וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעל הדירה שבה שהו המחבלים בפריז: "ביקשו שאסתיר אותם, עשיתי טובה"

תושב פרבר סן דני גילה רק הבוקר שבדירתו מסתתרים המחבלים החשודים במעורבות במתקפת הטרור. "מישהו ביקש ממני להסתיר שלושה אנשים למשך שלושה ימים ועשיתי להם טובה, זה נורמלי", סיפר בעל הדירה לרויטרס. הוא עוכב לחקירה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: מתן חדד

ג'וואד בן דואו, תושב הפרבר הפריזאי סן דני, לא ידע כי החשודים במתקפת הטרור ביום שישי שוהים בדירתו כשהחלה הפשיטה הבוקר (רביעי) בפריז. "מישהו ביקש ממני להסתיר שלושה אנשים לשלושה ימים ועשיתי להם טובה, זה נורמלי", אמר בן דואו שעוכב לחקירה על ידי המשטרה. הבוקר, עם קבלת הדיווחים על הפשיטה שהסתיימה בשני הרוגים, מחבלת מתאבדת ומחבל שנורה בידי צלף, הבין בן דואו שבביתו מתנהלים העימותים העזים.

לפי המשטרה, יעדי הפשיטה היו מתכנן הפיגועים בפריז ביום שישי, עבד אל-חמיד אבאוד, וכן שני מחבלים נוספים מהמתקפה, בהם סלאח עבד א-סלאם. עדיין לא ברור אם השניים נכללים בחמישה שנעצרו במהלך המבצע הדרמטי או אם נהרגו.

"גיליתי שזה הבית שלי, ושהאנשים האלה מתבצרים בדירה שלי", סיפר. "מישהו ביקש ממני טובה ועשיתי לו טובה. אני לא יודע מאיפה הם באו, אני לא יודע שום דבר". בהמשך טען כי באותה עת שהה בדירת חבריו לא הרחק משם. "ירדתי לרחוב ושמעתי יריות ואז היו צעקות מהחלון". לעיתונאי הסוכנות הצרפתית הוא טען כי אמר לאדם שביקש ממנו לשכן בדירתו את המחבלים כי אין בה מזרון. "אמרו לי שזה 'לא בעיה' ושהם באים צריכים רק מים ומקום להתפלל בו. לא ידעתי שהם מחבלים".

תושב סן-דני שהסתיר את המחבלים בדירתו: "לא ידעתי, עשיתי להם טובה". רויטרס
"עשיתי להם טובה, זה נורמלי". בן דואו/רויטרס

הפשיטה של כוחות היחידה המיוחדת של המשטרה על דירה בפרבר בפריז, במרחק שני קילומטרים מהאצטדיון הלאומי של צרפת - שבו התפוצצו שלושה מחבלים מתאבדים ביום שישי - החלה בסביבות השעה 5:30 (שעון ישראל). התושבים נקראו להסתגר בבתיהם בעוד הכוחות כיתרו את האזור וראש העיר הודיע כי התחבורה הציבורית הופסקה זמנית ושהיום לא יתקיימו לימודים בבתי הספר ובאוניברסיטאות.

לפי דיווחים של כלי תקשורת בצרפת, אזרח נהרג בחילופי האש. עם זאת, ב-BBC דווח כי ההרוג השלישי הוא אחד החמושים. ארבעה שוטרים נפצעו באורח קל. בנוסף לכך, חמישה חשודים נעצרו. בעל הדירה עוכב לחקירה. כוחות ביטחון גדולים נפרסו באזור ושלוש משאיות צבאיות הגיעו לזירה ובהן כמאה חיילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מפת האזור

חיילים סמוך לאזור בו התבצרו חשודים בדירה, סן דני פריז, צרפת, 18 בנובמבר. רויטרס
חיילים ברחובות סן דני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully