וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב המתקפה של רוסיה וצרפת: הנהגת דאעש נמלטה מא-רקה

רשת "סקיי ניוז" דיווחה כי בכירי דאעש ופעילים רבים בארגון החלו לברוח מבירת "המדינה האיסלאמית". מאז הפיגועים בפריז והתרסקות המטוס הרוסי הגבירו המדינות את התקיפות בעיר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הנהגת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) החלה להימלט מהעיר א-רקה שבצפון סוריה, הנחשבת ל"בירת הארגון", בעקבות התגברות התקיפות האוויריות על האזור – כך דיווחה הבוקר (רביעי) רשת "סקיי ניוז" בערבית. לפי הדיווח, בכירי דאעש נמלטו יחד עם משפחותיהם ועם פעילים רבים, מא-רקה אל העיר מוסול שבצפון עיראק, הנמצאת גם היא בשליטת הארגון הקיצוני.

החל מיום ראשון מבצעים כלי טיס צרפתיים עשרות תקיפות באזור א-רקה נגד יעדי הארגון, אשר קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית בפריז ביום שישי שבה נהרגו לפחות 129 בני אדם. משרד ההגנה בפריז מסר כי המטוסים פוגעים במרכזי פיקוד ושליטה של הארגון, במחנות לגיוס לוחמים זרים, במחסני תחמושת ובמחנה אימונים. לאחר הפיגועים בפריז הכריז נשיא צרפת פרנסואה הולנד כי מדובר "במעשה של מלחמה" נגד צרפת, והבטיח להגיב.

עוד בנושא:
שלושה הרוגים בפשיטה בפרבר בפריז: אחד מהמחבלים מתבצר בדירה
עיתונאי צרפתי: "במקם סוריה, הצבא צריך להפציץ בבלגיה"
אצטדיון בגרמניה פונה מחשש לפיגוע: "לא נמצאו מטעני נפץ"

תיעוד: כך נראית בירת דאעש א-רקה בעקבות הפצצות חיל האוויר הרוסי. רויטרס
הפצצה של חיל האוויר הרוסי בא-רקה/רויטרס

בהצהרה שפורסמה אתמול בסוכנות הידיעות של דאעש "אעמאק" נטען כי התקיפות הצרפתיות פגעו רק "באזורים ריקים" בסמוך לא-רקה, אך הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח היום כי לפחות 33 פעילי דאעש נהרגו בתקיפות בעיר בימים האחרונים, שבוצעו על ידי צרפת ורוסיה.

א-רקה היא העיר הגדולה ביותר שכבש דאעש מידי משטר אסד בסוריה, והיא הוכרזה כ"בירת החליפות האיסלאמית" של הארגון. לפי דיווחים שונים, בעיר יושבים המפקדות הראשיות של דאעש ובכירי הארגון, בהם המנהיג אבו בכר אל-בגדדי.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אחרי הפיגועים בפריז: מטוסים צרפתיים תקפו בא-רקה שבסוריה. צילום מסך
מטוסים צרפתיים ממריאים לתקיפות בא-רקה/צילום מסך

בסוף חודש ספטמבר הצטרפה צרפת לתקיפות של הקואליציה הבינלאומית נגד יעדי דאעש בסוריה, והפכה למדינה הפעילה ביותר מבין מדינות אירופה בלחימה נגד הארגון. מאז הפיגוע ביום שישי גבר קצב תקיפות המטוסים הצרפתיים, אשר ממריאים מבסיסים באיחוד האמירויות הערביות ובירדן. זאת במקביל למבצע הצבאי שמנהלת רוסיה בסוריה מסוף חודש ספטמבר, שבמהלכו תוקפת גם היא יעדים של דאעש באזור א-רקה. אתמול הודיעה רוסיה באופן רשמי כי התרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני בסוף חודש אוקטובר הייתה פעולת טרור ונבעה מפיצוץ חומר נפץ שהוטמן בו.

מנהיג דאעש אבו-בכר אל-בגדאדי בתמונה מיולי 2014. AP
מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully