וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הטרור בפריז: בארצות הברית מתנגדים לקליטת פליטים סורים

16.11.2015 / 22:11

אחרי שדרכון סורי נמצא בידי אחד המחבלים בפריז, הודיעו 16 מדינות שלא יאפשרו לתכנית קליטת הפליטים של אובמה לצאת לפועל. הדיון הציבורי גלש גם למרוץ הרפובליקני כשטראמפ קרא "לסגור מסגדים" וקרסון ביקש לפקח על הפליטים שכבר הגיעו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

16 מדינות בארצות הברית הצהירו היום (שני) כי לא יאפשרו לפליטים הסורים להיכנס אל מדינותיהם בטענה כי יהיה זה מסוכן מדי לאפשר להכניס את אותם המהגרים מהמדינה המדממת לנוכח הפיגועים הקטלניים בפריז ביום שישי.

המושלים הרפובליקנים ממדינות טקסס, ויסקונסין, אוהיו, אריזונה, אייווה, אילינוי, ארקנסו, אינדיאנה, קרוליינה הצפונית, לואיזיאנה, מיסיסיפי, פלורידה, מסצ'וסטס, אלבמה ומישיגן וכן המושלת הדמוקרטית של ניו המפשיר אמרו כי לא יוכלו לתמוך ביעד שהציב ממשל אובמה – קבלת עשרת אלפים פליטים סורים בשנים הקרובות.

חקירת סדרת הפיגועים בפריז, שעליה קיבל אחריות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) וגבתה את חייהם של 129 בני אדם, עוררה דיון באשר להגירה מסוריה. דרכון סורי שנמצא ליד אחת מגופות המחבלים העלה כי מי שהחזיק בו עבר דרך יוון באוקטובר. ממצא זה העלה את החששות כי המחבלים ניצלו את גל הפליטים שברחו מהמדינה. ארצות הברית קלטה 1,682 פליטים סורים השנה, עלייה חדה מ-105 שקלטה מוקדם יותר השנה. טקסס, קליפורניה ומישיגן קלטו הכי הרבה אזרחים שנעקרו מבתיהם בסוריה.

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית בן קרסון עונה על שאלות על עברו האקדמי, 6 בנובמבר 2015. רויטרס
לפקח מקרוב אחר הפליטים שכבר נכנסו. קרסון/רויטרס

"טקסס לא יכולה להשתתף בתכנית שתוצאתה תהיה פליטים סורים שהתיישבו בטקסס משום שכל אחד מהם עשוי להיות קשור לטרור", טען אבוט במכתב פתוח ששלח לנשיא ברק אובמה. "לא אתה ולא הממשל הפדרלי יכולים להבטיח שהפליטים הסורים לא יהיו חלק מפעילות טרור".

עם זאת מומחים משפטיים טוענים כי לא ברור מהי הסמכות של המושלים באי-קליטת פליטים במדינותיהם. "הממשל הפדרלי הוא זה שקובע בענייני הגירה. אם הוא יחליט על קליטת פליטים סורים, הם יהיו כאן", אמר פרופ' למשפטים באוניברסיטת הרווארד, דברה אנקר, שעוסקת בנושאי הגירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טראמפ: לסגור את כל המסגדים בארה"ב

בעקבות השיח הציבורי סביב הפליטים הסורים בארצות הברית, קרא ראש ועדת ביטחון הפנים של בית הנבחרים האמריקני מייקל מקול לאובמה להשהות את תכניותיו לקלוט פליטים סורים בארצות הברית. "אנשי FBI, היחידה הלאומית ללוחמה בטרור והמחלקה לביטחון פנים אמרו שוב ושוב לוועדה שלי כי קיים מחסור במודיעין קרקעי על אודות הפליטים הסורים שרוצים להתיישב כאן", צוטט מקול ברשת "פוקס ניוז".

הדיון בנושא הפך גם לסוגיית מפתח במרוץ לנשיאות. המועמד הרפובליקני בן קרסון טען כי הוא סבור שיש להפסיק את מימון התכניות להכנסת פליטים סורים לארצות הברית. הוא הוסיף כי על המדינה לפקח מקרוב על הפליטים הסורים שכבר נכנסו בשעריה. דונלד טראמפ, המתמודד מולו על ראשות המפלגה הרפובליקנית, אמר כי יש לשקול סגירת מסגדים כדי למנוע ממוסלמים בארצות הברית להפוך לקיצוניים. "אני לא אהיה שמח לעשות זאת, זה משהו שחייבים לשקול כי שם מתחילה השנאה".

פוטין מאפיונר, לגרש את המהגרים הבלתי חוקיים: רגעי השיא של העימות הרפובליקני הרביעי. רויטרס
"לסגור מסגדים". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully