וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ראשון של "המוח" לפני הטרור בפריז: "ננצח בשמו של אללה"

18.11.2015 / 18:57

בסרטון נראה עבד אל-חמיד אבאוד - שהרשויות בוחנות אם נהרג בפשיטה משטרתית בפריז - כשהוא קורא למוסלמים, בצרפתית ובערבית, להצטרף לג'יהאד. על רקע קולות ירי, אמר: "אתם מרוצים מהחיים המשפילים האלה, ועוד קוראים לעצמכם מוסלמים?"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

"קומו, עמדו, מהרו לנצח בשמו של אללה" – כך קרא עבד אל-חמיד אבאוד בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות. אבאוד, שעל פי הערכות אחראי לתיאום מתקפת הטרור בפריז ולמימונה, נראה בסרטון שצולם בזמן ובמיקום לא ידועים, כשהוא ככל הנראה תחת השפעת סמים וברקע נשמעים קולות ירי. אבאוד אמר את הדברים בצרפתית ובערבית.

"אני רוצה להעביר מסר לכל מי שעוד יושב", אמר. "האם אתם מרוצים מהחיים שלכם, בבתים שלכם? האם אתם מרוצים מהחיים שלכם באירופה, באפריקה, במדינות ערב, באמריקה? האם אתם מרוצים מהחיים האלה, החיים המשפילים האלה? ואתם קוראים לעצמכם מוסלמים? חפשו אחר גאווה, כבוד ועוז – תמצאו אותם רק בדת, בג'יהאד".

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש מציגים: זו הפצצה שהפילה את המטוס הרוסי בסיני
בדיקת DNA תכריע: האם "המוח" מאחורי הפיגועים בפריז חוסל?
צרפת: מתכנן הפיגועים היה בדירה; "לא ברור מה עלה בגורלו"

כוחות משטרה מחפשים חשודים בטרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
כוחות המשטרה בסן דני, היום/רויטרס

צוותי החקירה בצרפת בוחנים כעת אם בנוסף לשני ההרוגים בפשיטה המשטרתית הבוקר על דירה בפרבר סן דני שבצפון פריז, נמצאה גופה שלישית שעשויה להיות שייכת ליעד הפשיטה: אבאוד. "עשויה להיות גופה שלישית בין הריסות הדירה", מסר שר הפנים ברנאר קזנוב לרשת BFMTV. "נמתין להמשך החקירה על מנת לקבוע באופן ודאי את זהותה".

גורם ביטחוני בלגי הוסיף כי ייערכו בדיקות DNA על מנת לקבוע אם גופתו של אבאוד אכן נמצאה. במהלך המבצע, שארך כשבע שעות, אחת הנשים המתגוררות בדירה פוצצה עצמה באמצעות חגורת נפץ ואדם נוסף נהרג מירי צלף משטרתי. גורמי החקירה מסרו מאוחר יותר כי המחבלת המתאבדת היא בת הדוד של אבאוד. הפיצוץ העוצמתי הביא לקריסת התקרה בדירה, ולפציעתם של ארבעה שוטרים באורח קל. שבעה בני אדם נלקחו לחקירה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הפשיטה של כוחות היחידה המיוחדת של המשטרה על דירה בפרבר בפריז, במרחק שני קילומטרים מהאצטדיון הלאומי של צרפת - שבו התפוצצו שלושה מחבלים מתאבדים ביום שישי - החלה בסביבות השעה 5:30 (שעון ישראל). לפי דיווחים, חלק מהעצורים תכננו לבצע פיגוע טרור נוסף בפריז. במהלך המבצע נקראו התושבים להסתגר בבתיהם בעוד הכוחות כיתרו את האזור וראש העיר הודיע כי התחבורה הציבורית הופסקה זמנית.

על פי ההערכות, המבוססות על שיחות טלפון שנקלטו על ידי שירותי הביון בצרפת ובבלגיה, אבאוד התבצר בדירה ככל הנראה עם מעורבים נוספים במתקפת הטרור. במשך זמן רב, נמנעו הכוחות מלהיכנס לדירה מחשש שהיא ממולכדת, ודווח על חילופי ירי ופיצוצים רבים במהלך שעות המבצע.

עבד אל-חמיד אבאוד, מפקד מתקפת הטרור בפריז. "דאביק", צילום מסך
"לוחם קודש שנרדף על ידי סוכנויות המודיעין המערביות". אבאוד/צילום מסך, "דאביק"

אבאוד, אזרח בלגי בן 27, הידוע בכינוי "אבו עומאר אל-בלז'יקי", חבר בכיר בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, ונחשב לאחד המוציאים להורג של הארגון. אבאוד גדל בפרבר מולנבק של בריסל, אותו אזור שממנו הגיע אחד החשודים בסיוע למתקפה בפריז, סלאח עבד א-סלאם, ואחיו בארהים שהיה אחד מהמחבלים המתאבדים במתקפה. שמו של אבאוד נקשר בכמה תיקים פליליים, שבהם מעורב גם בראהים עבד א-סלאם, בשנים 2010 ו-2011.

על פי ממצאי החקירה, אבאוד פיקד על המתקפה המשולבת וריכז את פעילותם של שלוש החוליות שפעלו במקביל. כמו כן, הוא ככל הנראה גייס את הכספים למימון הפעולה. בחודש פברואר האחרון, פרסם "דאביק", כתב העת של "המדינה האיסלאמית", ריאיון עם אבאוד, שהוגדר "לוחם קודש שנרדף על ידי סוכנויות המודיעין המערביות בגלל הג'יהאד שביצע בבלגיה". בכתבה נמסר כי הוא הגיע לסוריה כחודש לפני כן, בינואר 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully