וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מתכנן הפיגועים היה בדירה; "לא ברור מה עלה בגורלו"

הרשויות טענו כי לפי מידע מודיעיני עבד אל-חמיד אבואוד, "המוח" מאחורי המתקפה בפריז, הסתתר בדירה בפרבר סן דני. המידע התבסס על מעקב אחר אישה, ייתכן קרובת משפחתו, שנחשדה שהסתירה אותו. לפי דיווחים, מדובר במחבלת שהתאבדה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: שניר דבוש

אחרי הפשיטה ששיתקה את הפרבר הפריזאי סן דני היום (רביעי) קיים שר הפנים הצרפתי, ברנאר קזנוב, מסיבת עיתונאים באזור ואמר כי מידע מודיעיני הוביל את משטרת צרפת לחשוב שעבד אל-חמיד אבואוד, מתכנן הפיגועים בפריז ביום שישי נמצא בבירה. אולם, לפי התובע הפריזאי, פרנסואה מולין, מיקומו עדיין לא ודאי. במקביל, אמרו גורמי משטרה ל-CNN כי הכוחות הגיעו לדירה "בדיוק בזמן" משום שהחשודים במקום "התכוונו לבצע פיגוע נוסף".

תחילה סברו בפריז כי אבואוד, "המוח" שמאחורי מתקפת הטרור בצרפת שגבתה את חייהם של 129 בני אדם, נמצא בסוריה, שכן הוא נסע לשם בתחילת השנה. בתחילת השבוע דווח כי הטלפון שלו אוכן ביוון. גורמים במשטרה אמרו לערוץ הטלוויזיה BFMTV כי בת דודתו של אבואוד שנמצאה תחת מעקב הרשויות "לפני כמה ימים" נחשדה במתן מקלט לאבואוד. לפי הדיווח, מדובר באישה שפוצצה את עצמה.

התובע מולין אמר כי לא ניתן להיכנס כעת לדירה בסן דני בשל החשש כי היא ממולכדת אך הוא הדגיש כי עבד אל-חמיד אבואוד "היה בדירה". לאחר מכן הוא ציין שגבר שהיה בדירה נורה למוות. שני בני אדם אחרים הסתתרו בדירה ונעצרו. לדבריו, הוא עדיין לא יכול לאשר את זהות המעורבים. מולין ציין כי הכוחות הגיעו לדירה בעקבות מעקב אחר טלפונים ודיווחים של עדי ראייה.

לקריאה נוספת:
עקב המתקפה של רוסיה וצרפת: הנהגת דאעש נמלטה מא-רקה
בעל הדירה שבה שהו המחבלים בפריז: "ביקשו שאסתיר אותם, עשיתי טובה"
חקירת המתקפה בצרפת: מחבל תשיעי זוהה כמעורב בפיגועים בפריז

חשוד מובל על ידי שוטרים במהלך הפשיטה על פרבר סן דני בפריז, צרפת, נובמבר 2015. רויטרס
שוטרים בפרבר סן דני, היום/רויטרס
דיירת בבניין התחבאה בשירותים אך בשל הפיצוצים חששה שהתקרה תקרוס וברחה ממנו

במקביל למסיבת העיתונאים נפוצו דיווחים על כנסייה בסן דני שגם אליה פרצו כוחות בשל החשש כי יש בה "מטעני נפץ". שוטרים נראו מנסים לשבור את הדלת לכנסייה העתיקה. העיתון הצרפתי "לה מונד" דיווח כי מדובר ככל הנראה בהתרעת שווא.

בתוך כך, ממשיכות להיחשף עדויות מהבניין שאליו פרצו לפנות בוקר הכוחות. "רצתי והחזקתי את התינוקת שלי חזק", סיפרה אישה המתגוררת בקומה מתחת לדירה שאליה פרצו השוטרים. היא סיפרה ל-BBC כי התחבאה בשירותים אך בשל הפיצוצים חששה שהתקרה תקרוס. "שמעתי קולות ירי וצעקות ואנשים קוראים 'תירה, תירה'".

היום הודיעו הרשויות כי זוהו כל 129 הרוגי הפיגועים. הקבינט הצרפתי מסר כי כמאה משפחות יכולות לאסוף כעת את חפציהם של יקיריהן מהמכון הפורנזי.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בראנר קזנוב שר הפנים הצרפתי בזירת הפשיטה בסן דני בפריז, צרפת, נובמבר 2015. רויטרס
השר קזנוב/רויטרס

לאחר מסיבת העיתונאים בסן דני, נשא הנשיא פרנסואה הולנד נאום מול ראשי הערים של צרפת. הוא שב ואמר כי "צרפת במלחמה" והדף את הניסיונות לקשור בין משבר הפליטים לפיגועי הטרור. "כמה בני אדם ניסו למתוח חוט בין זרם הפליטי מהמזרח התיכון לאיום הטרור", אמר. "אך הקשר בין השניים נובע מכך שאזרחים מעיראק ומסוריה חיים באזור שנשלטים על ידי דאעש ונהרגים על ידי אלה שתוקפים אותנו". הוא הכריז שוב על תכניתו לקלוט 30 אלף פליטים בשנתיים הקרובות.

בדבריו הוא ביקש את תמיכתם של ראשי העיר, במיוחד בשיגור אלפי שוטרים אל תוך השכונות. הוא הציע שיינתן לרשויות המקומיות יותר סמכויות לעצור אזרחים וכלי רכב הנכנסים לאזורים מסוימים.

כוחות משטרה מחפשים חשודים בטרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015. AP
כוחות משטרה מחפשים חשודים בטרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015/AP
נשיא צרפת פרנסואה הולנד וראש הממשלה מנואל ואלס, נובמבר 2015. רויטרס
"אין קשר למשבר הפליטים", הולנד לצד ראש הממשלה מנואל ואלס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully