וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בפריז: "לא ניתן לקבוע אם מתכנן הפיגועים חוסל"

התובע הכללי הבהיר כי בין הריסות הדירה שעליה פשטו כוחות המשטרה, ובה היה אמור להיות עבד אל-חמיד אבאוד, אותרו שתי גופות בלבד. שר הפנים: "עשויה להיות גופה שלישית". תיעוד ראשון של "המוח" לפני הטרור בפריז: "ננצח בשמו של אללה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

צוותי החקירה בצרפת בוחנים כעת אם בנוסף לשני ההרוגים בפשיטה המשטרתית הבוקר (רביעי) על דירה בפרבר סן דני שבצפון פריז, נמצאה גופה שלישית שעשויה להיות שייכת ליעד הפשיטה: מתכנן מתקפת הטרור בבירת צרפת בסוף השבוע האחרון, עבד אל-חמיד אבאוד. "עשויה להיות גופה שלישית בין הריסות הדירה", מסר שר הפנים ברנאר קזנוב לרשת BFMTV. "נמתין להמשך החקירה על מנת לקבוע באופן ודאי את זהותה".

התובע הכללי של פריז פרנסואה מולן כינס הערב מסיבת עיתונאים, ובמהלכה הבהיר כי עד כה אותרו שתי גופות בלבד בהריסות הדירה. "מצב הגופות לא מאפשר לזהות אותן", הבהיר, והוסיף כי על פי הממצאים בדירה אחת מהן היא מחבלת מתאבדת שהתפוצצה באמצעות חגורת נפץ בהתאם לדיווחים בכלי התקשורת.

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש מציגים: זו הפצצה שהפילה את המטוס הרוסי בסיני
צרפת: מתכנן הפיגועים היה בדירה; "לא ברור מה עלה בגורלו"
עקב המתקפה של רוסיה וצרפת: הנהגת דאעש נמלטה מא-רקה

כוחות משטרה מחפשים חשודים בטרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
"נמתין להמשך החקירה על מנת לקבוע באופן ודאי את זהותה". שוטרים במהלך הפשיטה, היום/רויטרס

מולן סיפק סקירה של מאמצי החקירה עד כה, ומסר כי אותרו כלי רכב, כלי נשק וטלפונים שבהם ככל הנראה נעשה שימוש במהלך המתקפה המשולבת. בטלפון סלולרי שנמא סמוך לאולם המופעים "בטקלן", נמאה הודעה שבה נכתב: "יצאנו, אנחנו מוכנים". כעת פועלים צוותי החקירה לבחון מי נמען ההודעה. כמו כן, מידע מודיעיני רב נאסף בנוגע לשלוש החוליות האחראיות למתקפות בסוף השבוע. כמו כן, נעצרו גורמים נוספים הקשורים לחוליית הטרור, אולם התובע הבהיר כי עבד אל-חמיד אינו ביניהם.

המידע על הפשיטה הערב הגיע מאיכון טלפוני ומעדויות שנאספו אתמול ואומתו. "המבצע בדירה היה מורכב", אמר. "בזמן חילופי האש והמצור על הדירה, המחבלים הצליחו להתכונן לתגובה". הוא שיבח את אנשי כוחות הביטחון על פעילותם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מוחמד עבד א-סלם, אחיו של אחד מהמחבלים במתקפה בפריז, מדליק נרות זיכרון, מולנבק, בלגיה, 18 בנובמבר 2015. רויטרס
מוחמד עבד א-סלאם, אחיו של אחד מחבל נוסף שנמלט, מדליק נרות זיכרון בבית המשפחה במולנבק, בלגיה, הערב/רויטרס

כמו כן, מסר מולן כי עד כה זוהו חמישה מחבלים שנהרגו במתקפת הטרור בלבד, ושניים נותרו לא מזוהים. הוא הוסיף כי התביעה בפריז, בשיתוף עם גופי הביטחון בצרפת, בבלגיה ובמדינות נוספות, ימשיכו בחקירה במלוא הכוח, על מנת לפענח את התשתית שאפשרה את המתקפה המשולבת.

גורם ביטחוני בלגי הוסיף כי ייערכו בדיקות DNA על מנת לקבוע אם גופתו של אבאוד אכן נמצאה. במהלך המבצע, שארך כשבע שעות, אחת הנשים המתגוררות בדירה פוצצה עצמה באמצעות חגורת נפץ ואדם נוסף נהרג מירי צלף משטרתי. גורמי החקירה מסרו מאוחר יותר כי המחבלת המתאבדת היא בת הדוד של אבאוד. הפיצוץ העוצמתי הביא לקריסת התקרה בדירה, ולפציעתם של ארבעה שוטרים באורח קל.

בראנר קזנוב שר הפנים הצרפתי בזירת הפשיטה בסן דני בפריז, צרפת, נובמבר 2015. רויטרס
שר הפנים קזנוב בסן דני, היום/רויטרס

כמו כן, גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו לרשת האמריקנית CNN כי ההחלטה על המבצע המשטרתי התקבלה לאחר שסוכנויות הביון בצרפת ובבלגיה קלטו תקשורת טלפונית ככל הנראה של אחד מקרובי משפחתו של אבאוד, שעקבותיו נעלמו מאז המתקפה בפריז, לפיה הוא נמצא בצרפת. גורמים נוספים מסרו לרשת BFMTV כי המידע הגיע מרשויות הביון המרוקאיות, אולם לא נמסר לכך אישור רשמי.

מהתביעה בצרפת נמסר כי שבעה בני אדם נעצרו במבצע, בהם בעל הדירה ושלושה ששהו בתוך המבנה. שלוש משאיות צבאיות שהגיעו לזירה פרקו כמאה חיילים ולפחות שבעה פיצוצים אירעו באזור במהלך הפשיטה. הפשיטה של כוחות היחידה המיוחדת של המשטרה על הדירה, במרחק שני קילומטרים מהאצטדיון הלאומי של צרפת - שבו התפוצצו שלושה מחבלים מתאבדים ביום שישי - החלה בסביבות השעה 5:30 (שעון ישראל). לפי דיווחים, חלק מהעצורים תכננו לבצע פיגוע טרור נוסף בפריז.

התובע הכללי של פריז, פרנסואה מולן, מסר בתום המבצע כי מיקומו של אבאוד עדיין לא ודאי. התובע מולין אמר כי לא ניתן להיכנס לדירה בסן דני בשל החשש כי היא עודנה ממולכדת, אך הדגיש כי אבאוד "היה בדירה". תחילה סברו בפריז כי אבואוד, "המוח" שמאחורי מתקפת הטרור בצרפת שגבתה את חייהם של 129 בני אדם, נמצא בסוריה, שכן הוא נסע לשם בתחילת השנה. בתחילת השבוע דווח כי הטלפון שלו אוכן ביוון.

עבד אל-חמיד אבאוד, מפקד מתקפת הטרור בפריז. "דאביק", צילום מסך
פיקד על המתקפה המשולבת. אבאוד/צילום מסך, "דאביק"

אבאוד, אזרח בלגי בן 27, הידוע בכינוי "אבו עומאר אל-בלז'יקי", חבר בכיר בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, ונחשב לאחד המוציאים להורג של הארגון. אבאוד גדל בפרבר מולנבק של בריסל, אותו אזור שממנו הגיע אחד החשודים בסיוע למתקפה בפריז, סלאח עבד א-סלאם, ואחיו בארהים שהיה אחד מהמחבלים המתאבדים במתקפה. שמו של אבאוד נקשר בכמה תיקים פליליים, שבהם מעורב גם בראהים עבד א-סלאם, בשנים 2010 ו-2011.

על פי ממצאי החקירה, אבאוד פיקד על המתקפה המשולבת וריכז את פעילותם של שלוש החוליות שפעלו במקביל. כמו כן, הוא ככל הנראה גייס את הכספים למימון הפעולה. בחודש פברואר האחרון, פרסם "דאביק", כתב העת של "המדינה האיסלאמית", ריאיון עם אבאוד, שהוגדר "לוחם קודש שנרדף על ידי סוכנויות המודיעין המערביות בגלל הג'יהאד שביצע בבלגיה". בכתבה נמסר כי הוא הגיע לסוריה כחודש לפני כן, בינואר 2015.

(עדכון ראשון: 18:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully