וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אצטדיון בגרמניה פונה מחשש לפיגוע: "לא נמצאו מטעני נפץ"

לאחר שאלפי הצופים בהאנובר פונו ממשחק גרמניה-הולנד, הבהיר שר הפנים כי הדיווח על מכונית תופת באזור שגוי. "המידע הגיע מגורם זר", טען. גורם ביטחוני: "קשור למתקפת הטרור בפריז"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

משחק הידידות בין נבחרות הכדורגל של גרמניה ושל הולנד שהיה אמור להיערך אמש (שלישי) באצטדיון בהאנובר בוטל והאצטדיון פונה, בשל "איום ממשי" - כך מסרו גורמים משטרתיים לרשת NOS ההולנדית. שני שרים בממשלת הולנד ששהו באצטדיון פונו במהרה על ידי שירותי הביטחון. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל גם הייתה צפויה להגיע לאצטדיון.

המשטרה המקומית הודיעה כי מצאה חפץ חשוד בקרבת האצטדיון. עם זאת, בוריס פיסטוריוס, שר הפנים של ממשלת סקסוניה תחתית שבתחומה נמצאת העיר, טען כי "לא נמצאו כל מטעני נפץ ולא נעצרו חשודים". שר הפנים של גרמניה תומס דה מזייר אמר הערב כי המידע על כוונת הפיגוע בעיר האנובר "הגיע ממקור זר", ואישר כי לא נמצאו כל מטעני נפץ בעיר.

מוקדם יותר היום, ציין דה מזייר כי "האיום הביטחוני בגרמניה חמור מאוד". דוברת המשטרה סטפני וייס מסרה כי "חפץ חשוד נמצא בקרבת האצטדיון ובעקבות כך המשטרה פתחה את שערי היציעים והחלה לפנות את האוהדים שכבר הגיעו וכן למנוע מהאוהדים שבחוץ להיכנס לאצטדיון".

צרפת תצא למרות הכל לוומבלי: "יהיה מרגש לשמוע את ההמנון"

חלוץ העבר ז'יסט פונטיין: "אנחנו צריכים לוותר על אירוח היורו"

משטרה מחוץ לאצטדיון בהאנובר, גרמניה, 17 בנובמבר 2015. רויטרס
כוחות המשטרה מחוץ לאצטדיון בהאנובר, הערב/רויטרס

כמו כן, הופסקה תנועת הרכבות בעיר ואולם מופעים סמוך פונה - אך בהמשך נמסר כי המופע ייערך כמותכנן. גורם ביטחוני בכיר באיחוד האירופי מסר לעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" כי "ביטול המשחק קשור למתקפת הטרור בפריז". חפץ חשוד נוסף נמצא בתחנת הרכבת המרכזית של האנובר, ועל פי הדיווח ב"דויטשה וולה", חלק ממנה נסגר.

מפכ"ל משטרת האנובר וולקר קלו מסר כי "היו לנו ראיות מוצקות לכך שמישהו רצה לפוצץ מטען בתוך האצטדיון". על פי הדיווח בעיתון המקומי "קרייסצייטונג", מדובר במכונית תופת שהוסוותה ככלי רכב של שירותי החירום. עם זאת, בדיווחים נוספים נטען כי מדובר במזוודה שהושארה מחוץ לאצטדיון.

אצטדיון האנובר. AP
השוטרים עורכים חיפוש באצטדיון בהאנובר/AP

שלושה ימים אחרי מתקפת הטרור בפריז שכללה פיגוע גם סמוך למשחק הידידות בין צרפת לגרמניה בסטאד דה פראנס, הוחלט אמש לבטל את משחק הידידות בין בלגיה לספרד שהיה אמור להיערך הערב בבריסל, עקב התראות לפיגוע נוסף.

על פי דיווחים בבלגיה, הסיבה שבגינה בוטל המשחק בין הנבחרת המקומית לבין נבחרת ספרד היא העובדה שסלאח עבדסלאם, החשוד כי היה מעורב בביצוע פיגועי הטרור בצרפת בשישי האחרון, נצפה מחוץ לאצטדיון שאמור היה לארח את המשחק בין הנבחרות, ולכן הוחלט לבטל את ההתמודדות. עבדסלאם, שחיפושים אחריו נמשכים 24/7, הצליח לברוח מפריז לאחר פיגועי התופת ולפחות על פי הדיווחים, נראה כי עבר את הגבול לבלגיה, אולי כדי לבצע פיגוע נוסף.

משטרה מחוץ לאצטדיון בהאנובר, גרמניה, 17 בנובמבר 2015. רויטרס
הופסקה תנועת הרכבות בעיר. שוטרים סמוך לאצטדיון, הערב/רויטרס

בימים שחלפו מאז הפיגוע איתרו הרשויות הצרפתיות מספר מחבלים בלגים שהיו מעורבים בסדרת התקיפות בבירת צרפת, ואתמול ממשלת בלגיה העלתה את רמת הכוננות מפני טרור לרמה 3, בשל התרעות ממוקדות מפני פיגוע גדול מימדים בשטח המדינה.

במקביל, בהתאחדות הצרפתית החליטו לקיים כרגיל את משחק הידידות בין צרפת לאנגליה שייערך באצטדיון וומבלי הערב. כזכור, אתמול הודיעה אופ"א רשמית שבכוונתה לערוך את יורו 2016 בצרפת למרות מתקפות הטרור שעוברות על המדינה, והכריזה: "כל האמצעים יינקטו כדי שהטורניר יאובטח כראוי".

(עדכון ראשון: 20:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully