וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מציאות עצובה בפריז: מערכות העיתונים הפכו ליעדים מבוצרים

יהושע בריינר, שליח וואלה! NEWS לפריז

17.11.2015 / 0:23

את ההלם והחשש שמציף את בירת צרפת אפשר לראות לא רק על פני התושבים, אלא גם באבטחה הרבה - שהוצבה אפילו מחוץ לכלי תקשורת "מאוימים". שוטרים חמושים נפרשו מחוץ ל"ליברסיון" וה"שרלי הבדו", אליהם לא ניתן להתקרב. שליח וואלה! NEWS בדיווח מיוחד

צילום: שי מכלוף עריכה: מתן חדד

את השפעותיה של מתקפת הטרור הרצחנית בפריז אפשר לראות לא רק בפניהם העגומות של התושבים ובמראות של חיילים שממלאים את רחובותיה - אלא גם בעליית מפלס החשש באותם מקומות שרואים עצמם כ"יעד". כך למשל, בימים האחרונים תוגברה האבטחה סביב מערכות של כלי תקשורת הנחשבים "מאוימים".

מחוץ למערכת ה"ליברסיון", המזוהה עם השמאל הצרפתי, הוצבו שוטרים חמושים - בנוסף לאנשי האבטחה שהועסקו על ידי העיתון עצמו. העיתון כבר ספג איומים בעבר מצד גורמי ימין קיצוני, אולם כעת, לאור הפיגועים - נראה שהאיום רק גדל. ה"ליברסיון" אינה לבד במערכה, גם כלי תקשורת נוספים בצרפת נדרשו להגביר את האבטחה סביבם בצל התגברות הטרור.

עוד על הפיגועים בצרפת
"בצרפת מסוכן ליהודים": העולים החדשים שהגיעו לישראל על רקע הפיגועים
אף שהמעצמות התאחדו נגד דאעש, המחלוקת על סוריה תמנע את חיסולו
שרת החוץ שבדית קשרה בין הפיגועים בפריז לסכסוך הפלסטיני, השגריר ננזף

פחות משנה עברה מאז הטבח במערכת העיתון "שרלי הבדו". במבנה, המרוחק כמה מאות מטרים ממועדון "בטלקאן" שבו אירע הפיגוע בליל שבת, עדיין נותרו "פצעים" - סימני פגיעות קליעים מאותה מתקפה שבה קיפחו את חייהם 12 בני אדם, רובם אנשי העיתון. המערכת אמנם עברה מאז למיקום אחר, אך הרחוב - שנמצא בלב הרובע ה-11 שידוע בתושביו הבוהמיינים, נותר עדיין מוקד עלייה לרגל.

שוטרים בשדרות שאנז אליזה, פריז, צרפת, 15 בנובמבר 2015. AP
שוטרים מפטרלים בבירת צרפת, פריז, אתמול/AP

גם שם אפשר היה למצוא חיילים, לבושים בשכפ"צים עם רובים שלופים. הם הרחיקו את כל מי שניסה להתקרב יותר מדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

מתח באוויר

"ברובע ממוקמים מערכות עיתונים רבות, עמותות שמאל וגם הרבה מאוד יהודים", אמר לוואלה! NEWS רנן שורר, מדריך תיירים מקומי, "אלה פיגועים שבוצעו בלב השמאל הצרפתי. הייתה כאן אמירה נגד אותן תפיסות ואנשים. כמו ש'שרלי הבדו' היה יעד בגלל המדיניות הליברלית-אנרכיסטית שלו, הפיגועים הפעם כוונו נגד מי שקוראים את העיתון ודומיו, נגד אנשים שמחזיקים בדעות כאלה. הם האנשים שנפגעו".

את אווירת השבר שאפפה את עיר האורות אי אפשר לפספס. "יש עצב ברחובות - ולא רק איפה שהיו הפיגועים", המשיך שורר. "אני מתגורר ברובע ה-20 שבו אפשר למצוא אנשים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך יותר. יש פה מהגרים רבים ומסגדים, לצד יהודים. אמנם אין ביות, אבל מה שאפשר לומר זה שיש הרגשה של מתח רב באוויר".

התחושה הזאת מקבלת "אישור" רשמי, כשרק היום הודיע ראש הממשלה הצרפתי מנואל ואלס כי ייתכנו פיגועים נוספים נגד יעדים צרפתיים. "הכוננות בכל צרפת נמשכת", הודיע.

(עדכון ראשון: 22:23)

אבטחה בפריז סביב מערכת המגזין הסאטירי "שרלי הבדו". צרפת, 19 בספטמבר 2012. רויטרס
אבטחה סביב מערכת "שרלי הבדו"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully