וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני הרוגים, בהם מחבלת מתאבדת, בפשיטה על פרבר בפריז

חילופי ירי כבדים על רקע פיצוצים אירעו בפרבר סן דני שבבירה, כשיעד החיפושים הוא מתכנן הפיגועים בליל שישי. בתום שבע שעות הסתיים מבצע הפשיטה אך לא ברור מה עלה בגורל המחבל שנחשב ל"מוח". שבעה בני אדם נעצרו, ארבעה שוטרים נפצעו וכלבה משטרתית נהרגה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: שניר דבוש

שוטרים פשטו הבוקר (רביעי) על דירה בפרבר סן דני שבצפון פריז, כחלק מהחיפושים אחר מתכנן הפיגועים בפריז שאירעו בעיר בליל שישי האחרון, עבד אל-חמיד אבאוד. בתום שבע שעות הסתיים המבצע כשתוצאותיו: שני חמושים נהרגו - אחד בידי צלף משטרתי והאחרת פוצצה את עצמה באמצעות חגורת נפץ. עדיין לא ברור אם אבאוד נתפס או נהרג. ארבעה שוטרים נפצעו באורח קל בחילופי האש. בנוסף לכך, התביעה הצרפתית מסרה כי שבעה נעצרו, בהם בעל הדירה ושלושה ששהו בתוך המבנה. שלוש משאיות צבאיות שהגיעו לזירה פרקו כמאה חיילים ולפחות שבעה פיצוצים אירעו באזור במהלך הפשיטה.

הפשיטה של כוחות היחידה המיוחדת של המשטרה על דירה בפרבר בפריז, במרחק שני קילומטרים מהאצטדיון הלאומי של צרפת - שבו התפוצצו שלושה מחבלים מתאבדים ביום שישי - החלה בסביבות השעה 5:30 (שעון ישראל). לפי דיווחים, חלק מהעצורים תכננו לבצע פיגוע טרור נוסף בפריז. במהלך המבצע נקראו התושבים להסתגר בבתיהם בעוד הכוחות כיתרו את האזור וראש העיר הודיע כי התחבורה הציבורית הופסקה זמנית. הדירה שעליה פשטו הכוחות נמצאת כמה קומות מעל בית ספר יסודי, אולם ראש העיר מסר כי לא יתקיימו לימודים היום בפרבר. במהלך המבצע נהרגה כלבה משטרתית.

לפי הדיווחים, שני הגברים הנוספים שהתבצרו בדירה יחד אבאוד בדירה הם סלאח עבד סלאם, המחבל השמיני שנמלט מזירות הפיגועים ביום שישי וכן מחבל תשיעי שטרם זוהה. אולם לא ברור אם דיווחים אלה נכונים. המשטרה מסרה כי נראה שהמבצע מתקרב לסיומו אך עדיין לא ברור אם הוא הסתיים בהצלחה.

עוד בוואלה! NEWS:
שתי טיסות "אייר פראנס" מארה"ב לפריז הוסטו בשל חשש מפצצה
עיתונאי צרפתי: "במקם סוריה, הצבא צריך להפציץ בבלגיה"

חשוד מובל על ידי שוטרים במהלך הפשיטה על פרבר סן דני בפריז, צרפת, נובמבר 2015. רויטרס
חשוד מובל על ידי השוטרים/רויטרס
כוחות משטרה מחפשים חשודים בטרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015. AP
המשטרה הצרפתית בסן דני, הבוקר/AP
"אנשים מפחדים, זה יותר ממה שאנחנו יכולים לשאת"

"התעוררתי בשעה 4:10 (שעון צרפת) מקולות פיצוצים. הם נמשכו כמעט 20 דקות ולאחר מכן נשמעו יריות", סיפרה תושבת הפרבר ל"לה מונד". "מהחלון שלנו ראינו אורות מהבהבים וחשבנו שזה אולי רימונים. אחר כך הגיעו המסוקים והאירו על הגגות. אנחנו מפחדים, הדלקנו את האורות כדי שהילדים לא יפחדו".

תושב סן דני אחר תיאר בפני כתב אי-פי את חילופי האש הכבדים והפיצוצים באזור. "זה החל עם פיצוץ. ולאחר מכן אירע פיצוץ נוסף ואז עוד שני פיצוצים. בערך שעה של קולות ירי", סיפר. תושב נוסף קבע כי מדובר ברימונים. "זה נמשך ונעצר. שמעתי רובי קלצ'ינקוב. ואז החל שוב". אישה נוספת שמתגוררת באזור ודיברה עם כתבת ה"גרדיאן", העידה על פחדיה לנוכח המתקפות בעיר. "אנשים מפחדים, זה יותר ממה שאנחנו יכולים לשאת".

מפת האזור

יעד הפשיטה: "המוח" מאחורי המתקפה המשולבת בפריז

אבאוד, אזרח בלגי בן 27, הידוע בכינוי "אבו עומאר אל-בלז'יקי", חבר בכיר בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, ונחשב לאחד המוציאים להורג של הארגון.

אבאוד גדל בפרבר מולנבק של בריסל, אותו אזור שממנו הגיע אחד החשודים בסיוע למתקפה בפריז, סלאח עבד א-סלאם, ואחיו בארהים שהיה אחד מהמחבלים המתאבדים במתקפה. שמו של אבאוד נקשר בכמה תיקים פליליים, שבהם מעורב גם בראהים עבד א-סלאם, בשנים 2010 ו-2011.

עבד אל-חמיד אבאוד, מפקד מתקפת הטרור בפריז. "דאביק", צילום מסך
המשטרה חושדת כי אבאוד התבצר בדירה/צילום מסך, "דאביק"

על פי ממצאי החקירה, אבאוד פיקד על המתקפה המשולבת וריכז את פעילותם של שלוש החוליות שפעלו במקביל. כמו כן, הוא ככל הנראה גייס את הכספים למימון הפעולה. בחודש פברואר האחרון, פרסם "דאביק", כתב העת של "המדינה האיסלאמית", ריאיון עם אבאוד, שהוגדר "לוחם קודש שנרדף על ידי סוכנויות המודיעין המערביות בגלל הג'יהאד שביצע בבלגיה". בכתבה נמסר כי הוא הגיע לסוריה כחודש לפני כן, בינואר 2015.

עד שראה את המחבלת המתאבדת: "היא הייתה אישה צעירה"

"ב-4:25 התעוררנו מרעש מחריד", סיפר סנוקו עבדולאי לרויטרס שראה את המחבלת מפעילה את מטען הנפץ שלה. "זה ממש העיר אותי, קפצתי מהמיטה, פתחתי את החלון, הוצאתי את הראש, רציתי לראות מה קרה, ואז השוטר אמר לי: 'תסגור אדוני, תסגור, תסגור!'. ראיתי את המשטרה ואת מכבי האש רצים הלוך ושוב ברחוב, הכול היה מלא עשן".

"ב-7:25 שמענו פיצוץ ומסתבר שבין המחבלים הייתה אישה שפוצצה את עצמה. זה קרה 300 מטר מהדירה שלי, אם אתה פותח את החלון, אתה רואה את קרב היריות. הייתה לה פצצה בוודאות, זאת לא המשטרה שהרגה אותה, היא פוצצה את עצמה. היא הייתה אישה צעירה".

דיזל, הכלבה בת השבע, שנהרגה בפשיטה

חיילים צרפתים בפרבר סאן דני של פריז, 18 בנובמבר 2015. טוויטר, צילום מסך
משאיות צבא שהוזעקו לזירת האירוע/צילום מסך, טוויטר

אתמול, בתום בחינת קטעי וידאו מאירועי הטרור הסיקה המשטרה הצרפתית כי שלושה גברים שהו במכונית שממנה בוצע פיגוע הירי לעבר מסעדה, ושאלמוני נוסף, תשיעי במספר, מבוקש עכשיו לחקירה בחשד שהיה מעורב במתקפת הטרור. במסגרת החקירה נמצא גם טלפון סלולרי באחת מזירות המתקפה, אשר לדברי גורמי ביטחוניים בצרפת ככל הנראה שייך לאחד המחבלים. על פי הגורמים, הודעת טקסט, שכללה "קדימה, מוכנים", והתגלתה בטלפון נשלחה למתאם הפעולה רגעים ספורים לפני הפיגועים. "מציאת הטלפון עשויה להיות פריצת דרך גדולה מאוד", הוסיפו.

בתוך כך, האתר הצרפתי "לה וואה דו נור" דיווח כי כוחות המשטרה ערכו אתמול מבצע ברובע של העיר בולוניה-סור-מר שבצפון-מערב המדינה. על פי עדי ראייה, השוטרים במקום "חבשו קסדות, צוידו במגנים ובאפודי מגן ועברו בין בתי הרובע". במקביל נמסר ממשטרת פריז כי 16 בני אדם נעצרו באזור העיר מאז יום ראשון, במסגרת חקירת מתקפת הטרור. בנוסף, במסגרת החקירה נעצרו אתמול תשעה חשודים בגרמניה, שבעה מתוכם שוחררו מאוחר יותר.

(עדכון ראשון: 6:52)

המשטרה הצרפתית ערכה פשיטה בפרבר סן-דני, ליד פריז. 18 בנובמבר 2015. רויטרס
המשטרה הצרפתית ערכה פשיטה בפרבר סן-דני, ליד פריז. 18 בנובמבר 2015/רויטרס
המחבל מפריז סלאח עבד א-סלאם ומזרקים שנמצאו בחדר מלון של המחבלים. רויטרס, צילום מסך Le Point, עיבוד תמונה
עבד א-סלאם והצינוריות שנמצאו בחדר המלון ששכר/עיבוד תמונה, רויטרס, צילום מסך Le Point
המשטרה הצרפתית ערכה פשיטה בפרבר סן-דני, ליד פריז. 18 בנובמבר 2015. רויטרס
המשטרה הצרפתית ערכה פשיטה בפרבר סן-דני, ליד פריז. 18 בנובמבר 2015/רויטרס
כוחות צבא מאבטחים פשיטה לחיפוש אחר פעילי טרור בפרבר סן-דני בפריז, נובמבר 2015. רויטרס
חיילים ברחובות סן דני/רויטרס
חיילים סמוך לאזור בו התבצרו חשודים בדירה, סן דני פריז, צרפת, 18 בנובמבר. רויטרס
חיילים סמוך לאזור בו התבצרו חשודים בדירה, סן דני פריז, צרפת, 18 בנובמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully