וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת הטרור בפריז: "העכביש" חוסל אך "רשת הקורים שטווה נותרה"

19.11.2015 / 22:10

למרות הביקורת מצרפת על השאננות בבלגיה, הרשויות מבהירות כי ימשיכו לפעול ל"הידוק הטבעת" סביב תאי טרור נוספים הקשורים בשמו של עבד אל-חמיד אבאוד, שחוסל בפשיטה משטרתית בפריז. "הגידול הוסר, אבל הסרטן ימצא דרך להמשיך ולהתפשט"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רשת BFMTV, רויטרס; עריכה: שניר דבוש וגדי וינסטוק

בהתייחסות למותו של עבד אל-חמיד אבאוד, המחבל הבלגי שעמד מאחורי שורת הפיגועים בבירת צרפת בסוף השבוע האחרון, טען שר המשפטים הבלגי קון גנס כי "העכביש כבר אינו מסוכן, אך רשת הקורים נותרה". לדברי גורמים בכירים בבלגיה, למרות חיסולו של "המוח" מאחורי המתקפה המשולבת בפריז, שתכנן פיגועים נוספים שסוכלו, נותר האיום של מתקפות נוספות שיבוצעו על ידי מקורביו.

התביעה בפריז אישרה אתמול (חמישי) כי אבאוד חוסל בפשיטה משטרתית על דירה שבה שהה בפרבר סן דני שבצפון העיר. אבאוד, אזרח בלגי בן 27, הידוע בכינוי "אבו עומאר אל-בלז'יקי", היה חבר בכיר בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, ונחשב לאחד המוציאים להורג של הארגון. הוא גדל בפרבר מולנבק של בריסל, אותו אזור שממנו הגיע אחד החשודים בסיוע למתקפה בפריז, סלאח עבד א-סלאם, שעדין לא אותר, ואחיו בארהים שהיה אחד מהמחבלים המתאבדים במתקפה. שמו של אבאוד נקשר בכמה תיקים פליליים, שבהם מעורב גם בראהים עבד א-סלאם, בשנים 2010 ו-2011.

עוד בוואלה! NEWS:
לברוב: הטרור בפריז עזר למערב להבין שהבסת דאעש חשובה מעתיד אסד
צרפת אישרה: חוסל "המוח" מאחורי מתקפות הטרור בפריז
"חשש מטרור כימי וביולוגי": מצב החירום בצרפת הוארך ב-3 חודשים

עבד אל-חמיד אבאוד, מפקד מתקפת הטרור בפריז. "דאביק", צילום מסך
אבאוד/צילום מסך, "דאביק"

שירותי הביטחון בצרפת, בבלגיה ובמדינות נוספות באירופה פועלים כעת לאיתור ולחיסול תאי טרור נוספים שנקשרו בשמו של אבאוד. זאת, על רקע הביקורת שנשמעה בצרפת בימים האחרונים על כך שהרשויות בבלגיה היו "שאננות" בטיפול ברשת הטרור שנחשפה רק לאחר המתקפה בפריז. "הטבעת סביב התאים השונים שהחלו בוורוויה מתהדקת", הוסיף שר המשפטים, בהתייחסות לעיירה במזרח בלגיה שבה פעל אבאוד.

לטענת ריק קולסט, פרופסור באוניברסיטת גנט, "'המדינה האיסלאמית' איבדה קשר חיוני למתקפות באזור הזה של העולם". הוא הוסיף כי שמו של אבאוד, שהפך ל"סלבריטי" ברשתות החברתיות בעת שהותו בסוריה בשנת 2013 ונהג להתרברב על כך שהוא מצליח לחצות גבולות מדיניים פעמים רבות מבלי שייתפס, נקשר עם כמה התארגנויות טרור באירופה. ביניהן, המתקפה על המוזיאון היהודי בבריסל, מתקפה על כנסייה בפרבר של פריז, ניסיון פיגוע ברכבת מהירה מבריסל לפריז – והמתקפה האחרונה בפריז, שהביאה למותם של לפחות 132 בני אדם.

עוד באותו נושא

תיעוד ראשון של "המוח" לפני הטרור בפריז: "ננצח בשמו של אללה"

לכתבה המלאה
מבצע משטרתי בפרבר מולנבק, בריסל, 16 בנובמבר 2015. רויטרס
פשיטה משטרתית על מולנבק, פרבר של בריסל שממנו יצאו חלק מהמחבלים/רויטרס

גורלו של שותפו של אבאוד, סלאח עבד א-סלאם בן ה-26, עדיין לא ידוע. הערב הצהיר ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס כי טרם נקבע אם הוא נמצא בצרפת או בבלגיה. קרוב לאלף אזרחים בלגים ממוצא סורי הושמו תחת פיקוח של סוכנויות הביון, במטרה להגיע למיקומו של עבד א-סלאם.

מוחמד עבד א-סלם, אחיו של אחד מהמחבלים במתקפה בפריז, מדליק נרות זיכרון, מולנבק, בלגיה, 18 בנובמבר 2015. רויטרס
מוחמד עבד א-סלאם, אחיו של המחבל הנמלט שטרם נודע מיקומו, מדליק נר זיכרון בחלון בית המשפחה בבריסל/רויטרס

יחד עם זאת, מומחים רבים מזהירים מפני מתקפות נוספות. רולף טופהובן מהמרכז למניעת משברים שבאסן, גרמניה, טען: "אולי ייקח זמן להקים תא או רשת, אבל יש מספיק אנשים שיכולים למלא את מקומו (של אבאוד) בדרך כזו או אחרת. הגידול הוסר, אבל אני בטוח שהסרטן ימצא דרך להמשיך ולהתפשט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully