וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חשש מטרור כימי וביולוגי": מצב החירום בצרפת הוארך ב-3 חודשים

בנאום בבית התחתון של הפרלמנט בנוגע להארכת מצב החירום במדינה, אמר מנואל ואלס כי "הדמיון המבעית של מתכנני הפיגועים הוא חסר גבולות". בנוסף, בבלגיה נערכו פשיטות באזור שבו התגורר אחד המחבלים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הבית התחתון של הפרלמנט בצרפת אישר היום (חמישי) להאריך בשלושה חודשים את מצב החירום שהוכרז במדינה לאחר מתקפת הטרור שאירעה בעיר בשישי האחרון, שבה נרצחו 129 בני אדם. ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, הזהיר בדיון בנושא כי ישנו סיכון לכך שטרוריסטים ישתמשו בנשק כימי וביולוגי במתקפותיהם העתידיות. "איננו יכולים לשלול כל אפשרות. אני אומר זאת עם כל הזהירות הנדרשת, אנו יודעים ומודעים לכך שישנו סיכוי לשימוש בנשק כימי או ביולוגי".

"הדמיון המבעית של מתכנני הפיגועים הוא חסר גבולות", אמר. "פיגועי ירי, עריפת ראשים, פיגועי התאבדות, סכינאות וכולי. הדרכים להכות ולהרוג כל הזמן משתנים". ואלס הוסיף כי צרפת עומדת בפני "מלחמה חדשה", שבה למתקפות הטרור יש חלק משמעותי. "אנו נמצאים במצב מלחמה. זו אינה מלחמה שאנו מכירים מההיסטוריה, לא, זו מלחמה שבה הטרור הוא המטרה הראשונה והנשק הראשון".

ואלס ביקש להאריך את מצב החירום במדינה בשלושה חודשים ואמר כי הביקורת שעובתה בגבולות בעקבות המתקפה עומדת בעינה. לדבריו, 132 מעברי הגבול בין צרפת לשכנותיה נמצאים תחת פיקוח.

עוד כתבות בנושא:
קרי בפריז: "היה היגיון מאחורי המתקפה על 'שרלי הבדו'"
הרובה שנתקע וגבורת המלצרית: תיעוד ראשון ממתקפת הטרור בפריז
צרפת: מורה יהודי נדקר על ידי תומכי דאעש במרסיי, אין סכנה לחייו

ראש ממשלת צרפת: "מחבלים עלולים להשתמש בנשק כימי וביולוגי". רויטרס
ראש ממשלת צרפת ואלס נואם בפני הפרלמנט, היום/רויטרס

בתוך כך, הרשויות בבלגיה ערכו היום שש פשיטות חדשות באזור בבריסל, באזור שבו התגורר בילאל חפדי, אחד משלושת המחבלים שפוצצו את עצמם בסמוך לאיצטדיון בפריז שבו התקיים משחק הכדורגל בין נבחרת צרפת וגרמניה. לפי סוכנות הידיעות הצרפתית, ייתכן ומדובר במקומות השייכים לבני משפחתו, חבריו, ואנשים אחרים הקשורים לחפדי - אזרח צרפתי שהתגורר בבלגיה.

לפי דיווחים שונים, חדפי נלחם בסוריה עד יולי האחרון. דוברת משרד המשפטים של בלגיה אמרה כי "אנו יודעים שלחדפי נסע לסוריה וחזר". כמו כן, היא ציינה כי המשטרה עקבה אחרי שיחות הטלפון שיצאו מביתו שבפרבר מולנביק, "אך כאשר לא היה בבית, ההאזנות נעצרו כפי שדורש החוק".

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
בילאל חדפי, המחבל שהתפוצץ בסמוך לאיצטדיון במהלך מתקפות הטרור בפריז. טוויטר, אתר רשמי
בילאל חדפי/אתר רשמי, טוויטר

בנוסף, הרשויות במדינה עדין לא הודיעו אם מתכנן המתקפות, עבד אל-חמיד אבואוד, נהרג בפשיטה שנערכה אתמול בפרבר סן דני שבצפון פריז. משרד הפנים הצרפתי ומשרד התובע הכללי במדינה הבהירו הבוקר כי טרם התברר עם אבואוד נהרג, וגורמים שונים הודיעו כי ייערכו בדיקות DNA על מנת לקבוע אם גופתו של אבאוד אכן נמצאה בזירה. עם זאת, גורמים אירופאיים בכירים אמרו לוושינגטון פוסט כי אבואוד נהרג בפשיטה, שבה השתתפו כמאה שוטרים ובמסגרתה נעצרו שמונה בני אדם.

כמו כן, המשטרה במדינה הודיעה היום כי שוטריה יוכלו לשאת את נשקם גם כשאינם בתפקיד, כדי להגן על האזרחים כל עוד צרפת נמצאת תחת מצב חירום. דובר המשטרה ג'רום בונט אמר כי "שוטרים שירצו בכך יוכלו לשאת את נשקם כדי להגן על עצמם ועל האוכלוסיה במקומות ציבוריים". לדבריו, "הצעד יאפשר לשוטרים שלא בתפקיד לשמש ככוח הגנה נוסף".

ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, נואם מול הפרלמנט בדיון בנוגע להארכת מצב החירום במדינה, נובמבר 2015. AP
ואלס בנאומו בפרלמנט, היום/AP
ראש ממשלת צרפת, מנואל ואלס, נואם מול הפרלמנט בדיון בנוגע להארכת מצב החירום במדינה, נובמבר 2015. AP
הדיון בפרלמנט הצרפתי, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully