וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מורה יהודי נדקר על ידי תומכי דאעש במרסיי, אין סכנה לחייו

19.11.2015 / 0:55

הרב ציון סעדון, מורה בבית ספר יהודי, נדקר על ידי שלושה צעירים. בנו לוואלה! NEWS: "הם הראו לו חולצה של דאעש והחלו לדקור". במרכז העיר, צעיר תקף מוסלמית עטויה כיסוי ראש לאחר שקרא לעברה "טרוריסטית"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בצרפת וברחבי אירופה עמדו דקת דומייה לזכר קורבנות מתקפת הטרור בפריז)

המתיחות לאחר מתקפת הטרור בפריז מורגשת גם בדרום צרפת: ציון סעדון, מורה חרדי להיסטוריה ולגיאוגרפיה בן 56 בבית ספר יהודי במרסיי, נפצע הערב (רביעי) מדקירה מחוץ לבית הספר - כך נמסר מהמשטרה המקומית לסוכנות הידיעות הצרפתית. על פי הדיווח, הוא הותקף על ידי שלושה גברים שנמלטו מהזירה. ממשטרת בוש-דו-רון נמסר כי התוקפים קראו לעברו אמירות אנטישמיות וטענו כי הם תומכי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). עוד נמסר כי אין סכנה לחייו של המורה. סעדון הוא אב לשישה ילדים ועבר הכשרה כרב.

גדו סעדון, בנו של הפצוע, אמר בשיחה עם וואלה! NEWS כי המחבלים הציגו בפני אביו חולצה של דאעש והחלו לדקור אותו בסכין יפנית. "שלושה בחורים עם מסיכה על אופנועים הגיעו אליו. היתה להם סכין יפנית", סיפר. "הם הראו תמונה של מוחמד מרח, המחבל מטולוז, וגם חולצה של דאעש. הם תפסו אותו ודקרו בידיים ובבטן, הם בעטו לו בראש. היה מזל גדול שמכונית עברה במקום והם ברחו מהר מהמקום עם הקטנוע".

הוא הוסיף כי הפחד שורר בקהילה היהודית. "כולם פה עצובים, כל היהודים מפחדים, אבא שלי הוא מוכר הוא רב, הוא נותן הרבה שיעורים, מאוד כואב לי על מה שקרה, זה רק מעלה את המחשבה שכולנו צריכים לחזור לארץ שלנו לארץ ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
עיתונאי צרפתי: "במקם סוריה, הצבא צריך להפציץ בבלגיה"
הרב והאימאם: מנהיגי הקהילות בפריז קוראים להתאחד נגד הטרור
בעקבות מתקפת הטרור: תתוגבר האבטחה במוסדות יהודיים בצרפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אזור בית הספר שבו עובד המורה שנדקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא הקהילה היהודית במרסיי, צבי עמר, שהגיע לבקר את הפצוע בבית החולים, סיפר לוואלה! NEWS כי המורה מאושפז בטיפול נמרץ ומצבו קשה. "דקרו אותו בסכין שלוש פעמים", אמר. "שלושה רעולי פנים, צעקו 'אללה אכבר' והתחילו לקלל אותו". לדבריו, "כל התושבים של צרפת מפחדים כעת, אבל אנחנו כיהודים בקו האש הראשון. זה לא פשוט". איגוד הסטודנטים היהודים בצרפת גינה את המעשה ודרש מהמשטרה "לעשות את כל מה שנדרש" על מנת לדאוג לביטחונם של היהודים בצרפת.

הרב יצחק יוסף, שליח חבד הראשי בחב"ד מרסיי, סיפר כי הוא מכיר את סעדון כבר 30 שנה. "הוא מתגורר בשכונה מעורבת עם ערבים. בדיוק כשיצא מהבית התנפלו עליו השלושה", סיפר. "הם התחילו לשאול אותו אם הוא יהודי או ערבי, ולאחר מכן דקרו אותו. ברוך השם הוא לא נמצא בסכנה. הם פרא אדם. במקום להיות מדוכאים אחרי מה שהם עשו, הם מסתובבים גאים, והטרף הכי קל הוא יהודים".

התובע הכללי של מרסיי, בריס רובן, מסר כי השלושה הגיעו רכובים על קטנועים, ואחד מהם לבש חולצה ועליה כיתוב המביע תמיכה בדאעש. כמו כן, הם נשאו דגל ותמונות של הארגון האיסלאמיסטי. לאחר שהתקרבו למורה, אחד מהם הציג לו בטלפון תמונה של מוחמד מרח, שביצע סדרת מתקפות נגד מטרות יהודיות בדרום צרפת בשנת 2012. "הם דקרו אותו בזרוע וברגל, ונמלטו כשמכונית התקרבה למקום", הבהיר רובן.

חיילים ברכבת התחתית של מרסיי, 15 בנובמבר 2015. רויטרס
שוטרים ברכבת התחתית של מרסיי, השבוע/רויטרס

מוקדם יותר היום, צעירה מוסלמית הותקפה ביציאה מתחנת רכבת תחתית במרכז העיר, על ידי אדם שקרא לה "טרוריסטית". מהמשטרה המקומית נמסר כי התוקף, בשנות ה-20 לחייו, התייחס לכיסוי הראש שעטתה הצעירה. הוא תקף אותה בעצם חד בבית החזה, והיא נפצעה באורח קל. היא פונתה משם לטיפול רפואי. הרשויות התחייבו "להשלים את החקירה ולאתר את התוקף".

לאחר המתקפה המשולבת בפריז בלילה שבין שישי לשבת, שהביאה למותם של לפחות 132 בני אדם, הכריז הנשיא פרנסואה הולנד על מצב חירום במדינה ועל העלאת כוננות בבירה ובכל רחבי המדינה. כמו כן, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מהולנד לתגבר את האבטחה סביב מוסדות יהודיים וישראליים במדינה.

בית הספר היהודי "יבנה" במרסיי, צרפת. טוויטר, צילום מסך
בית הספר "יבנה" במרסיי/צילום מסך, טוויטר
הרב ציון סעדון (משמאל) שנדקר במרסיי על ידי תומכי דאעש, לצדו של הרב יוסף יצחק לבקובסקי, השליח הראשי ורב קהילת חב"ד, נובמבר 2015. בית חב"ד מרסיי, מערכת וואלה! NEWS
סעדון והרב יוסף/מערכת וואלה! NEWS, בית חב"ד מרסיי

מוקדם יותר היום, שוחח נתניהו עם נשיא צרפת הולנד והביע את הזדהות ישראל עם צרפת במאבקה בטרור. נתניהו אמר כי הטרור הוא בעיה בינלאומית וגם הפתרון הוא בינלאומי. השניים קבעו להיפגש בפריז בעוד עשרה ימים, עת יגיע נתניהו לוועידת האקלים הבינלאומית.

(עדכון ראשון: 22:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully