וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב והאימאם: מנהיגי הקהילות בפריז קוראים להתאחד נגד הטרור

יהושע בריינר, שליח וואלה! NEWS לפריז

17.11.2015 / 19:10

שליח וואלה! NEWS נפגש עם רב הקהילה היהודית בפריז ונשיא ועידת האימאמים של צרפת. בריאיון מיוחד ממסעדה כשרה הם מסבירים כי הפיגועים לא יפלגו אותם: "צריך לחיות ביחד"

צילום: שי מכלוף עריכה: טל רזניק

"אלה הם פשעים נגד האנושות, ברברים שפועלים נגד האיסלאם", אמר בתקיפות נשיא ועידת האימאמים של צרפת, חסן שלגומי, ימים ספורים לאחר סדרת הפיגועים בפריז. בריאיון מיוחד לוואלה! NEWS יחד עם רב הקהילה היהודית בפריז, לוי מטוסוב, הוא הוסיף כי "אם למישהו יש מידע עליהם, הוא מחויב לפנות למשטרה".

המפגש בין האימאם לרב היה מפתיע ולא צפוי. מצד אחד, אימאם מוסלמי אדוק בפרבר של מהגרים מצפון לפריז, שיוצא בתקיפות ובפומבי נגד המחבלים. מנגד, רב יהודי מחסידות חב"ד ופעיל בחיי הקהילה היהודית. השניים חברים ומשוחחים רבות, מחזה לא שגרתי בצרפת ובעולם בכלל. אמש הם נפגשו לשיחה במסעדה יהודית כשרה, יממה לאחר שעמדו זה לצד בכיכר הרפובליקה ונשאו תפילה, כל אחד לאלוהיו.

לקריאה נוספת:
מציאות עצובה בפריז: מערכות העיתונים הפכו ליעדים מבוצרים
העולים החדשים שנחתו אתמול בישראל: "צרפת מסוכנת ליהודים"
אחרי הטרור בפריז: בארצות הברית מתנגדים לקליטת פליטים סורים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגש לא שגרתי. שלגומי ומטוסוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אלה פושעים, אין דבר כזה מוסלמי שרוצח בשם הדת, בשם האל. מי שעושה את זה לא יכול להיות מוסלמי", קובע שלגומי בנחרצות. דבריו לא מתקבלים בעין יפה אצל מוסלמים רבים בצרפת. לפגישה אתנו ברובע הסמוך למגדל אייפל הוא מגיע מלווה במאבטחים ואנשי משטרה חמושים, שנמצאים לצדו בכל שעות היממה מחשש לפגיעה בו. זה עתה שב מפגישה עם השגריר הרוסי והגיע על מנת להבהיר את עמדתו לצד הרב מטוסוב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"צריך לחיות יחד"

"דאעש רוצחים מוסלמים בכל מקום: בעיראק, בסוריה, תימן. הם רוצחים את כל מי שלא כמותם, כמו יהודים ונוצרים", הוא מוסיף. "הם עושים מעשים נגד האנושות כולה". עם זאת, שלגומי מביע חשש כי האירועים האחרונים יביאו לפגיעה בקהילה המוסלמית בצרפת. "אני מקווה שהעם הצרפתי לא ייפול למלכודת, כי המטרה של הקיצוניים הברברים הללו היא לפלג אותנו, להפנות אותנו אחד נגד השני וליצור פאניקה ופחד. הם רוצים מלחמת אזרחים".

לדבריו, "בעבר היו פה מעשים של מיעוט, תקפו מסגדים ושרפו אפילו קוראן, אבל זה מיעוט. אני מקווה שבעזרת הכוח הציבורי והממשלה נלחם בדאעש ובקיצונים. מי שעשה את המעשים בבטקלאן הם מבצעי דברו של השטן, אנשים שהתעוורו משנאה. אם מישהו יודע ומחזיק מידע על המחבלים, עליו לדווח מיד, אחרת הוא שותף לפשע".

כיכר הרפובליקה, פריז. 16, נובמבר 2015. שי מכלוף
כיכר הרפובליקה בפריז, אתמול/שי מכלוף

הרב מוסטוב שיושב כל העת לצד האימאם, מחזק את הדברים ומספר על היחסים המיוחדים עמו דווקא על רקע התקופה הקשה במדינה. "זה אדם שמביא הרבה אור דווקא מתוך החשכה והאורות שכבו בפריז בליל שישי. מעט מן האור דוחה הרבה מהחושך", הוא אומר.

גם האימאם לא רואה את הדברים באור חריג: "יכולה להיות לנו חוסר הסכמה על עניינים פוליטיים, אבל זה לא מה שיביא לשנאה הזאת שקיימת עכשיו. צריך להראות את האחווה אל מול כל גילוי של קיצוניות, אם דתי ואם פוליטי - אנו אומרים 'לא'. צריך לחיות יחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully