וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי צרפתי: "במקם סוריה, הצבא צריך להפציץ בבלגיה"

אריק זמור, שנודע בהתטאויותיו השערורייתיות, הביע ביקורת חריפה על מדיניותו של הנשיא פרנסואה הולנד בעקבות מתקפת הטרור בפריז - וקרא להפציץ את הפרבר של בריסל שממנו יצאו המחבלים. "האיסלאם פשוט לא זז מאז ימי הביניים"

צילום: מתוך יוטיוב, עריכה: מתן חדד

העיתונאי הצרפתי אריק זמור, שנודע בשל אמירותיו השמרניות ואף הורשע בעבר בהסתה גזענית, טען אתמול (שלישי) בריאיון לרשת RTL הצרפתית כי "במקום להפציץ את א-רקה, צרפת חייבת להפציץ את מולנבק". זמור התייחס לא-רקה, שנודעה כבירת "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, שמטוסי חיל האוויר הצרפתי הפציצו אמש ביום השלישי ברציפות בתגובה למתקפת הטרור בפריז, ולמולנבק, פרבר של העיר בריסל שממנו יצאו חלק מהמחבלים.

זמור יצא נגד דבריו של הנשיא פרנסואה הולנד, שהבטיח לנקום בדאעש ולהחריף את התקיפות בסוריה, וטען כי הוא "משחק בלהיות מצביא". לדבריו, "המלחמה בסוריה מצטרפת לאלה שבאפגניסטן או בלוב, שרק החריפו את המצב שהן ניסו לחסל. המלחמה היא לצד ערב הסעודית, קטאר וטורקיה, שייצרו, ציידו והעבירו כספים לדאעש, בדיוק כפי שעשו עם אל-קאעדה".

עוד בוואלה! NEWS:
מגיש החדשות האוסטרלי שסחף מיליונים: "דאעש קטן וחלש"
אצטדיון בגרמניה פונה מחשש לפיגוע: "לא נמצאו מטעני נפץ
סקר: חצי מהפלסטינים בעד אינתיפאדה, פחות מרבע רוצים שלום"

מבצע משטרתי בפרבר מולנבק, בריסל, 16 בנובמבר 2015. רויטרס
כוחות משטרה במולנבק/רויטרס

"האיסלאם פשוט לא זז מאז ימי הביניים", הוסיף זמור, שדבריו עוררו סערה ברשתות החברתיות. "כשדאעש מצטטים פסוקי קוראן כדי להצדיק את מעשיהם המדממים, אנחנו יכולים להגיד שזו לא דרכו של האיסלאם, אבל מדובר בפרקים אמיתיים, מתוך הקוראן האמיתי". בסיום השידור, הבהיר המנחה איב קלבי: "אני רוצה להבטיח למאזינינו הבלגים, אנו לא הולכים להפציץ את מולנבק".

כוחות המשטרה פעלו בימים האחרונים במולנבק, משם יצאו לפחות שני מחבלים המעורבים במתקפה המשולבת בפריז. זאת, במסגרת המשך המרדף המשטרתי נגד סלאח עבד א-סלאם, תושב מולנבק שהשתתף במתקפה ונמלט מפריז. אחיו, בראהים, ביצע פיגוע התאבדות, שבמהלכו לא נהרג אדם מלבדו.

מוקדם יותר אתמול אמר נשיא סוריה, בשאר אסד, כי יהיה מוכן לשתף מידע מודיעיני עם צרפת רק במידה וזו תסכים לשנות את המדיניות שלה בנוגע לסוריה. "אנחנו מתגלים כנחוצים יותר ויותר להקמת קואליציה בינלאומית נגד הטרור", אמר אסד והוסיף כי "הדרך היחידה לגלות מה רוצה העם הסורי היא דרך הקלפי ולא דרך לחץ חיצוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully