וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש מציגים: זו הפצצה שהפילה את המטוס הרוסי בסיני

בפרסום בכתב העת של דאעש הוצגה תמונת המטען המאולתר - בפחית משקה - שלטענת הארגון הביא להתרסקות המטוס. בנוסף, פורסמו תמונות של דרכונים רוסיים שנלקחו לכאורה מזירת ההתרסקות. "מצאנו פרצה ביטחונית בשדה התעופה בסיני"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

(פוטין מודה: התרסקות המטוס בסיני - פיגוע טרור)

תמונה של מטען הנפץ שלטענת ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הביא להתרסקות המטוס הרוסי בחצי האי סיני בסוף החודש שעבר פורסמה היום (רביעי) בגיליון החדש של כתב העת של הארגון, "דאביק". בתמונה שפורסמה נראית חבית משקה קל, שוופס גולד, לצד חומר נפץ ומרעום.

בתמונה נוספת שפורסמה, נראים דרכונים של כמה אזרחים רוסים אשר לדברי הארגון נהרגו בהתרסקות המטוס. "דרכונים של הצלבנים המתים, שלוחמי הקודש השיגו", נכתב לצד התמונה. בכתבה תחת הכותרת "מבחר המבצעים הצבאיים של המדינה האיסלאמית", נטען: "חיילי החליפות הצליחו להפיל מטוס רוסי מעל שמי סיני, ועליו יותר מ-220 צלבנים רוסים, שכולם נהרגו, השבח לאל".

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה הודיעה רשמית: התרסקות המטוס בסיני - פעולת טרור
דאעש בסיני באיום ישיר על ישראל: "מתקרב היום שבו נגיע לאילת"
במצרים בטוחים: "תיאוריית הפצצה - מזימה מערבית נגד א-סיסי"

מטען הנפץ שפוצץ על המטוס הרוסי בסיני, 18 בנובמבר 2015. "דאביק", צילום מסך
מטען הנפץ שפוצץ על המטוס הרוסי בסיני, 18 בנובמבר 2015/צילום מסך, "דאביק"

מטרת הפעולה, לטענת הארגון, הייתה "להראות לרוסים ולכל בעלי בריתם כי הם לא יהיו בטוחים על בקרקע ובאוויר, כל עוד הם הורגים עשרות בני אדם כל יום בארצות השאם (סוריה) במתקפות האוויריות שלהם. כפי שהם הורגים, הם גם ייהרגו". עוד נטען כי ההחלטה על ביצוע הפעולה הגיעה לאחר תחילת המבצע האווירי הרוסי נגד הארגון בסוריה "ולאחר שנתגלתה פרצה ביטחונית בשדה התעופה הבינלאומי בשארם א-שייח". עם זאת, לא נמסרו פרטים נוספים על אופייה של אותה פרצה.

המטרה המקורית, כך נטען, הייתה מטוס של אחת מהמדינות החברות בקואליציה הבינלאומית נגד דאעש בהובלת ארצות הברית, אולם שונתה למטוס רוסי לאחר תחילת התקיפות הרוסיות. לאחר שהארגון קיבל אחריות על הפלת המטוס, נמסר כי דאעש "יחשוף בזמן המתאים" את האופן שבו הצליח לעשות זאת.

מטען הנפץ שפוצץ על המטוס הרוסי בסיני, 18 בנובמבר 2015. "דאביק", צילום מסך
מטען הנפץ שפוצץ על המטוס הרוסי בסיני, 18 בנובמבר 2015/צילום מסך, "דאביק"

תחת הכותרת "פשוט טרור", הגיליון החדש של כתב העת כולל כתבות רבות, ובמרכזן פעולות הטרור האחרונות של הארגון בסוריה, בעיראק, ובמדינות נוספות – כולל הפיגוע במעוז חיזבאללה בביירות, הפלת המטוס הרוסי בסיני ומתקפת הטרור האחרונה בפריז. "כמו רוסיה, גם צרפת התעוורה מחטא הגאווה וחשבה שמרחקה הגיאוגרפי משטחי החליפות יגנו עליה ממשפט הצדק של לוחמי הקודש", נכתב. "היא גם לא הבינה כי הלעג לנביא לא יעבור בשתיקה".

"לכן, המדינה האיסלאמית שלחה את אביריה האמיצים לחולל מלחמה בשטחה, והותירה את תושבי פריז 'המומים וכואבים'", עוד נכתב. "שמונה האבירים הורידו את פריז על ברכיה, לאחר שנים שבהן צרפת זלזלה באיסלאם. מצב חירום לאומי הוכרז כתוצאה ממעשיהם של שמונה גברים, חמושים רק ברובים ובחגורות נפץ". הארגון הבטיח להמשיך בפעולות טרור "נגד כל מי שיפעל נגד האיסלאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully