצוד אחר א-סלאם ברחבי הבירה.

ברמן באותו הבר, אותו נהג המחבל לפקוד, סיפר כי עבד א-סלאם שימש כנער ליווי שפקד את הבר תכופות. אחרים אמרו כי נהג לשחק משחקי וידאו בבר, שהיה בבעלות של אחיו בראהים – אחד המחבלים המתאבדים שפוצץ את עצמו במהלך המתקפה.

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שבשמו פעלו שני האחים, נוהג להוציא להורג כל אדם הנחשד בקיום יחסים הומוסקסואלים בתחומי השטח שבו הוא שולט, כמו גם אנשים המשתמשים בסמים ובאלכוהול.

עוד כתבות בנושא:
ניגש לטפל בפצוע בפריז וגילה שמדובר במחבל עם חגורת נפץ
מצוד אחר מחבל מתאבד בבלגיה: מקומות הבילוי נסגרו מוקדם
בריסל משותקת, יום שני ברציפות: "לא מעדכנים והאווירה מפחידה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עבר על החוקים במדינה האיסלאמית? עבד א-סלאם/מערכת וואלה!, צילום מסך

החוקרים עדיין מנסים לפענח מהי מעורבותו של עבד א-סלאם בפיגועים, בהם נהרגו 130 בני אדם ונפצעו 350 נוספים. על פי חשד המשטרה בצרפת, הוא שכר שתיים מתוך שלוש המכוניות שבהן נעשה שימוש במתקפה. עם זאת, טרם התברר אם היה הנהג בלבד או גם אחד היורים. המשטרה מאמינה כי הוא השאיר את מכוניתו בפרבר של פריז ונלקח על ידי שני שותפיו, שנמצאים במעצר, בחזרה לבריסל.

עורכת דינם של אחד השותפים העצורים אמרה כי ייתכן שעבד א-סלאם נשא חגורת נפץ, וכי הוא היה בלחץ במשך כל הנסיעה. כמו כן דווח כי לאחר הפעולה הוא האמין כי היא הייתה מוגזמת ובלתי-מידתית. חבריו של עבד א-סלאם, ששוחחו עם רשת ABC news סיפרו כי הוא נואש למצוא דרך להגיע מבלגיה לסוריה. "אני מאמין שהוא לא רחוק", אמר מוחמד עבד סלאם, שהפציר באחיו לשוב. לדבריו, הוא מצוי בין הפטיש לסדן: מצד אחד הרשויות מנהלות אחריו מצוד חוצה מדינות, ומהצד השני אנשי דאעש "עוקבים אחריו" והם אינם מרוצים מכך שהוא לא עשה שימוש בחגורת הנפץ שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כוחות צבא ברחובות בריסל, בלגיה, כוננות מפני טרור, נובמבר 2015. רויטרס
מצוד אחר עבד א-סלאם. כוחות הביטחון ברחובות בריסל/רויטרס

בריסל עדיין משותקת לאחר ששלשום הוכרז בעיר על מצב הכוננות הגבוה ביותר, שמשמעותו "איום רציני ומיידי" על העיר. רכבות המטרו והרכבת הקלה נותרו סגורות אתמול וגורמים רשמיים במדינה המליצו לבטל תחרויות ספורט ופעילויות ציבוריות ולסגור קניונים ומרכזי מסחר.

ראשי עיריות הפרברים של בריסל הזהירו אתמול כי בירת בלגיה עדיין מצויה תחת איום ממשי של טרור. ראש עיריית הפרבר שארביק שמצפון לבריסל אמר כי "יש עדיין שני טרוריסטים במחוז בריסל שיכולים לבצע פיגועים מסוכנים". כמו כן, מועצת הביטחון האזורית של המדינה צפויה להתכנס ולעדכן על צעדים ביטחוניים חדשים.

(עדכון ראשון: 18:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully