וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגש לטפל בפצוע בפריז וגילה שמדובר במחבל עם חגורת נפץ

22.11.2015 / 10:06

בליל 13 בנובמבר, ישב דיוויד, שעובד כאח בבית חולים בבירת צרפת, בבית קפה ואכל ארוחת ערב עם חבר. רגע אחרי הגעת המנות, החריד פיצוץ את המקום והוא החל לטפל בנפגעים. אולם כשפתח את חולצתו של אחד הפצועים נדהם לראות כבלי חשמל. צפו בתיעוד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

במהלך הכאוס שהשתולל לאחר הפיצוץ בבית הקפה דה קומטאור וולטייר, אחד מהיעדים של מתקפת הטרור בליל 13 בנובמבר, ביקש האח דיוויד באופן טבעי לסייע לפצועים. בקרבם שכב אדם בין בליל הכיסאות והשולחנות ההפוכים. דיוויד, שלא מוכן להזדהות בשמו המלא, השכיב אותו וניגש לטפל בו. האדם לא נראה סובל מפציעות קשות מדי אך היה מחוסר הכרה ולכן החליט דיוויד לבצע בו תחילה הנשמה.

אולם כשקרע את חולצתו של האדם, הבין דיוויד - שחשב תחילה כי בבית הקפה הסמוך לאולם "בטקלאן" אירע פיצוץ גז – כי מדובר באירוע הרבה יותר חמור. "היו שם כבלי חשמל, אחד לבן, אחד שחור, אחד אדום, אחד כתום. ארבעה צבעים שונים", הוא אמר לרויטרס. "ידעתי שהוא מחבל מתאבד".

האדם שאותו ניסה דיוויד להנשים היה ברהים עבד סאלם, אחד מהמחבלים שהיו מעורבים בסדרת פיגועים שגבו את חייהם של 130 בני אדם בברים, במסעדות, באולם הופעות ובאצטדיון כדורגל. אף אחד אחר חוץ מעבד סאלם נהרג בבית הקפה.

לקריאה נוספת:
מצוד אחר מחבל מתאבד בבלגיה: מקומות הבילוי נסגרו מוקדם
הרע עוד לפניהם: זעמו של המיעוט המוסלמי מאיים על עתיד צרפת

דיוויד, אח שטיפל במחבל המתאבד בבית קפה בפריז, צרפת, נובמבר 2015. רויטרס
"כשאתה מרים חולצה ורואה כבלי חשמל, אתה מבין שזה לא נורמלי". דיוויד/רויטרס

בסרטון שהגיע לידי רויטרס, נראים שני בני אדם מנסים להנשים אדם ששכב על הרצפה. אחד מהם הוא כנראה דיוויד. לידם, שכב אדם פצוע על רקע כתמי דם. "החוט הראשון שראיתי היה אדום. אני חושב שהוא היה מפעיל הנפץ", אמר דיוויד. "היה משהו בסופו".

ברגע שהבין כי האדם שהוא מנסה להצילו ניסה לפני כמה רגעים להרוג אותו, הגיעו שירותי הכבאות, ובהם כבאי שהכיר. הוא סיפר לו מה ראה. "הוא בהה בי לרגע ואז החל לצעוק לכולם להתפנות", סיפר.

דיוויד בן ה-46 שעובד בבית החולים בפריז מכיר היטב את בית הקפה משום שהוא מתגורר בשכונה. דיוויד ישב לארוחת ערב עם חבר באותו ליל שישי מקולל וכשהמלצרית הגיעה לשולחנם עם המנות אירע הפיצוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
דיוויד, אח שטיפל במחבל המתאבד בבית קפה בפריז, צרפת, נובמבר 2015. רויטרס
בית הקפה קומטאור וולטייר/רויטרס

"היה הבזק אדיר ולאחריו אבק", סיפר. "מיד חשבתי שמדובר בתנורים. צרחתי 'נתקו את הגז'. הייתה פאניקה ואנשים החלו לרוץ החותה. עזבתי את אזור האוכל והלכתי למרפסת".

תחילה עזרתי לאישה, ואחר כך לצעיר ששכב לצד שולחן, מדמם אך בהכרה. חובש שהגיע השתלט על הטיפול בצעיר ודיוויד עבר לטפל בעבד סאלם. "באותו רגע לא עברה בראשי מחשבה שמדובר במחבל מתאבד, הוא היה לקוח כמו כולם", העיד. "חשבתי שהוא נפגע בשל פיצוץ הגז".

דיוויד לא ראה את עבד סאלם נכנס למסעדה. הוא סבור כי הוא ישב על המרפסת כשהפעיל את חומר הנפץ. "היה לו חור גדול בצדו, כ-30 סנטימטרים", אמר. "כשאתה מרים חולצה ורואה כבלי חשמל, אתה מבין שזה לא נורמלי".

דיוויד סיפר כי המשטרה אמרה לו שהפצצה של עבד סאלם לא התפוצצה לגמרי. "יותר מאוחר חשבתי על איך שהשכבתי אותו על הרצפה, והתחלתי לבצע בו הנשמה. יכולתי להיהרג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully